Video Splitter met ondertitels /subtitles support (srt)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Hoi

Ik ben me suf aan het zoeken en aan het testen naar een een programmaatje
die videos kan splitten in meerdere delen met ondertitel support. Heb al meerdere video splitters inmiddels getest.

Ik heb hier een avi bestand (xvid) met een srt ondertitelings bestand.
Ik zie dat Ultra Video Splitter dit kan maar die kan al mijn xvid bestand niet laden terwijl andere programma's dat allemaal wel kunnen (splitters dan).
Verder heb ik ook Solveign geprobeerd maar daar kan ik niet weer een video bestand in meerdere delen splitten, je moet het per fragment precies aangeven, heel onhandig.
Zoek dus echt een programma ala Boilsoft Video Splitter mét support voor ondertiteling (in dit geval srt).
Iemand een idee?

(...piloten...suppErt moet suppOrt zijn in de titel :S)

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 29-06-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Probeer de ondertitel eens in te bakken en dán te splitten.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dat is niet wat ik zoek eigenlijk, ik zoek een all in 1 oplossing.
Maar met wat voor programma kan ik dat inbakken dan? (als jij het zo weet, hoef ik niet te zoeken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Ik weet er geen uit mijn hoofd, ik denk even out of the box voor jou. Hoe het allemaal in elkaar steekt, kun je zelf wel googlen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:41

lordsnow

I know nothing

Harribo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:55:
Dat is niet wat ik zoek eigenlijk, ik zoek een all in 1 oplossing.
Maar met wat voor programma kan ik dat inbakken dan? (als jij het zo weet, hoef ik niet te zoeken:)
http://vidcoder.codeplex.com/

VidCoder is een variant (lees, idiot proof versie) van Handbrake.

[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 29-06-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Harribo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:55:
(als jij het zo weet, hoef ik niet te zoeken:)
Met andere woorden: moeten wij het maar voor je oplepelen? Zo werkt GoT niet hé. ;) Nu zoek je imo zelf maar.

[ Voor 84% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
CptChaos schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:02:
[...]
Met andere woorden: moeten wij het maar voor je oplepelen? Zo werkt GoT niet hé. ;) Nu zoek je imo zelf maar.
Ik mag dus helemaal niets vragen als dat ff wat makkelijker is? Je moest eens weten hoeveel tijd ik al kwijt met die video splitters. Daar komt bij dat ik eerder ook naar dat inbakken gekeken heb maar geen tijd voor had om het af te maken. Ik reageer even op jouw opmerking want deze reactie wordt nogal snel gemaakt, soms ook dus ten onrechte.

Zal ff de adviezen testen, kom zo terug. Bedankt mensen alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 29-06-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even Boilsoft Video Splitter, waar je het over hebt, geinstaleerd en een MKV bestand gesplit en dat werkt prima zover als ik kan zien. De test MKV bestaat uit een AVC video stream, een AC3 Audio stream en 3 ondertitelingen. Allen prima gesplit.

Een oplossing kan dus zijn om d.m.v. MKVtoolnix de Xvid en Srt bestanden bij elkaar te gooien en dan het gemaakte MKV bestand te splitten met Boilsoft Video Splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Joehoe biideru, het gaat hier niet over MKV maar over AVI. En dan heb je opeens weinig aan MKVtoolnix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:33:
Ik heb even Boilsoft Video Splitter, waar je het over hebt, geinstaleerd en een MKV bestand gesplit en dat werkt prima zover als ik kan zien. De test MKV bestaat uit een AVC video stream, een AC3 Audio stream en 3 ondertitelingen. Allen prima gesplit.
Ja ik heb het nog net even getest wat je zei met een avi en srt bestand. Dat doet die Boilsoft splitter niet. Een Mkv bestand is natuurlijk een container, dat is wat anders als een standaard video bestand.
BeefHazard schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:39:
Joehoe biideru, het gaat hier niet over MKV maar over AVI. En dan heb je opeens weinig aan MKVtoolnix.
Uh ja...klopt... MKVtoolnix heb je dan nix aan :)

