Fan controller werkt niet (Fractal Design R4)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 10:36
Beste Tweakers,

Hoop dat ik hier goed zit met het volgende probleem...

Vandaag mijn nieuwe build binnen gekregen, echter nadat alles was aangesloten bleken mijn fans (aangesloten op de standaard fan controller van de Fractal Design R4) alleen te werken op 5V. Ze zijn dmv de molex verbonden met een XFX 550W. Ik krijg de 7v en 12v gewoonweg niet aan de praat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit toch aan de praat kan krijgen?

Groeten, Celluiar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Lijkt mij op een defect van de fan controller zelf. Ik raad je aan de winkel te contacteren voor een RMA aanvraag :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Heb je gechecked of de molex connector er goed inzit? Bij mijn midi R2 was de connector (male) van de fancontroller namelijk nogal cheap waardoor de pinnen makkelijk eruit werden gedrukt als je het probeert aan te sluiten.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
Axon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:40:
Lijkt mij op een defect van de fan controller zelf. Ik raad je aan de winkel te contacteren voor een RMA aanvraag :)
Ik hoop het niet... dan kan ik alles weer uitbouwen ben ik bang. :/
Wellicht geven de 3x 140mm fans draaiende op 5v wel genoeg koeling, of weet iemand uit ervaring dat dit te weinig is (er zal voornamelijk worden gegamed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
meddle schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:06:
Heb je gechecked of de molex connector er goed inzit? Bij mijn midi R2 was de connector (male) van de fancontroller namelijk nogal cheap waardoor de pinnen makkelijk eruit werden gedrukt als je het probeert aan te sluiten.
Ik zal dit vanavond nog eens proberen inderdaad, daar heb ik nog niet bewust op gelet omdat de 5v wel gewoon werkte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Dat de molex niet goed zit klinkt best aannemlijk.
De molex stekker heeft een rode ader (12 volt), twee zwarte (0 volt) en een gele (5 volt).
Geel en zwart geeft 5 volt.
Rood en zwart geeft 12 volt
Voor 7 volt heb je ook de rode nodig.

Als de stekker scheef zit kan het zijn dat de pin voor 12 volt geen contact maakt, en dan kan je inderdaad dit probleem ervaren.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 30-06-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
Is opgelost! De controller maakte niet goed contact, is nu verholpen met plakband :+ .
Bedankt voor de feedback allemaal!
Pagina: 1