Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanging Dell XPS17 L702X

Pagina: 1
Acties:

• GregoryJC
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04-2021
Ik heb mijn laptop nu al een tijd en wil eigenlijk een ander. Niet dat deze niet bevalt, deze bevalt me prima, maar ik ben gewoon op zoek naar iets beters.

Dell XPS17 L702X:

Intel Core i7 2670QM 2,2GHz
Dual DDR3 6GB
NVIDIA GeForce GT 555M
750GB 7200rpm

Full HD 120hz scherm (3D)

Waar ik de laptop voor gebruik:
Pokeren @ Full Tilt
Gamen: CS:GO / Heroes of Newerth (meest gespeelde games door mij)

En het gewone dagelijks gebruik.

Ik zou dus graag een vervangende laptop willen en heb hier jullie advies bij nodig. Daarbij komt wel dat ik nu een 120hz scherm heb wat erg fijn is in combinatie met CS:GO. Dat zou ik graag nog steeds willen behouden of jullie moeten van mening zijn dat dit niet uit zal maken, maar dat lijkt mij persoonlijk gezien erg sterk.

met vriendelijke groeten,

GregoryJC

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
120hz schermen zijn moeilijk te vinden onder de high end game laptops is het wel voorkomend maar dan praat je zo over 1500 euro plus. Meeste mensen zien het verschil ook niet tussen 60hz en 120hz
Maar kan je grafische kaart de spellen niet meer aan? Lijkt me dat die nog voldoet. Mijj advies is koop eerst een ssd, plak die in je systeem en kijk dan eens hoe het je bevalt

• GregoryJC
Kan ik zelf eenvoudig een SSD toevoegen? De games draaien eigenlijk wel prima hoor. Alleen merk ik dat het laden voor mij persoonlijk te lang duurt. Nu zal het voor de meeste mensen vrij vlot gaan, maar voor mij dus niet.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 07:18
Ik heb hier dezelfde laptop, en ben ook al eens aan het kijken geweest naar wat een waardig vervanger zou kunnen zijn. Dit is echter vrij lastig in hetzelfde prijssegment. Wat is je budget? Om welke redenen precies wil je een andere laptop (CPU of GPU, of uiterlijk)?

De Dell XPS 15R SE heeft geen Gigabit NIC, maar 100 Mbit maximaal (tevens werken de de Dell kortingsbonnen niet meer sinds kort).

Wat je nog zou kunnen veranderen aan de laptop: SSD en meer geheugen. Dit heb ik zelf meteen na aanschaf gedaan. Geheugen heb jij misschien niet nodig voor de toepassing waar je hem voor gebruikt. Nog steeds troeft hij menig ander systeem in hetzelfde prijssegement af.

De Core i7's zijn niet echt extreem veel sneller geworden, het verschil met de huidige generatie is dat de GT 650M gewoon beter is als de GT 555M.

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2013 10:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• GregoryJC
CPU zal het niet zijn. Eerder GPU voor de extra fps, maar waarschijnlijk kan ik inderdaad beter eerst de hardeschijf vervangen door een SSD schijf. Wat is een top SSD schijf voor een laptop?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 07:18
Samsung 840 Series Pro of Crucial M4.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2013 10:23 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• GregoryJC
Die samsung 840 Pro lijkt mij wel wat. Kan ik die makkelijk zelf vervangen? Ik heb in het verleden vaak mijn eigen Desktops samengesteld en gebouwd.

• marineII7
pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB dit is nu een mooise ssd met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding anders zijn samsung 840 non pro of de crucial m500 (opvolger m4) ook goede keuzes. De samsung 840 pro is in mijn ogen de extra 60 euro niet waard, de levensverwachting van de non pro is lang zat en de extra snelheid is goed als verwaarloosbaar. De crucial heeft een beter beveiligingsysteem hierdoor worden je bestanden bewaard die je gebruikt tijdens een stroomuitval.

een ssd in je systeem zetten is tegenwoordig heel makkelijk, er wordt zelfs software meegegeven bij de Samsung ssd om data over te zetten (dit werkt meestal probleemloos maar een schone installatie is veiliger)
samen met een losse 2,5 inch behuizing of een lose sata-usb kabel kan je dan makkelijk de data van harde schijf naar SSD verplaatsen en vervolgens de ssd in dezelfde plek schroeven waar eerst de hdd zat.

[ Voor 27% gewijzigd door marineII7 op 30-06-2013 10:32 ]

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:04
De Plextor PX-256M5S 256GB is erg goedkoop en heeft 256GB. Deze wordt nu veel aangeraden

Edit: Marinell was me net voor :)

[ Voor 13% gewijzigd door N0EPie0910 op 30-06-2013 10:31 ]

• GregoryJC
Ik ga de Samsung 840 Series Pro aanschaffen. Wat kan ik eventueel veranderen aan het geheugen. Wat zouden jullie mij daar aanraden of is dat overbodig?

• GregoryJC
Ik zie momenteel af van het geheugen te upgraden. Ik ga voor de Samsung 840 Series Pro van 256GB. Hoe weet ik of deze ook geschikt is voor mijn Dell XPS17 L702X?

• marineII7
als je niks anders doet dan gamen of internetten lijkt me niet dat je 6 gb vol krijgt. dus dan is het geen bottleneck, zowel dan kan je kijken op je laptop of je vier dimm sloten hebt volgens mij wel. Dan kan je vervolgens of 2x4gb of 1x4gb erbij kopen (windows 7 home premium waar ik denk dat je laptop op draait ondersteund "maar" tot 16gb) dus zoiets als dit zou volstaan pricewatch: Adata ADATA 8GB premier DDR3 1600MHz SO-DIMM Retail. heb je wel maar 2 slots ziet het er naar uit dat deze twee gebruikt worden 4+2 gb dan kan je die er uit halen en vervangen door grotere reepjes.
zeker weten dat je 60 euro uit wil geven extra aan een SSD waarvan je het verschil nooit gaat merken? zou ik zonde vinden van het verschil kan je de RAM upgrade doen.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
6gb meer als zat..
prop er een ssd in, doe verstandig, en doe deze laptop niet weg!!

dit is en blijft de multimedia topper 2012, deze laptop vervangen als de gpu nog voldoet is ERG zonde !!

ook een inspiron 15r SE kopen is niet verstandig, daar de xps15 gewoon beter in elkaar zit e.d.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Ik heb bijna dezelfde laptop als TS, zij het met meer geheugen en een iets snellere processor. Sinds een half jaar een Samsung 840 erin gezet. Het is nog steeds een beest van een machine, ik zou niet weten welke 17 inch laptop vandaag de dag met een betere prijs/kwaliteit verhouding kan komen dan de L702x. Het scherm is meer dan goed, de speakers zijn uitstekend en de snelheid is meer dan voldoende. Programma's als Lightroom draaien als een malle.

Enige nadeel is dat het een vrij zwaar apparaat is, wat te verwaarlozen is als je 'm gewoon op tafel laat staan.

Verwijderd

Agree, heb ook de XPS maar dan 1080p zonder 3d en het is en blijft een prima beestje.
De SSD zal waarschijnlijk genoeg zijn voor je.
Pagina: 1