AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Als je een beetje het web over surft, kom je van zelf op goeie sites waar ze onder andere deze tabel hebben gemaakt naar aanleiding van ervaring met de huige techniek CAS2 reepjes, die willen net bij, of net er overheen alleen op CAS3 in de BIOS, ik heb dit zelf opgezocht ivm eigen ervaring.
Boven de 125MHz doen veel memory-reepjes moeilijk bij CAS2!
Heb zelf de MSI6163Pro draait op 150MHz met HyundaiPC133, die overigens gelijk zijn aan de Kingston PC133(ook Hyundai) te koop bij www.OC-shop.nl
Mijn hele set loopt 550E@825MHz... http://more.at/hardware
moet ik wel het tabelletje er bij zetten!
Boven de 125MHz doen veel memory-reepjes moeilijk bij CAS2!
Heb zelf de MSI6163Pro draait op 150MHz met HyundaiPC133, die overigens gelijk zijn aan de Kingston PC133(ook Hyundai) te koop bij www.OC-shop.nl
Mijn hele set loopt 550E@825MHz... http://more.at/hardware
moet ik wel het tabelletje er bij zetten!
huh?
cas2 was toch sneller dan cas3
Dus dat je met cas2 hoger je fsb kan zetten..
Of heb ik iets verkeerd?
cas2 was toch sneller dan cas3
Dus dat je met cas2 hoger je fsb kan zetten..
Of heb ik iets verkeerd?
oh in de bios.
Dus dat je dan bij die fsb's de cas op 2 danwel op 3 moet zetten in de bios.
En als je een betere geheugen hebt, dus cas2, Dan kun je hoger gaan met je fsb voordat je moet switchen in de bios naar cas3.
Nu snap ik het wel he?
Dus dat je dan bij die fsb's de cas op 2 danwel op 3 moet zetten in de bios.
En als je een betere geheugen hebt, dus cas2, Dan kun je hoger gaan met je fsb voordat je moet switchen in de bios naar cas3.
Nu snap ik het wel he?
Verwijderd
uuum, misschien een domme opmerking, maar ik heb zelf een BX6II maar dat bord is toch tot max 100Mhz fsb?
De BX-chipset is officieel tot 100MHz, maar doet het ook nog perfect bij hogere speeds (133MHz i.i.g.). De BX6-2 kan volgens mij ook ingesteld worden voor hogere speeds (in de bios toch?).
Verwijderd
Ik begrijp dat het moeilijke koek is, de mobo fabrikanten zijn de laatste tijd wat toeschietelijker geworden met het idee "overklokken", heden is een BX chipset officieel niet gegarandeerd boven de 100MHz FSB, maar de mijne (MSI6163Pro) en veel anderen, loopt op 150MHz FSB met PC133, en 550E slot 1 loopt 5.5*150=825MHz...maar ik moest boven de 133 wel in de BIOS de CAS latency terug zetten op CAS3, dat is de juiste uitleg, en ik voorspel de BX nog een lange tijd, want er zijn er een paar nieuwe borden mee uitgekomen, die met SDRAM PC133 sneller zijn dan die 820 setjes... http://hardware.netmenu.nl
Het gaat erom of je reepjes cas 2 ondersteunen.
Ik dacht dat je dat kon aflezen op je geheugen reepie, er staat ergens een nr wat pc133-222-xxxx ofzo staat, die 222 staat voor ras, cas, ras>cas.
hier is het ras-cas-ras>cas allemaal 2, staat er 232 dan is je cas dus 3.
pour admiral:
op dezelfde kloksnelheid is cas2 sneller omdat het 1 klokpuls minder tijd nodig heeft om het geheugen te benaderen geloofik. Het is op dezelfde kloksnelheid in iedergeval sneller
Ik dacht dat je dat kon aflezen op je geheugen reepie, er staat ergens een nr wat pc133-222-xxxx ofzo staat, die 222 staat voor ras, cas, ras>cas.
hier is het ras-cas-ras>cas allemaal 2, staat er 232 dan is je cas dus 3.
pour admiral:
op dezelfde kloksnelheid is cas2 sneller omdat het 1 klokpuls minder tijd nodig heeft om het geheugen te benaderen geloofik. Het is op dezelfde kloksnelheid in iedergeval sneller
Pagina: 1