Ik zit voor mijn nieuwe systeem alleen nog te twijfelen tussen de i5 en de i7. Ik zit op de middelbare en ik vind werken met after effects erg leuk. Mijn vraag is nu: merk je het verschil tussen de i5 (4670k) en de i7 (4770k) alleen tijdens het renderen of ook tijdens het werken zelf? Ik wil dit gaan gebruiken i.c.m. met een gtx 760 en 8 gb ram.
Volgens mij alleen tijdens het renderen.. Als je het leuk vind zou ik persoonlijk het geld besparen.
Als je hier voor een opleiding wilt gaan volgen oid dan is het natuurlijk een ander verhaal! Wat is de rest van je setup als ik dat mag vragen.
Als je hier voor een opleiding wilt gaan volgen oid dan is het natuurlijk een ander verhaal! Wat is de rest van je setup als ik dat mag vragen.
Moederbord:
Asus maximus vi hero: dit moederbord heeft de supreme fx III chip, aangezien ik geluid belangrijk vind en het komt met handige software. Ook past het color scheme goed bij mijn behuizing.
Voeding:
Corsair cx 600 watt
Case:
Cooler master haf xm: heeft 2 hotswap bays, aangezien ik meerdere losse hdd's heb vind ik dit wel handig.
CPU koeler:
Scythe mugen 3 pc games hardware edition, goeie prestaties.
RAM:
Corsair vengeance 1600 mhz.
Ik ga geen opleiding volgen, dan ga ik denk ik voor de i5.
Asus maximus vi hero: dit moederbord heeft de supreme fx III chip, aangezien ik geluid belangrijk vind en het komt met handige software. Ook past het color scheme goed bij mijn behuizing.
Voeding:
Corsair cx 600 watt
Case:
Cooler master haf xm: heeft 2 hotswap bays, aangezien ik meerdere losse hdd's heb vind ik dit wel handig.
CPU koeler:
Scythe mugen 3 pc games hardware edition, goeie prestaties.
RAM:
Corsair vengeance 1600 mhz.
Ik ga geen opleiding volgen, dan ga ik denk ik voor de i5.
Ik zou het niet alleen van mijn mening af laten hangen hoor! Maar het scheelt toch wat, wat je bijvoorbeeld weer kan uitgeven aan een ssd(!).
Zelf geen ervaring met die programma's i.c.m. een i7.
Zelf geen ervaring met die programma's i.c.m. een i7.
Ik wilde inderdaad ook nog een SSD toevoegen.
ik ga inderdaad nog even opzoek naar de mening van anderen.
ik ga inderdaad nog even opzoek naar de mening van anderen.
Als je je computer voornamelijk gebruikt voor games en bij het renderen wel even langer kunt wachten, is de Haswell i5 een goede keuze. Een SSD helpt overgens heel erg veel bij alles, dat is ook een goede investering.
Hmmm je gaat niet bijster veel verschil merken tussen een i5 en een i7 tijdens het gebruik van games en programma's. Aleen bij geoptimaliseerde programmas en render werk. En dan moet je denken aan een filmpje renderen dat 10 minuten duurt op een i5, zal 8 minuten werk zijn op een i7.
Ik ga mee met de bovenstaande reacties dat je meer plezier zult hebben aan een SSD, maar die zal helaas niet ech mee helpen met het render werk.
Ik ga mee met de bovenstaande reacties dat je meer plezier zult hebben aan een SSD, maar die zal helaas niet ech mee helpen met het render werk.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Renderen maakt mij niks uit, ik zet 'm aan en ga iets anders doen. Maar tijdens het bewerken zelf heb ik dus nergens last van?
Dan wordt 't een i5.
Bedankt!!
Dan wordt 't een i5.
Bedankt!!
Pagina: 1