Op/aanmerkingen Gaming PC €500,- excl. monitor

Pagina: 1
Acties:

• Timmez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-03 19:42
Goedemorgen mede-tweakers,

Momenteel heb ik alleen een laptop en heb hier wat CS:S op gespeeld. Door de (erg frustrerende) lage FPS en/of FPS drops, heb ik besloten dat het maar eens tijd is een PC te kopen. Door de BBG ben ik op zoek gegaan naar onderdelen. Ik begon dan ook met kleine aanpassingen te maken in de BBG en ben geëindigd met een totaal ander systeem :p.
Dit is wat ik momenteel heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 98,95€ 98,95
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 65,50€ 65,50
1EVGA GeForce GTX 650 Ti Boost 2GB€ 133,35€ 133,35
1Cooler Master Force 500€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,90€ 51,90
1be quiet! System Power 7 400W€ 39,99€ 39,99
1Samsung 840 series 120GB€ 80,75€ 80,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,39

EDIT: Ik heb inmiddels het moederbord aangepast, aangezien het andere moederbord geen slots had voor de front USB3.0

Wat wil je doen met het nieuwe systeem?
Zoals de titel al doet vermoeden wil ik er met name op gaan gamen ;)
Zoals ik eerder zei, heb ik momenteel alleen maar een laptop, dus veel games heb ik nog niet gespeeld. Als ik eenmaal mijn PC heb, zal ik waarschijnlijk BF3, CS:GO e.d. willen spelen.
Dit alles wil ik spelen op een 1080p scherm (ik zat te denken aan BenQ GW2255). Ik hoef de games zeker niet op ultra te kunnen spelen, maar medium-high zou toch wel fijn zijn :).
Naast gamen zal ik er geregeld een filmpje of een serie op kijken en uiteraard ook nog wat dingen op doen voor mijn studie (Office e.d.).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien verzendskosten erbij komen zit ik bij mijn huidige systeem op €515,-. Hoger dan dit wil ik ook niet gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zelf heb ik nog wel wat HD's liggen, ik heb een mooi muisje (Logitec G500) en een toetsenbord komt ook wel goed ;).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zoals jullie gezien hebben zit er een SSD in het systeem. Dit is een duidelijke MUST, aangezien het systeem daardoor een heel stuk prettiger/sneller gaat aanvoelen/reageren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Uiteindelijk zou ik ook willen overclocken, hier heb ik mij echter nog weinig in verdiept. Is het verstandig meteen een aftermarket koeler te halen (ook al ga ik niet direct overclocken), of kan ik ook gerust even wachten? Welke koeler raden jullie mij aan? Alle tips over het overclocken zijn welkom! :)

Waarom heb ik dit samengesteld?
Processor: Eerst was ik van plan er een 750K in te doen, alleen toen kwam ik deze processor tegen. Voor iets meer geld, een flinke verbetering in prestaties en een AM3+ socket (beter upgradebaar in de toekomst).
Moederbord: Aangezien het een AM3+ socket heeft, wilde ik een moederbord die lang mee gaat, zodat ik later evt. zou kunnen upgraden (wat processor betreft).
GPU: Ik had eerst mijn ogen gericht op de 7770, maar ik ben bang dat deze het niet al te lang vol zou kunnen houden met de nieuwere games. Aangezien ik ook een (voor het budget) sterke processor er in heb, wilde ik ook een wat betere videokaart en dit leek mij een prima ding!
Kast: Als ik het zo lees lijkt mij dit een prima kast met goede airflow en hij heeft voldoende ruimte voor wat extra fans.
RAM: Simpel. Goed en goedkoop :p.
Voeding: Deze voeding lijkt mij meer dan prima. Ik had eerst de Corsair 430W erin zitten, alleen kwam ik erachter dat deze maar 1 PCI-E kabel had. Voor een eventuele GPU upgrade, leek het mij handig een voeding te hebben met 2× PCI-E kabel.
SSD: Deze SSD heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en leek mij daarom een prima keus!

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over deze opstelling en ook vraag ik mij af of iemand al ervaring heeft met het beeldscherm (BenQ GW2255).

Alvast bedankt!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Misschien kun je bij dit topic nog wat inspiratie opdoen:
[BBG] Budget- en basisgamesysteem juli 2013

Ze raden trouwens daar ook jouw beeldscherm aan, omdat hij zo goedkoop is. Heb je zelf nog een HDD liggen?

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Timmez
Bedankt voor je reactie, die heb ik inderdaad al even door genomen. Maakt het keuzes maken er niet makkelijker op ;)

Ja, ik heb idd nog zelf HD´s liggen :)

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik zou de amd radeon hd 7850 kaart nemen of een tweedehands kaartje zoals dit :http://tweakers.net/aanbod/548110/amd-radeon-en-8482-hd-7870-2-gb.html of V&A aangeboden: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 of V&A aangeboden: Sapphire HD6950 of V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 570 (factory overclocked) met Arctic Cooling Xtreme Plus

Je hebt dan wel een betere voeding nodig.

Als kast zou ik toch de cooler master k280 nemen.

• Timmez
Een tweedehands 7850 zou nog wel een goede optie zijn idd.
Waarom zou je de cooler master k280 nemen ipv de force 500?

• Timmez
Ik zie nu dat de laagste prijs voor de EVGA GTX 650 €157,- is... Iemand nog een suggestie voor een andere kaart?
Pagina: 1