Toon posts:

Toshiba verkoop HDD onder andere naam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Intenso 320 GB 2,5" Internal Hard Drive - Retail Kit gekocht en na het openmaken blijkt er een Toshiba MK3276GSX in te zitten. Er zit geen sticker overheen, er zit gewoon doodnormaal een Toshiba HDD in.

Is dit normaal? Heb ik een 2dehands HDD gekocht of ben ik opgelicht? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Verder blijkt Intenso een Duits bedrijf te zijn en over het algemeen krijgen hun producten goede reviews.

Ook heb ik op Internet iemand gezien die een externe Intenso HDD openmaakt en daarin bleek een Seagate HDD te zitten.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit in elkaar zit :P?

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:15
Intenso maakt zelf alleen de behuizing en drukt er een bestaande hdd in.
Dit doen veel bedrijfjes dat wel een behuizing verkopen maar zelf geen hdd maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Internal HDD gekocht, dus daar zit geen behuizing omheen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:56:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in elkaar zit :P?
Er zijn tegenwoordig maar 3 fabrikanten die hardeschijven maken: Western Digital, Seagate en Toshiba.
Andere merken zijn er gewoonweg niet (of niet meer).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er zijn nog maar een paar bedrijven die echt HD's fabriceren. De rest gebruikt die schijven en verkoopt die meestal als externe HD's onder een eigen handelsnaam. Zoals Verbatim, LaCie en Intenso dus ook. Als ze ook interne schijven gaan verkopen gaat het pas opvallen dat de HD een ander merk heeft.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 01:07:
[...]

Er zijn tegenwoordig maar 3 fabrikanten die hardeschijven maken: Western Digital, Seagate en Toshiba.
Maar is het normaal dat ik een Interne HDD koop van Intenso en dat er dan een Toshiba HDD inzit? Ik hoeft niet bang te zijn dat ik ben opgelicht of dat ik een 2dehands HDD heb gekocht?

• job

job

Er bestaan geen HD's van Intenso, die hebben ook nooit bestaan.

De enige oplichting die er kan zijn, is als jij veel meer hebt betaald dan als je die toshiba los in de winkel had gekocht.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 29-06-2013 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus het komt erop neer dat het normaal is neem ik aan? Geen 2dehands HDD of oplichting?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gewoon in je computer hangen en met bijv. CrystalDiskInfo de SMART uitlezen. Het aantal Power-on-hours zal dan waarschijnlijk ook gewoon op nul staan.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:15

Umbrah

The Incredible MapMan

Er bestaan geen intenso HDD's. Je hebt een kit van Intenso gekocht, meer niet. Dat daar nu toevallig een toshiba in zat, wil zeggen dat ze eigenlijk de consument vertellen: wij verkopen wat we nu het goedkoopste kunnen krijgen, en beloven dat we als tussenpersoon de garantie regelen. Daar betaal je wat meer voor, maar goed. De Toshiba los was waarschijnlijk goedkoper geweest, het is immers een 5400rpm laptop schijfje.

[ Voor 19% gewijzigd door Umbrah op 29-06-2013 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankje allemaal! Luid en duidelijk.

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

sHELL

VR "connoisseur"

Hmm jah, gewoon de SMART uitlezen en kijken wat hij aan geeft.

Heb het even na gekeken op de website, Intenso verkoopt retail verpakkingen. Ze kopen dus bulk HD's in van verschillende bedrijven en doen daar een handleiding, schroefjes en dergelijke bij.
(het is dus niet precies duidelijk welk merk HD je koopt als je met een Intenso doosje de winkel uit loopt, aangezien ze verschillende HD leveranciers hebben)

[ Voor 23% gewijzigd door sHELL op 29-06-2013 01:22 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

job schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 01:07:
[...]

Kleine aanvulling. Alhoewel WD Hitachi heeft overgenomen worden er nog wel HD's onder het Hitachi label gefabriceerd. Mijn laatste 4TB externe WD schijf heeft er een Hitachi schijf in zitten die zo door CrystalDiskInfo wordt geïdentificeerd.

• job

job

Goede aanvulling :)
Die was ik inderdaad vergeten. Weet jij of Hitachi's nog lang gemaakt zullen worden of is de huidige serie de laatste?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Uit wat ik gelezen heb kreeg ik de indruk dat HGST (voorlopig) als zelfstandig opererend deel zou blijven functioneren. Hitachi had/heeft een R&D die het e.e.a. in huis heeft en dat goed functioneerde binnen de eigen setting. Ik kan me voorstellen dat je beter niet probeert dat geforceerd te integreren met de R&D van WD.