[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 29-06-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Is het niet een optie om de video en de srt allebei te splitsen op dezelfde tijd? Kun je doen met subtitle workshop. Dan lever je voor elk videobestand ook een srt-tje mee.
Harribo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:40:
Een Mkv bestand is natuurlijk een container, dat is wat anders als een standaard video bestand.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken zie ik.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mace schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:43:
Is het niet een optie om de video en de srt allebei te splitsen op dezelfde tijd? Kun je doen met subtitle workshop. Dan lever je voor elk videobestand ook een srt-tje mee.
Tja...ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Dan moet je er haarscherp voor zorgen dat de tijden overeen komen, zowel met de videodelen als dus wel de ondertiteldelen. En als mij dat zou lukken..tja..dan is het geen all-in-1 oplossing. Wel een idee, misschien ga ik het eens proberen als dit hier helemaal niets oplevert.
[...]
Niet gehinderd door enige kennis van zaken zie ik.... ;)
Nee en toch is het toch wel apart dat zo'n simpel iets mij zoveel tijd en hoofdbrekens moet kosten. Maar ik gebruik dit heel vaak dus nu ff energie erin steken dan jaren lang de vruchten er van plukken (hoop ik:)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deze kan dat inderdaad! Bedankt!
Moet je alleen wel lang wachten want je bent verplicht om te converteren (zij het naar hetzelfde formaat ongeveer maar die tijd ben je kwijt). Werkt prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:32
Inderdaad, wel lang wachten, da's een nadeel, maar het progje is handig voor vanalles en nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Inderdaad, handig proggie.
Zie dat er trouwens een Pro en een Ultimate versie is maar wat nu precies het verschil is, is niet duidelijk...laten we het er op houden dat ze beiden heeeeeeel veel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:39:
Harribo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:40:
Uh ja...klopt... MKVtoolnix heb je dan nix aan :)
Als je beter had geweten en/of het geprobeerd had dan had je geweten dat het prima werkt.

MKV is netzoals als AVI een container. Gooi je een AVI in MKVtoolnix dan houd je een audio (b.v. MP3) en een video stream (b.v. Xvid) over. Doe daarbij nog het SRT bestandje en je hebt het complete setje bijelkaar. Bewaren en splitten en je had klaar geweest zonder te converteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:18:
[...]
Als je beter had geweten en/of het geprobeerd had dan had je geweten dat het prima werkt.

MKV is netzoals als AVI een container. Gooi je een AVI in MKVtoolnix dan houd je een audio (b.v. MP3) en een video stream (b.v. Xvid) over. Doe daarbij nog het SRT bestandje en je hebt het complete setje bijelkaar. Bewaren en splitten en je had klaar geweest zonder te converteren. :P
Tis alleen allemaal command line wat ik zie (afgezien van de merge module) en dat vind ik vrij zuur.
Edit: sorry zie dat er allemaal aparte gui's zijn te downloaden

Edit2: Tja ben ff bezig geweest maar het wordt al aardig omslachtig en kom er nog niet uit.
Met Extract heb het geluid en het video spoor eruit gehaald.
Daarna met Merge het geluid, video en srt bestand samengevoegd. Ok...maar dan?? Ik heb nu 1 Mkv container . Die moet ik trouwens dan nog apart splitten met een andere proggie want dat doet mkvmerge niet?
Komt bij dat ik aan een Mkv bestand niet veel heb. Ik gebruik die video bestanden op een usb stick voor op verschillende tv's en die weigeren mkv bestanden. Die werken alleen met avi's/mp4's.

[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 29-06-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:32:
Tis alleen allemaal command line wat ik zie (afgezien van de merge module) en dat vind ik vrij zuur.
Edit: sorry zie dat er allemaal aparte gui's zijn te downloaden
Start MMG.EXE en laat daarin je AVI en je SRT bestanden vallen. Klik daarna op Start Muxing en je MKV bestand wordt gemaakt. Hierna kun je de MKV splitten met Boilsoft Video Splitter zoals je al eerder gedaan hebt. Echt, het is niet zo moeilijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:38:
[...]
Start MMG.EXE en laat daarin je AVI en je SRT bestanden vallen. Klik daarna op Start Muxing en je MKV bestand wordt gemaakt. Hierna kun je de MKV splitten met Boilsoft Video Splitter zoals je al eerder gedaan hebt. Echt, het is niet zo moeilijk.
En dus nog omzetten naar AVI. Wordt toch aardig bewerkelijk en moet dan alsnog lang wachten.
Maar moet toegeven, vind het niet slecht bedacht allemaal van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele idee is wel dat je de MKV gaat afspelen en niet alsnog terug converteert naar AVI. Dat zou zonde zijn. Zonde van het verlies in kwaliteit en zonde van de extra tijd die je erin moet steken.

