Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Alienware m17x R2 HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Goedemiddag iedereen,

Ik heb hier een zeer raar probleem met een laptop van een vriend van me.. Gaat dus zoals de titel al omschreef om een Alienware m17x R2.

Nu, hij had een raid-0 staan, die is gefaald.. Dus dacht ik meteen dat 1 van de 2 HDD's het begeven had.. Had ze er even uitgevezen en in een andere pc gestoken één voor één en ze werken beide perfect..Laat me dat er al bijzeggen..

Dus, maak ik opnieuw een raid partitie aan, in het bios uiteraard op raid zetten, zeggen dat ie daar van moet opstarten.. En dan met ctrl I een nieuwe raid partitie aanmaken.. vervolgens in het window om de disk te selecteren in de windows instalatie manager laad ik de raid drivers.. Hij instaleerd ze zonder errors maar ik kan windows niet op die partitie instaleren zegt hij..
Meermaals de partitie verwijdert en terug aangemaakt.. Tevergeefs..

Dan ga ik het maar eens op AHCI met 1 HDD proberen, dus met beide schijven in de computer herkent hij ze allebei in het bios.. Ga ik naar de windows instalatie manager om te selecteren op welke schijf ik ze wil zetten ziet hij enkel maar 1 HDD.. (en dan wel de 2e HDD)

Weet iemand hier iets op, misschien een bios instelling fout? Maar zou me eerlijk gezegd wel verbazen.. Heb ook al meerdere windows instalatie disken gebruikt (zowel 7 als 8)

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-11 10:43

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

even contact opnemen met de costumer service van Alienware/Dell. Als hij nog garantie heeft kunnen zij dat volgens mij reparen.

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Oké, blijkbaar door de HDD's van plaats te wisselen (wat ik nog niet geprobeerd had) werkt het allemaal zoals het zou moeten zijn :)!

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."