Ik neem tenminste aan dat die R&D niet (geheel) naar Toshiba is overgegaan maar alleen een deel van de 3,5" fabricagecapaciteit waar natuurlijk wel de bijbehorende technologische know-how meegekomen zal zijn wat evt. een stukje van die Hitachi R&D zou kunnen omvatten. Maar dat zijn alleen maar (niet onlogische) veronderstellingen.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:33 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het in stand houden van de Hitachi naam helpt ook de illusie in stand houden dat er niet de kartelvorming is opgetreden die er in werkelijkheid nu wel is opgetreden met WD en Seagate die effectief de markt in handen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een HDD Caddy besteld om de HDD te testen.
Overigens, het is een retail kit maar er zat alleen een HDD en een handleiding in meer niet.
Ook was het via Intenso duurder, als ik de Toshiba HDD los had gekocht was is 10 euro goedkoper uit geweest.

@CaptJackSparrow Verbatim en LaCie verkopen alleen externe harde schijven met een behuizing erom. Intenso verkoopt interne van Toshiba. Ik vind het nog steeds een raar idee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 20:29 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ook wel eens gehad toen ik een RMA voor een Samsung-schijf deed; kreeg een intenso-doosje als vervanger, maar daar zat gewoon de juiste Samsung HDD in.
Stond ook wel ff raar te kijken eerst ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar opnieuw, alles wat ik hiervoor op dit topic heb beschreven is compleet normaal?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 20:49 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja compleet normaal.

Er bestaan gewoon geen Intenso harde schijven, er bestaan ook geen Medion harde schijven, of Lacie harde schijven..enz enz.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 19:58

NSG

Je weet niks!

Jij hebt een kit gekocht geen losse schijf. Er word nergens door Intenso beweerd dat het een door hen zelf gefabriceerde schijf is.
Als ik de data sheet bekijk staat daar het volgende in: "Weight: ca 100g (varied from capacity/manufacturer)".

Ik snap niet waar jij je druk over maakt..

• Reepje
  • Niet online
Effe op de psychologische toer. Wat reclame kan teweegbrengen?

Intenso is een bekend woord van de Intenso koffie reclame (van nescafe, weet je wel).

Die naam is bij de TS wellicht blijven hangen en toen dacht die, dat het een goed merk was van, wat was het ook alweer; harde schijven !

Kleine vergissing, maar nu is hij teleurgesteld dat zijn harde schijf niet van de beroemde Intenso fabriek komt.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:04:
Effe op de psychologische toer. Wat reclame kan teweegbrengen?

Intenso is een bekend woord van de Intenso koffie reclame (van nescafe, weet je wel).

Die naam is bij de TS wellicht blijven hangen en toen dacht die, dat het een goed merk was van, wat was het ook alweer; harde schijven !

Kleine vergissing, maar nu is hij teleurgesteld dat zijn harde schijf niet van de beroemde Intenso fabriek komt.
Uuhh... ok ?

Nogmaals bedankt, ik maak me niet druk, ik vind het gewoon raar. Als ik een Sony TV koop wil ik geen LG TV erin hebben zitten.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Of je echt een LG met een Sony logo kan krijgen, weet ik niet. Maar Sony gebruikt dus soms wel LG panelen in zijn tv's. Ook Samsung gebruikt volgens mij soms LG panelen (zelfs verschillende schermen met hetzelfde type aanduiding) maar waarschijnlijk gebeurt het ook omgekeerd.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Van sommige producten of onderdelen is maar een beperkt aantal fabrikanten, zeker van iets zoals chips en hardeschijven. En dus ook TFT panelen. In een Sony TV kan een LG scherm zitten en in een Nokia telefoon zit een Samsung Amoled schermpje.

Met auto's is het nog erger. VW, Skoda en Seat hebben veel onderdelen van elkaar, omdat ze bij 1 en hetzelfde bedrijf horen.

Welkom bij globalisatie.

People as things, that’s where it starts.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:35:
[...]

Uuhh... ok ?

Nogmaals bedankt, ik maak me niet druk, ik vind het gewoon raar. Als ik een Sony TV koop wil ik geen LG TV erin hebben zitten.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij maakt sony zelf helemaal geen grote lcd panels.
Er zijn 3 grote fabrieken die die dingen maken :LG, Samsung en Sharp.

Alle grote namen nemen daar af en plakken er hun naampje op. Philips bijv maakt hun tv's al lang niet meer zelf. die komen van LG. Sony laat zijn tv's door Samsung maken. En daar plakken ze dan gewoon een stickertje met "sony" op.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Sja... simpel... het is handel hè. :|

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

sHELL

VR "connoisseur"

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:28:
Overigens, het is een retail kit maar er zat alleen een HDD en een handleiding in meer niet.
Dat is een beetje vreemd, er horen volgens de website van Intenso ook 4 schroeven bij geleverd te worden.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Pagina: 1