Edit:
Je kunt met AVIdemux de MKV omzetten naar AVI zonder kwaliteits verlies; de audio en video stream worden gewoon gekopieerd. Echter heb je dan nog niet het SRT bestand. Dat zal je per deel uit de MKV moeten lichten met MKVtoolnix. Daarvoor gebruik je in de Dos prompt het volgende commando: mkvextract tracks "[naam].mkv" 2:[naam].srt.

Edit2:
Je kunt met MKVExtractGUI-2 de SRT uit de MKV halen. Plaats MKVExtractGUI-2 in de MKVtoolnix map en start deze. Laat nu de MKV in het MKVExtractGUI-2 venster vallen, selecteer de track die je wilt hebben en klik Extract.

Al met al heel wat werk maar alles zonder kwaliteits verlies en gesplit zoals jij het wilt hebben! ;)

Edit3:
Alles wat ik net beschreven heb, hier en hierboven, zou allemaal niet nodig zijn geweest als Boilsoft Video Splitter gewoon je SRT bestand had meegenomen tijdens het splitten. Boilsoft Video Splitter split wel correct MKV bestanden, vandaar deze, nogal omslachtige, work-around.
Je doet uiteindelijk dit: AVI+SRT -> MKV, Split MKV, MKV -> AVI & MKV -> SRT

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tjonge wat een enorm recept wordt het dan inderdaad. Ik had even moet zeggen dat mijn afspelers geen mkv formaat ondersteunen. Deden ze dat wel dan was jouw eerste oplossing de beste en de snelste.
Op kwaliteit let ik trouwens niet zo, als het maar niet stoort.

Denk dat die Any Video Converter nu de handigste oplossing is. Maar dat neemt niet weg dat ik die Mkvtools wel handig vind en vast nog wel eens van pas zullen komen. Zet ze in mijn apps map.

Wat je zegt, ik vind het ergens vreemd (belachelijk wil ik nog net niet gebruiken) dat een gerenommeerde video splitter als Boilsoft dit soort dingen niet meteen meeneemt bij het splitten. De enige die dat claimt te kunnen is Ultra Video Splitter maar als die al meerdere malen bestanden niet kan lezen, houdt het snel op.
In elk geval enorm bedankt en heb weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om heel eerlijk te zijn Harribo, dat hele 'recept' lijkt wat lang en vervelend, maar ik denk wel dat je dan betere kwaliteit bestanden overhoudt; daarbij, die Free Video Converter Ultimate / Any Video Converter ziet er qua website al dusdanig uit, dat ik die niet zomaar vertrouw. Ik zie het wel gebeuren dat die tool (hoe makkelijk het ook is) namelijk spyware installeert op je PC. Maar goed, dat is een gevoel wat mij bekruipt.

Met het recept (en de door Biideru genoemde tools) ben je vrijwel zeker spyware-vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nu heb ik, na veel werk, 4 mkv bestanden met ondertiteling erin getoverd.
Bij het 2e bestand klapt de AnyvideoConverter (nwste versie) eruit.
Lekker is dat :S

Ik wou even kwijt dat ik dit soort dingen een enorm gedoe vind. Het zou simpel moeten zijn met goede software die dit soort dingen voor je zou moeten doen.
Maar, ten eerste ben ik lang bezig met uitzoeken welke software ik moet hebben omdat er veel te veel video software verkrijgbaar is, die elk claimen van alles te kunnen maar waarvan 90% om verschillende redenen gewoon niet voldoet en te vaak omdat het kwalitatief te slecht in elkaar gezet is.
Ten tweede, dan heb ik eindelijk de software die zoiets wat ik wil wel allemaal kan, en dan loopt het vast.

Conclusie: als je iets wilt bereiken, kan je soms belachelijk lang achter een pc gaan zitten zonder echt goed eindresultaat. Ga wel buiten zonnen...bagger-software ook allemaal..
;)
(moest dit gewoon ff kwijt)
Pagina: 1