Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig.

Voor mijn opleiding heb ik een laptop nodig waarbij ik gebruik ga maken van Revit/Autocad (van Autodesk) en/of Allplan (van Nemetschek).

Nu heb ik mijn ogen laten vallen op de Asus n56vb-S4004H, maar is heb ik hier wel wat aan. Ik wil er namelijk wel een aantal jaren gebruik van maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp

pricewatch: Asus N56VB-S4004H

[ Voor 13% gewijzigd door hzl op 29-06-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
budget?

Wanneer heb je hem nodig? De opvolger van deze serie (N56) zal ook nog uitkomen (juli, augustus?)
nieuws: nieuwe N-laptops met Haswell (N550)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 29-06-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzl
SmokingCrop schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:23:
budget?

Wanneer heb je hem nodig? De opvolger van deze serie (N56) zal ook nog uitkomen (juli, augustus?)
nieuws: nieuwe N-laptops met Haswell (N550)
Ik heb niet echt een budget, maar max. 1000 meer dan dat echt niet. Ik heb het nodig voor september, want dan begint mijn opleiding.

In ieder geval bedankt voor je bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
beste Hzl,

volgensmij heb je het LAA beleid niet goed doorgelezen. Doe dat eerst even.

kopieer en plak dit in je reactie, en plaats vervolgens je antwoorden. Dan kunnen we je passend advies geven.
  1. Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  2. Wat mag je laptop gaan kosten?
  3. Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzl
Sorry ik ben nog een tweakers noob :)

Ik heb de laptop nodig voor school en moet werken met de programma's autocad/revit ik weet niet welke versie

Maximaal 1000 en eigenlijk vind ik dat nog te veel.

3 . Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik denk wel dat ik mijn laptop vaak naar school zou moeten meenemen, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker

4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Ik wil in ieder geval GEEN Acer, want veel goeds heb ik daar niet over gehoord. Zoals ik al eerder zei: ik heb mijn ogen laten vallen op de Asus n56vb-S4004H maar ik weet niet of dat wel goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzl
EXpaND schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:27:
beste Hzl,

volgensmij heb je het LAA beleid niet goed doorgelezen. Doe dat eerst even.

kopieer en plak dit in je reactie, en plaats vervolgens je antwoorden. Dan kunnen we je passend advies geven.
  3. Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Als je de topic (goed) had gelezen had je denk ik wel geweten wat ik wil doen
Met de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Als je Civiel gaat doen op een technische universiteit dan kan je daar een een laptop kopen (800-950 E).
Krijg je veel meer garantie. Zie ook dit topic:

\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2013-2014

Anders zou ik een maandje wachten op de nieuwe n56, zoals hierboven ook al vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hzl
Flox0r schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:21:
Als je Civiel gaat doen op een technische universiteit dan kan je daar een een laptop kopen (800-950 E).
Krijg je veel meer garantie. Zie ook dit topic:

\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2013-2014

Anders zou ik een maandje wachten op de nieuwe n56, zoals hierboven ook al vermeld is.
Het is voor een hbo opleiding (dit had ik moeten vermelden-.

Ik wacht nu ook af. Hopelijk zijn ze niet duur, anders blijf ik bij de n56vb-S4004H

[ Voor 27% gewijzigd door hzl op 29-06-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
Je kan misschien nog eens kijken naar deze MSI: pricewatch: MSI GE60 2OC-015NL

Wel een gaming-achtig ontwerp, dus dat moet je mooi vinden. Op school boeit dat niks, mss kicken mensen er nog wel op, maar vooral op stages krijg ik altijd mn twijfel over de stijl van gaming laptops, vooral bij de wat formelere bedrijven/overheden.

Waarom draag ik hem wel aan, vergelijkbare processor en betere grafische kaart. Nu is de vraag, gebruik je hem enkel en alleen voor CAD of ga je er ook in je vrije tijd op photoshoppen, gamen, etc?

Volgens mij kan CAD namelijk op zich al uitstekend af op die Asus die je had gekozen. Daar AutoCAD ook grotendeels leunt op cpu performance en veel geheugen.
Op mijn HBO Civiel heb ik eigenlijk voornamelijk de normale AutoCAD gebruikt, naast Map3D en Civil 3D. Ik weet verder niet direct wat het mooist werkt met Revit of Allplan...

Edit:
Nu ik er nog verder over nadenk en ook over je budget, is die Asus zo gek nog niet. Haal voor het resterende geld 8GB RAM bij en een SSD. Bloedsnel, weinig gebrek ergens aan (RAM/cpu kracht), je blijft bij je budget: voor ~1000 euro klaar en gaan met die hap. Denk overall dat ie dankzij o.a. de SSD die MSI voorbij gaat.

Op mijn oude Intel Core 2 Duo T9600 laptop met 4GB RAM (uit begin 2009) kan ik nog net werken met AutoCAD bestanden van rond de 60-80MB, bij groter houdt AutoCAD ermee op wegens te weinig RAM.
Ik zou wel willen dat deze laptops 4,5 jaar geleden al op de markt waren... hehe, mooi spul die ultrabooks. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Aardwolf op 29-06-2013 23:19 ]

Pagina: 1