Restore vanuit "iOS7 backup" naar iOS6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctracer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb mn device gedowngrade van iOS7 naar iOS6.

Is het mogelijk om je iPhone te restoren vanuit een iOS7 backup, als ik hem heb gedowngrade naar iOS6? (geen jailbreaks)

Hoor het heel graag, ben erg onthand.

Ik heb de Backup op iCloud en op OSX.

Iemand tips..?

Ik krijg deze melding;

To restore this iPhone from this backup, you must first set up the iPhone as new and restore the software to the latest version.

[ Voor 23% gewijzigd door pctracer op 29-06-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:28

BioHazard

*\o/*

pctracer schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:10:
Ik heb mn device gedowngrade van iOS7 naar iOS6.

Is het mogelijk om je iPhone te restoren vanuit een iOS7 backup, als ik hem heb gedowngrade naar iOS6? (geen jailbreaks)

Hoor het heel graag, ben erg onthand.

Ik heb de Backup op iCloud en op OSX.

Iemand tips..?
Met non-beta versies, was het nooit mogelijk een nieuwe backup terug te zetten op een oudere firmware. Dit probeerde ik toen wel via een iCloud restore, weet niet of dat voor iTunes backups hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Als je een backup hebt die gemaakt is met iOS 6 kun je die terug zetten. Een iOS7 backup is niet te restoren op iOS 6.
Je zit dus goed als:
- Je een backup hebt gemaakt met iTunes van je iOS 6 voor de upgrade naar de beta
- Je een iCloud backup hebt, en daarna nooit meer naar iCloud hebt gebackupped na installatie beta (onwaarschijnlijk).

Alle andere gevallen, jammer dan. Weet waar je aan begint als je een beta gaat testen ;)

Mocht je er nog foto's op hebben staan die je wil bewaren, haal die dan er af voor je het device terug zet naar iOS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctracer
UltraSub schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:17:
Als je een backup hebt die gemaakt is met iOS 6 kun je die terug zetten. Een iOS7 backup is niet te restoren op iOS 6.
Je zit dus goed als:
- Je een backup hebt gemaakt met iTunes van je iOS 6 voor de upgrade naar de beta
- Je een iCloud backup hebt, en daarna nooit meer naar iCloud hebt gebackupped na installatie beta (onwaarschijnlijk).
En dit verhaal dan? http://www.askdavetaylor....ftware_too_old_error.html

Ik kan het mee doen tot en met het upgraden naar de nieuwste versie. In feite is het toch alleen opslaan van app-data en settings?

Kan ik die nog ergens anders vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:35

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik vraag me alleen af waarom je dat wilt? Ik vind iOS 7 best prettig werken, er zitten nog wel wat bugs in, maar die kom ik vooral vanuit XCode tegen.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctracer
jopiek schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:30:
ik vraag me alleen af waarom je dat wilt? Ik vind iOS 7 best prettig werken, er zitten nog wel wat bugs in, maar die kom ik vooral vanuit XCode tegen.
Diverse apps functioneren niet, oa iMessage, Car2Go, Sportstracker - het is mijn primair device, vandaar heb ik hem 100% functionerend nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:28

BioHazard

*\o/*

pctracer schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:32:
[...]

Diverse apps functioneren niet, oa iMessage, Car2Go, Sportstracker - het is mijn primair device, vandaar heb ik hem 100% functionerend nodig.
Als die dingen zo belangrijk zijn, had je eerst even moeten nadenken voordat je uberhaupt overging naar iOS7. Veel mensen willen meteen iOS7, maar beseffen niet wat beta betekend. :>

NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En precies dat is de reden dat Apple vereist dat je device met zijn UDID bij een devver geregistreerd wordt. Die weten waar ze aan beginnen. Had je inderdaad eerder moeten bedenken, het is vrij logisch dat een beta backup niet te restoren is op een lager iOS level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctracer
BioHazard schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:34:
[...]

Als die dingen zo belangrijk zijn, had je eerst even moeten nadenken voordat je uberhaupt overging naar iOS7. Veel mensen willen meteen iOS7, maar beseffen niet wat beta betekend. :>

NOFI.
Je hebt gelijk. Een vriend wilde airdrop uitproberen met mijn 5, vandaar. Na een paar dagen gebruik kwam ik erachter dat het niet optimaal functioneert.

Dank voor de tip.

Voor nu ben ik op zoek naar een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat is er niet, anders dan ik je hierboven al aangaf. Helaas... :)

/edit
Of je moet daarna iOS 6 jailbreaken, dan is er nog wel wat terug te halen en te zetten vanuit de beta backup. Maar gezien de vraag die je stelt lijkt me dat wellicht al te hoog gegrepen. NOFI.

Daarnaast, hoe erg is het nou om ff terug te gaan naar iOS6, setup as a new phone te doen, en je apps ff opnieuw te installeren. Foto's, kan ik me voorstellen. Maar das een kwestie van ff snel de huidige foto's er af halen. Photostream zal ook nog een hoop foto's hebben als je dat aan had staan. Voor de rest, uurtje werk om alle apps ff opnieuw te installeren. Max.

[ Voor 82% gewijzigd door UltraSub op 29-06-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctracer
Kan ik iets terugzetten?

Zoals gegevens van specifieke apps/user data?

Zou ik hem weer terug kunnen zetten naar iOS7? (Als niet developer?)

[ Voor 32% gewijzigd door pctracer op 29-06-2013 16:55 ]

Pagina: 1