Geachte Tweakers,
Ik ben bezig met een huiskamer pc voor kennissen hun huidige core 2 duo maakt super veel lawaai en staat gewoon in de huiskamer.. en is niet vooruit te branden. Daarom een nieuwe pc.
het budget is ongeveer 500 euro en moet stil en snel zijn geen games. wel veel excel en beursprogramma's.
mijn idee was het volgende:
De nieuwe haswell hebben de nieuwe HD graphics waardoor dit mij betere keus lijkt dan een amd + zuiniger.
hebben nu 250 gb hdd, liefst zo stil en snel mogelijk daarom een samsung 840 250 gb ssd.
geheugen betere keuzes ?? minder ??
Voeding genoeg aan 300w leek mij zo
Voor de kast een stille stijl volle kast
Ik zat te kijken naar small towermodel mag niet breder zijn dan 19 cm..
zou graag jullie advies, op/aanmerkingen willen horen en wat jullie anders zouden doen.
alvast bedankt en hoor jullie reacties graag tegemoet
Ik ben bezig met een huiskamer pc voor kennissen hun huidige core 2 duo maakt super veel lawaai en staat gewoon in de huiskamer.. en is niet vooruit te branden. Daarom een nieuwe pc.
het budget is ongeveer 500 euro en moet stil en snel zijn geen games. wel veel excel en beursprogramma's.
mijn idee was het volgende:
- Intel Core i5 4570 / 3.2 GHz
- ASRock H87M
- Be quiet! Pure Power BQT L7-300W
- Samsung 840 Series MZ-7TD250
- Corsair Vengeance 8 Gb
- nog geen idee
De nieuwe haswell hebben de nieuwe HD graphics waardoor dit mij betere keus lijkt dan een amd + zuiniger.
hebben nu 250 gb hdd, liefst zo stil en snel mogelijk daarom een samsung 840 250 gb ssd.
geheugen betere keuzes ?? minder ??
Voeding genoeg aan 300w leek mij zo
Voor de kast een stille stijl volle kast
Ik zat te kijken naar small towermodel mag niet breder zijn dan 19 cm..
zou graag jullie advies, op/aanmerkingen willen horen en wat jullie anders zouden doen.
alvast bedankt en hoor jullie reacties graag tegemoet