Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulde: Warmtebeelden in Surface Pro review

Pagina: 1
Acties:

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:18

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Geachte redactie,

meestal wordt in dit forum commentaar gegeven op topics en reviews. Laat ik voor de verandering eens een compliment uitspreken. Jullie initiatief om warmtebeelden in de Surface Pro review te verwerken vind ik super. Dit geeft een mooi beeld van hoe de apparatenbouwer de koeling heeft getackeld. Mobiele devices worden steeds compacter. Deze ontwikkeling staat op gespannen voet met een goede warmtehuishouding. Als ontwerpcriteria zijn zijn deze factoren strijdig aan elkaar.

Nu kunnen de warmtebeelden voor deze Surface Pro nog meer betekenis krijgen met een referentiekader van metingen bij andere apparaten. Zodat de tweakertjes zelf de beelden naast elkaar kunnen houden om zo hun conclusies te trekken.

Koeling is geen feature, op zijn best een ondersteunende functie. De warmteresultaten van de koeling, in samenhang met de warmteoutput van de elektronica is veelzeggende informatie over de mate waarin een ontwerp goed is uitgebalanceerd. Indirecte conclusies over zuinigheid, koeling, en levensduur(!) kunnen ervan worden afgeleid. Mijn hoop is dat dit het begin is van een mooie Tweaker-traditie. De informatiewaarde zal met een groter wordend kader alleen maar toenemen. Laat die Flir-camera weten dat hij infraroodcamera is en geef het ding geen moment van rust meer.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)