Beste tweakers,
Ik ben van plan om een nieuwe Game PC te kopen omdat mijn huidige PC al weer 5 jaar oud is. Daarom wil ik een nieuwe PC halen die de nieuwste spellen makkelijk op ultra kan draaien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (Bioshock Infinite, Arma III, Battlefield 4, Rome Total War II, Crysis 3 etc.
- Voor school (Vooral VMware, vandaar de 16GB).
- Ook host ik met een game wel vaak een server, dan is het ook wel makkelijk om iets extra RAM te hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de €1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb maar één component wat ik graag wil meenemen naar mijn volgende PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zie de lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Ik heb niet zo bepaalde merken die ik perse wil hebben. Zolang het maar goed werkt, vindt ik een merk geen probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het geluidsniveau wil ik graag niet te hard hebben. Mijn huidige PC is een Antec Twelve Hundred. Ik ga geen Big Tower meer nemen omdat er namelijk 5 fans in zitten die behoorlijk luidruchtig zijn. Ook is de kast behoorlijk groot.
Ook heb ik voor de 750 Watt voeding gekozen omdat ik van plan ben om over een paar jaar een extra videokaart er in te zetten mocht ik games niet meer op "High" kunnen draaien.
Volgensmij heb ik nu alles wel zo'n beetje gezegd. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
edit: Ook heb ik denk wel een aparte processor koeler nodig. Hier heb ik nog niet naar gekeken, misschien dat sommige mensen suggesties hebben?
Ik ben van plan om een nieuwe Game PC te kopen omdat mijn huidige PC al weer 5 jaar oud is. Daarom wil ik een nieuwe PC halen die de nieuwste spellen makkelijk op ultra kan draaien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (Bioshock Infinite, Arma III, Battlefield 4, Rome Total War II, Crysis 3 etc.
- Voor school (Vooral VMware, vandaar de 16GB).
- Ook host ik met een game wel vaak een server, dan is het ook wel makkelijk om iets extra RAM te hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de €1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb maar één component wat ik graag wil meenemen naar mijn volgende PC.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Green WD20EARX, 2TB | € 84,85 | € 84,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 84,85 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zie de lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Ik heb niet zo bepaalde merken die ik perse wil hebben. Zolang het maar goed werkt, vindt ik een merk geen probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het geluidsniveau wil ik graag niet te hard hebben. Mijn huidige PC is een Antec Twelve Hundred. Ik ga geen Big Tower meer nemen omdat er namelijk 5 fans in zitten die behoorlijk luidruchtig zijn. Ook is de kast behoorlijk groot.
Ook heb ik voor de 750 Watt voeding gekozen omdat ik van plan ben om over een paar jaar een extra videokaart er in te zetten mocht ik games niet meer op "High" kunnen draaien.
Volgensmij heb ik nu alles wel zo'n beetje gezegd. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 302,40 | € 302,40 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Asus GeForce GTX 780 3GB | € 597,99 | € 597,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 76,90 | € 76,90 |
| 2 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 60,10 | € 120,20 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | Corsair CX750M | € 80,99 | € 80,99 |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 138,70 | € 138,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.577,53 | |
edit: Ook heb ik denk wel een aparte processor koeler nodig. Hier heb ik nog niet naar gekeken, misschien dat sommige mensen suggesties hebben?
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii