Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 21:21
Hallo allemaal,

Voor de moeder van mijn stiefvader (80+) ben ik op zoek naar haar aller eerste smartphone, waar ze foto's mee kan maken en kan internetbankieren. Veel meer zal er niet mee gebeuren, dus eigenlijk heel licht gebruik. Daarom is een kleine prijs zeer gewenst. Ik denk dat Windows Phone beter zal voldoen door de grote iconen op het home screen, en het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Zelf zat ik te denken aan een Huawei Ascend W1 of de Nokia Lumia 520. Wat denken jullie van deze toestellen? Zullen deze goed voldoen? En welke zou dan toch even wat beter zijn? Ik heb zelf de Huawei, en een vriend van mij de Nokia. Zelf vind ik de Huawei wat fijner, en gewoon net wat sneller werken, al zal een bejaarde die voor het eerst met zo'n ding werkt geen verschil merken...
Of hebben jullie andere goede toestellen? :) !

Groet,
Sander

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Sandert98 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:31:
Hallo allemaal,

Voor de moeder van mijn stiefvader (80+) ben ik op zoek naar haar aller eerste smartphone, waar ze foto's mee kan maken en kan internetbankieren. Veel meer zal er niet mee gebeuren, dus eigenlijk heel licht gebruik. Daarom is een kleine prijs zeer gewenst. Ik denk dat Windows Phone beter zal voldoen door de grote iconen op het home screen, en het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Zelf zat ik te denken aan een Huawei Ascend W1 of de Nokia Lumia 520. Wat denken jullie van deze toestellen? Zullen deze goed voldoen? En welke zou dan toch even wat beter zijn? Ik heb zelf de Huawei, en een vriend van mij de Nokia. Zelf vind ik de Huawei wat fijner, en gewoon net wat sneller werken, al zal een bejaarde die voor het eerst met zo'n ding werkt geen verschil merken...
Of hebben jullie andere goede toestellen? :) !

Groet,
Sander
Denk persoonlijk als je de keuze moet maken voor Nokia 520 kan gaan. Heb zelf de lumia 920 en de huawei w1 als backup telefoon ,en moet erbij zeggen dat Nokia wel veel meer software ondersteuning biedt voor wp8.

Ik snap dat het voor een oudere man gaat, maar als je kijkt dat de afgelopen tijd meer updates en apps beschikbaar zijn en huawei nog steeds niet een update heeft uitgebracht voor de aan en uit knop bug.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Koop een ipad (2,3,4,mini)

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Uh, nee.. Lees de OT nog es goed door..

• Whatson
  • Niet online
Chris Smoove schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:49:
Uh, nee.. Lees de OT nog es goed door..
foto's mee kan maken en kan internetbankieren.
Daar heb je het hele telefoon gedeelte niet voor nodig. ;)

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

En alleen voor dat heb je een dure mega tablet nodig? Dat lijkt me niet..

• Whatson
  • Niet online
Chris Smoove schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:53:
En alleen voor dat heb je een dure mega tablet nodig? Dat lijkt me niet..
Met 80+ wordt je zicht er niet beter op. En echt internetbankieren gaat, lijkt mij, beter op een tablet van 10" dan op een telefoon van 3-4"

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vraag me af op oma er om heeft gevraagd, of dat men het graag aan oma wil "geven"

[ Voor 2% gewijzigd door Fish op 30-06-2013 21:58 . Reden: opa=oma ]

Iperf

• Whatson
  • Niet online
[quote]fish schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:57:
Ik vraag me af op oma er om heeft gevraagd, of dat men het graag aan oma wil "geven"
[/quote]
[quote]Voor de moeder van mijn stiefvader (80+)[/quote]

;)

[ Voor 2% gewijzigd door Whatson op 30-06-2013 22:00 . Reden: al gewijzigd ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Whatson schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:59:
[quote]fish schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:57:
[/quote]
[quote]Voor de moeder van mijn stiefvader (80+)[/quote]

;)
Ja dat kwam door de vriend van een vrindin van mij, dei kent een gozer die heeft een hond in bij een beroemdheid in vegas die toevallig op op de bruiloft van jokertje was die kant iemand met een oom met een alcoholverslabing waar die van af kwan bij een kliniek die hij kende van een buurvrouw. die buurvrou zit nu naast me heeft moeite met nederlands en die typte het verkeerd

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 30-06-2013 22:16 ]

Iperf

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou voor een telefoon gaan met een zo'n groot mogelijk scherm. Snelheid is irrelevant met zo weinig apps. Die starten wel. Komt dit erbij, ouderen zijn niet zo snel ^^.

Professioneel Heftruck Syndroom

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:55

rammes

koekebakker 1e klas

mijn moeder 78 heeft een ipad2, ongelooflijk zo blij als ze er mee is! lekker groot scherm. er komen automatisch!! foto's van de familie binnen via fotostream. anyway ios is lekker gebruiksvriendelijk voor oudjes :)

Ik zou het doen!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Is er op Windows Phone wel een app voor het bankieren van de bank die deze persoon gebruikt? Zo ja, dan is dat best een goede keus gezien dat WP al in gebruik is in jullie kring en je dus makkelijk support kan leveren.
Echter het ogen die achteruit gaan argument van de reacties houd wel steek, net als vasthouden of op priegelknopje drukken.
Verder moet je ook kijken naar wat de handen vast kan houden (en of een bredere rand fijner is om bijvoorbeeld niet het scherm per ongeluk aan te raken.

Kun je anders niet met die vriend van jou op visite gaan en beide toestellen met de dame bekijken, en wat ze er van vindt?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
fish schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:57:
Meestal is dat het probleem, jonge mensen willen het geven en uitendelijk vinden de ouderen het wel leuk.

Overigens vraag ik mij het volgende af, in de filmpje krijgt die man een iPad, gezien het feit hoe enorm oud zijn PC, hoe gaat hij die iPad aan iTunes hangen??? 8)7 8)7 8)7
Pagina: 1