Geen geluid over HDMI met Gigabyte ga-h55m-ud2h windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 13:13
Ik heb sinds eergisteren op mijn HTPC Windows 8 schoon geïnstalleerd. Voorheen in Windows 7 was het mogelijk om het geluid op mijn TV te horen via HDMI. Echter sinds Windows 8 vind hij alleen nog maar de optische digitale uitgangen en (als deze er in zit) externe speakers via de analoge uitgang.

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/wa25pu.jpg

Ik heb de laatste audio drivers van de Gigabyte site geplukt (waar ook meteen video drivers bij zaten? De video drivers die ik daarna probeerde te installeren waren verouderd) maar dat heeft helaas ook niet geholpen.

Op Google kan ik helaas niemand vinden met hetzelfde probleem. Ik zie op de site dat het moederboard geschikt is voor Windows 7, maar zou dat zoveel verschil uitmaken?

Mijn setup:
TV: Samsung LE37B530
Mobo: Gigabyte ga-h55m-ud2h
Processor: Intel Core i3 530
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
Voeding: be quiet! Pure Power L7 300W

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of heb ik gewoon pech gehad dat dit niet werkt met Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je wel de driver geïnstalleerd voor je i5 GPU? Zonder die, zal je ook geen geluid over HDMI krijgen, omdat Windows 8 met de standaard video driver werkt, welke geen audio over HDMI support.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:06
Als je had gezocht kon je vinden dat Intel geen drivers voor Windows 8 maakt voor de eerste generatie HD graphics. Link
Jij hebt de eerste generatie en Intel ondersteund alleen nog vanaf de 2de generatie.

Misschien dat Windows update nieuwere drivers heeft.

Of als je geluk hebt kan je deze drivers gebruiken: Link

[ Voor 8% gewijzigd door SpiriTNL op 29-06-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:00

Dark

who tweaked the light?

wat voor kabel? beide kanten echt hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:12:
wat voor kabel? beide kanten echt hdmi?
De kabel werkte onder win7 goed, zoals ik het lees.

En zolang de hdmi uitgang niet eens in de settings van het geluid te vinden is krijgt de TS zelfs met een gouden kabel van €250 nog geen geluid... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
SpiriTNL schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:57:
Als je had gezocht kon je vinden dat Intel geen drivers voor Windows 8 maakt voor de eerste generatie HD graphics. Link
Jij hebt de eerste generatie en Intel ondersteund alleen nog vanaf de 2de generatie.

Misschien dat Windows update nieuwere drivers heeft.

Of als je geluk hebt kan je deze drivers gebruiken: Link
Dit is i.i.g. niet waar, ik heb in mijn HTPC met Windows 8 X64 een Intel Core i5 520 en hier werk het geluid via mijn HDMI aansluiting naar behoren (2.0/5.1/DTS/etc.), zonder extra videokaart. Ik heb verder niets getricked, gewoon de laatste ondersteunende Intel HD Drivers geinstalleerd.

Het zou dus moeten werken.

Mocht het echt niet lukken kan je nog uitwijken naar een goedkoop videokaartje. Let er dan op dat deze Full HD aankan en DTS-MA en Dolby TrueHD ondersteunt voor een HTPC wel handig.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2013 10:05 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:06
Jumpman schreef op zondag 30 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Dit is i.i.g. niet waar, ik heb in mijn HTPC met Windows 8 X64 een Intel Core i5 520 en hier werk het geluid via mijn HDMI aansluiting naar behoren (2.0/5.1/DTS/etc.), zonder extra videokaart. Ik heb verder niets getricked, gewoon de laatste ondersteunende Intel HD Drivers geinstalleerd.

Het zou dus moeten werken.

Mocht het echt niet lukken kan je nog uitwijken naar een goedkoop videokaartje. Let er dan op dat deze Full HD aankan en DTS-MA en Dolby TrueHD ondersteunt voor een HTPC wel handig.
Dit is de info die Intel geeft.
Het kan best zijn dat het gaat werken alleen geeft Intel geen garantie dat het gaat werken.

Intel raad zelf aan Windows Update te gebruiken maar je hebt best kans dat driver van de 2de of latere generatie gewoon werken.
Net als bij AMD, gewoon de laatste drivers installeren, meestal werken die ook nog met wat oudere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> WOS
Pagina: 1