Ik zoek een programma dat met 1 druk op de knop een screenshot kan maken van een gehele webpagina. Dus ook de pagina langer is dan de hoogte van je scherm (als er een scrolbar aanwezig is). Ik gebruik momenteel ScreenHunter Pro maar daar moet je bij naar beneden scrollen en het werkt niet altijd even lekker ondanks de variabele vertraging die je kunt instellen. Ik moet aardig wat screenshots maken dus ik kan wel een goede aanbeveling gebruiken
.
Fireshot misschien?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Google Chrome i.c.m de extensie: Awesome Screenshot, naast deze zijn er nog meer soortgelijke chrome extensies.
Voor firefox zijn er vast en zeker ook wel zulke plugins beschikbaar. Gebruik je blijkbaar niet
Edit: FireShot is ook voor Chrome, zojuist getest en het werkt sneller als Awsome Screenshot.
Voor firefox zijn er vast en zeker ook wel zulke plugins beschikbaar. Gebruik je blijkbaar niet
Edit: FireShot is ook voor Chrome, zojuist getest en het werkt sneller als Awsome Screenshot.
[ Voor 29% gewijzigd door NSG op 29-06-2013 19:42 ]
Het programmaatje SnagIt kan dat. Heel fijn programma vind ik zelf. Ook erg veel opties. Ik moet er wel bij zeggen die functie in SnagIt nooit gebruikt te hebben, dus ik kan je helaas niet het fijne ervan vertellen verder.
[ Voor 32% gewijzigd door Zerora op 29-06-2013 19:42 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Screen grab! voor Firefox of de versie zonder uploadmogelijkheid.
Thanks. Ik ben nu een aantal plugins aan het testen. Ik laat zo even weten welke het beste werkt. Heb je ondertussen nog aanbevelingen gewoon blijven posten
.
EDIT:
Een aantal geprobeerd. Die van FireShot lijkt toch het beste te werken. Die van Google is eigenlijk net zo goed, zo niet beter, maar daar knapte ik op af omdat je daar de namen van bestanden niet van te voren kunt instellen. In plaats daarvan pakt die telkens de titel van de webpagina.
EDIT:
Een aantal geprobeerd. Die van FireShot lijkt toch het beste te werken. Die van Google is eigenlijk net zo goed, zo niet beter, maar daar knapte ik op af omdat je daar de namen van bestanden niet van te voren kunt instellen. In plaats daarvan pakt die telkens de titel van de webpagina.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 00:50 ]
Ik gebruik Greenshot ervoor. Die heeft ook diverse mogelijkheden voor opslaan en uploaden van screenshots.
Net even Awesome Screenshot en Fireshot getest. Die eerste heeft echt teveel handelingen maar Fireshot komt heel dicht in de buurt met slechts 2 handelingen (hotkey+enter). Is er een waarbij je echt maar 1 hotkey kan gebruiken? Ik denk trouwens niet dat dat mogelijk is met een browser plugin omdat je de download dan moet bevestigen. Is dat mogelijk met SnagIt en GreenShot?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 20:00 ]
Greenshot is standaard gebind aan Prnt Screen en ALT+Prnt Screen. Vervolgens krijg je dan de opties te zien die er zijn.
Volgens mij is er ook een hotkey in te stellen voor specifieke acties met Greenshot.
Heb zelf even verder geëxperimenteerd met FireShot, zoals je waarschijnlijk al had gezien kan je bij de "editor options" een working folder aangeven.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:58:
Net even Awesome Screenshot en Fireshot getest. Die eerste heeft echt teveel handelingen maar Fireshot komt heel dicht in de buurt met slechts 2 handelingen (hotkey+enter). Is er een waarbij je echt maar 1 hotkey kan gebruiken? Ik denk trouwens niet dat dat mogelijk is met een browser plugin omdat je de download dan moet bevestigen. Is dat mogelijk met SnagIt en GreenShot?
Ik heb gekozen voor Capture entire page and... Open in external editor
Hier heb ik vervolgens aangegeven een .bat file te open die zich weer automatisch sluit
Vergeet niet om "Display this dialog only when Shift is pressed" aan te vinken .
Alles word gewoon opgeslagen in de workingfolder. Ik heb zelf echt minimale verstand van batch commandos, maar heb het volgende gebruikt:
@Echo Off
CLS
Ik snap niet echt wat je bedoelt maar ik kan wel de hotkey gebruiken en dan op enter drukken (2 handelingen). Moet ik dan zelf een batch file maken en dan het padnaam bij "specify external program" zetten? Volgens mij accepteert die daar alleen .exe bestanden. En wat heb jij dan bij "command-line parameters" staan?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 21:14 ]
Rechtermuisknop op willekeurige pagina > Capture Webpage Screenshot - Fireshot > Capture entire page and... > Open in external editor.
Daar geef je de locatie aan van het .bat bestand dat je heb aangemaakt (kladblok, opslaan als .bat).
Nu heb je nog maar één handeling, de hotkey.
Daar geef je de locatie aan van het .bat bestand dat je heb aangemaakt (kladblok, opslaan als .bat).
Nu heb je nog maar één handeling, de hotkey.
Ik heb het werkend gekregen. Werkt super. Thanks!!!
In plaats van: "@Echo Off; CLS" heb ik er gewoon "exit" neergezet.
In plaats van: "@Echo Off; CLS" heb ik er gewoon "exit" neergezet.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 23:25 ]
Pagina: 1