Ik heb sinds eergisteren op mijn HTPC Windows 8 schoon geïnstalleerd. Voorheen in Windows 7 was het mogelijk om het geluid op mijn TV te horen via HDMI. Echter sinds Windows 8 vind hij alleen nog maar de optische digitale uitgangen en (als deze er in zit) externe speakers via de analoge uitgang.

Ik heb de laatste audio drivers van de Gigabyte site geplukt (waar ook meteen video drivers bij zaten? De video drivers die ik daarna probeerde te installeren waren verouderd) maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
Op Google kan ik helaas niemand vinden met hetzelfde probleem. Ik zie op de site dat het moederboard geschikt is voor Windows 7, maar zou dat zoveel verschil uitmaken?
Mijn setup:
TV: Samsung LE37B530
Mobo: Gigabyte ga-h55m-ud2h
Processor: Intel Core i3 530
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
Voeding: be quiet! Pure Power L7 300W
Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of heb ik gewoon pech gehad dat dit niet werkt met Windows 8?

Ik heb de laatste audio drivers van de Gigabyte site geplukt (waar ook meteen video drivers bij zaten? De video drivers die ik daarna probeerde te installeren waren verouderd) maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
Op Google kan ik helaas niemand vinden met hetzelfde probleem. Ik zie op de site dat het moederboard geschikt is voor Windows 7, maar zou dat zoveel verschil uitmaken?
Mijn setup:
TV: Samsung LE37B530
Mobo: Gigabyte ga-h55m-ud2h
Processor: Intel Core i3 530
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
Voeding: be quiet! Pure Power L7 300W
Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of heb ik gewoon pech gehad dat dit niet werkt met Windows 8?