Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EVW3200 vervangen door EVM3200 (?)

Pagina: 1
Acties:

• chr1st14n
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 13:04
Ik heb sinds dat wij een EVW3200 van ziggo hebben alleen maar problemen met wifi (schijnt vaker voor te komen) en mijn internet is er niet op vooruit gegaan. Snelheid is redelijk OKE, heb periodes dat de ping niet onder de 400ms komt... (bij gewoon internet verkeer).

Heb hier voorheen nooit last gehad, maar dit was met een motorola modem (van @home tijdperk) en een eigen router (Dlink), maar omdat (volgens ziggo) het motorola modem de snelheden niet meer aan zou kunnen werd er een ander kastje toegestuurd.

Nu kwam ik er laatst achter dat een kennis (die ook ziggo heeft) een ubee moden heeft (dus geen router/wifi functionaliteit). en ik gok dat die de EVM3200 is.

Nu zie ik dat deze dingen op internet (o.a. op marktplaats) worden aangeboden.

Nu is mijn vraag, kan ik zo'n EVM3200 zomaar op mijn internetlijn zetten, en gaat dit dan ook goed werken met mijn abbonement?

hoop dat ik mijn "probleem/vraag" beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX5070 Ti] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 15:07
Het heeft geen zin om zelf een modem te kopen. Deze gaat namelijk niet werken. Enkel modems die door Ziggo in hun systeem gezet zijn en aan een abonnement gekoppeld zijn gaan werken.

If it ain't broken, tweak it!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Je kunt je huidige modem door de Ziggo helpdesk als bridge laten instellen en dan je eigen router erachter.

• chr1st14n
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 13:04
Nielson schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:23:
Je kunt je huidige modem door de Ziggo helpdesk als bridge laten instellen en dan je eigen router erachter.
Hier kwam ik dus net ook pas achter (verkeert lopen zoeken), zal van de week ziggo eens bellen en kijken hoe dit zit.

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX5070 Ti] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

Verwijderd

Had al een week geen telefoon meer. Na twee weken goed werkende evm3210(evw321b) modem.
Paar keer gebeld met Ziggo, deden niets.

Gisteren zondag 18 aug 2013 modem evM3200 geleend van vriend en geplaatst en geactiveerd. Nu WEL telefoon.

Vandaag maandag heeft Ziggo gebeld en waren NIET blij dat we een ander modem hebben geplaats afkomstig van iemand anders!!! Over hun klantonvriendelijkheid weinig woorden maar veel worden dat dit niet gepast is.

Hadden ze zelf maar met een oplossing moeten komen! Een week zonder telefoon kunnen wij niet.

Dus het is mogelijk om een ander modem zelf aan te sluiten en te activeren :*)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 09:35
Ligt aan de helpdeskmedewerker, heb zelf wel 5 verschillende modems op de lijn gehad zonder enig probleem en daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan :)
Pagina: 1