Werkt deze geluidskaart op mijn speakerset?

Pagina: 1
Acties:

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Beste kijkers,

ik ben van plan om deze geluidskaart te kopen pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro

Maar deze kaart is gemaakt voor een 5.1 speakerset, en ik heb een Logitech Z623 wat een 2.1 is.

Zou deze werken op deze kaart? zo ja? hoe moet hij aangesloten worden?

Bedankt

• TBTL
  • Niet online
Ja, deze kaart ondersteunt ook stereo (2.0), net als alle andere 5.1 kaarten. Dit stereosignaal wordt op de uitgang voor de front speakers aangeboden. De logitech maakt er vervolgens 2.1 van.

Ingangen Logitech: 2x tulp of 1x 3,5mm jack
meegeleverde kabel: is 3,5mm jack --> 3,5mm jack

Uitgangen geluidskaart: 2x tulp
even zoeken levert op dat er ook een adapter naar 3,5mm jack bij wordt geleverd, dus je kan de Logitech set direct aansluiten

[ Voor 92% gewijzigd door TBTL op 29-06-2013 21:14 ]

• PersianBoy
TBTL schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:56:
Ja, deze kaart ondersteunt ook stereo (2.0), net als alle andere 5.1 kaarten. Dit stereosignaal wordt op de uitgang voor de front speakers aangeboden. De logitech maakt er vervolgens 2.1 van.

Ingangen Logitech: 2x tulp of 1x 3,5mm jack
meegeleverde kabel: is 3,5mm jack --> 3,5mm jack

Uitgangen geluidskaart: 2x tulp
even zoeken levert op dat er ook een adapter naar 3,5mm jack bij wordt geleverd, dus je kan de Logitech set direct aansluiten
Bedankt voor uw reactie, mijn speakerset heeft alleen een 3.5 jack die momenteel in mijn pc zit (geen tulp)

en bij de geluidskaart komt een RCA adapter met ''left''right''

maar mijn vraag is nu, werkt mijn subwoofer dan nog?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mits je de kaart op 2.0 zet moet hij goed werken

zie ook de eerste 2 regels van je qoute

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 29-06-2013 22:34 ]

Iperf

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 17:40
persianboy schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:29:
[...]

Bedankt voor uw reactie, mijn speakerset heeft alleen een 3.5 jack die momenteel in mijn pc zit (geen tulp)

en bij de geluidskaart komt een RCA adapter met ''left''right''

maar mijn vraag is nu, werkt mijn subwoofer dan nog?
Uiteraard werkt je subwoofer dan nog, want die woofer pakt gewoon een mengeling van het stereogeluid van de speakers. Sluit maar eens een MP3 speler op je speakerset, precies hetzelfde.
Alleen moet je bij de 5.1 kaart erop letten dat je stereogeluid uitstuurd bij bijvoorbeeld films, omdat bij veel films het laag op een apart kanaal voor de subwoofer zit.

• PersianBoy
Oh ik begin het te snappen, sorry ben nog newbie in dingen wat met geluid te maken heeft.

want ik zag op YouTube dat mensen een aparte aansluiting hadden voor hun sub maar die hadden een 5.1 speaker set.

ff voor de duidelijkheid: Ik moet mijn 3.5 Jack vanuit de Speakerset aansluiten op de RCA en die verbind ik weer met de ''left''right'' op de geluidskaart? is dan alles in orde?

sorry als ik dingen nog niet snap, ik ben dit soort dingen nog aan het ontdekken.

Zijn er nog verder dingen waar op moet letten bij de aansluiting?

Mvg

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja, dan zitten je aansluitigen toch vol of wat ?

(aanname want je hebt geeneens de moeite genomen welke 2.1 set je hebt)
oh ja toch wel maar geen link srry

nee dus gewoon doen. en zet je kaart op 2.0

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 29-06-2013 23:01 ]

Iperf

Pagina: 1