mDP-DP->active DP-DVI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:56
Dag heren en dames,
Ik ben zojuist van een 7850 eyefinity naar een 7950 gegaan.
Voorheen had ik op die 7850 2x DVI, HDMI en DP.

De 7950 ( pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series ) heeft als volgt:
DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port.

Al mn schermen zijn DVI

Ik heb een actieve DP naar DVI adaptor van mn vorige setup(welke goed werkte). Ik heb nu een mDP naar DP gekocht, maar dit doet geen goede dingen.

Als ik het 3e scherm er bij aan hang zijn ze alle 3 zwart. Eenmaal er weer uit krijg ik weer normaal beeld op de 1e 2. Daarna plugde ik het 3e scherm er weer in via mDP en begon mn fan van mn gpu érg hard te draaien en de pc sloeg vast.
Na reboot doet alles weer gewoon, maar krijg dat 3e scherm er maar niet bij op.
Heb al nieuwe drivers geprobeerd (en oudere) maar geen geluk.

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Kan mDP-DP + actieve DP->DVI niet werken? Lijkt mij dat mDP-DP gewoon een vergroting is en geen omzetting..?

Hoop dat jullie kunnen helpen.

BVD!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 19:45
Heb deze week een nieuw eyefinity systeem in elkaar gezet met 2x pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing. Ik allemaal DVI monitors, en gebruik de pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE mini DP-to-DVI voor het derde scherm. Ik heb geen problemen ervaren met het opzetten, alles werkte meteen.

Displayport is inderdaad alleen een vergroting en zou daarom ook gewoon moeten werken met een adapter. Heb je ook al geprobeerd alleen de displayport monitor in te pluggen en dan kijken of het werkt? Misschien is de adapter wel kapot. Of de andere displayport gebruiken, misschien is 1 van de 2 wel kapot.

Laat maar weten of dit iets oplevert :)

Mijn PC

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-01 15:26
Ik heb zelf ook zo'n verloopstukje liggen en moet zeggen dat het er maar een onstabiele constructie van wordt. Alleen daarom al kan ik je een directe kabel aanbevelen, zoals hierboven aangegeven.

• Morress
ja, mijn probleem ook, erg slappe bedoeling die poort, of miss. is het de goedkoopheid van de mDP-DP adaptor.

Ik ga even een maat van me vragen of mijn kaart in zn systeem te hangen om te zien of zn scherm -met dp- het wel doet op alleen die poort(en).

Als dat een ja is, dan maar mDP-DVI kopen, jammer dat er constant wordt gewisseld tussen poorten :S

Voor nu alvast bedankt ,ik laat het weten!

• Morress
owke, vaag, niks veranderd, werkt gewoon nu. Moest alleen wel mn 3e scherm forceren in windows beelschermbeheer. Vaag, echt vaag. Ik gok: goedkope mDP-DP adaptor, zit er losjes in.
thx!

• Morress
Morress schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:06:
owke, vaag, niks veranderd, werkt gewoon nu. Moest alleen wel mn 3e scherm forceren in windows beelschermbeheer. Vaag, echt vaag. Ik gok: goedkope mDP-DP adaptor, zit er losjes in.
thx!
Icudu-meuk, kwam er vorige maand achter dat de pinnetje gewoon niet goed waren gesoldeerd. Nu is de boel kapot, uiteraard geen garantie(ga het niet een proberen) hij ligt door het midden. Ik nam een gok door Icudu te nemen, want ik d8,wat kan er in godsnaam hier nou mis mee gaan....I stand corrected.
Pagina: 1