[HTPC] Zelfbouw t.b.v. Openelec - IPTV en Blu-Ray

Pagina: 1
Acties:

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 14:38
Ik heb wat vragen over een zelf te bouwen HTPC en die zitten op het randje van dit subforum en desktop aankoopadvies, dus ik hoop dat ik hier op de goede plek ben;

Het volgende bij elkaar bedacht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 115,-€ 115,-
1Gigabyte GA-B75N€ 79,33€ 79,33
1Streacom F1C Evo Zwart€ 74,70€ 74,70
1Gelid Solutions Slim Silence i-Plus€ 16,60€ 16,60
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 28,90€ 28,90
1Streacom OB2 Slot-in Bluray Combo drive Zwart€ 115,-€ 115,-
1Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit€ 69,95€ 69,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,48

Doelen: IPTV (Ons Net Eindhoven) PVR, cd/dvd/blu-ray spelen en media van een NAS spelen en alles in Openelec. Dit kastje moet m'n AC Ryan en Amino gaan vervangen.

De vragen die ik heb en nog geen antwoord op kon vinden:
  • Snapt Openelec moederborden met dual lan en kan ik dan m'n tweede aanlsuiting configureren voor IPTV (zoals uitgelegd in IPTV op je HTPC)
  • Snapt dit moederbord HDMI 1.4 en HDCP t.b.v. 3d blu-ray content?
  • Als ik he goed begrijp zit blu-ray discs afspelen onder linux nog in het grijze circuit, of is dat nu al wel legaal mogelijk en dus bediscusieerbaar?
  • Voor het PVR deel wordt het TVHeadend met IPTVSimple (wat in Openelec 3.1 is toegevoegd) en VDR addon. Vervolgens zenders ophalen zoals hier beschreven en als laatste de tvgids met dit script. Mis ik dan nog iets en zijn er mensen die ervaringen hier mee hebben?

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Op je vragen heb ik helaas geen antwoord voor je, behalve op de 3e. Afspelen van blu-rays heeft inderdaad nog een aantal tussenstappen nodig om de encryptie te kunnen omzeilen. En eerlijk gezegd weet ik niet of het met Openelec mogelijk is om het echt zo te krijgen dat je hem erin stopt en dat hij direct begint te spelen. Op alle forums (xbmc, openelec, GoT) wil men het perce niet erover hebben, dus blijkbaar is het inderdaad illegaal. Ik heb me de moeite bespaard om er verder energie in te steken, maar dat is voor iedereen anders.

Wel heb ik een paar vragen/opmerkingen over je hardware. Waarom niet voor een FC8 evo kiezen? Kost een paar tientjes meer, maar dan heb je wel een fanless build.

Daarnaast kan je makkelijk een wat kleinere voeding nemen. Een 90w moet in mijn ogen ook gewoon kunnen. Ik heb geen BR-speler, maar wel een A6 i.c.m. een losse GT610 gpu, dat vraagt minstens net zoveel als jouw build en werkt prima.

Is er een speciale reden waarom je deze ssd neemt? Ik weet niet of je verder veel schrijfacties naar het ding gaat doen, maar die is bij deze ssd behoorlijk traag met z'n 95MB/s. Voor iets meer moet je er ook een kunnen vinden dat richting de 500MB/s gaat...

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 14:38
Ik had de F1C EVO gekozen vanwege de looks (zwaarst wegende factor) en omdat het toch weer ongeveer 40 eur duurder wordt met de F8C.

Waardevolle opmerkingen qua voeding en SSD, daar ga ik nog ieens op zoek naar alternatieven. Dank!

Nu nog hopen dat iemand een idee heeft over de overige vragen :)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."