Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:13
Beste tweakers,

Ik heb een videokaart (Club3D HD7870, wel de XT versie kon die niet selecteren in het forum) gekocht nu is er alleen een probleem (denk ik) deze produceert een geluid zodra het onder full load komt. Ik heb al uitgesloten dat het om de fan gaat, deze heb ik handmatig hoger gezet en produceerde daaronder geen geluid.

Ik draai Collatz Conjecture op het moment en als ik deze aanzet begint een soort fluitketel en borrelachtige hoge toon. Exact op het moment als ik Collatz weer uitzet verdwijnt deze (dus ook als de kaart switch van full load naar idle). Heeft dit gevolgen in de toekomst, moet ik me zorgen maken hierom? Het is uiteraard ook niet prettig om zon hoge toon aan te horen.

Ik heb nog recht om dit product te retourneren dus ben er liever nu achter dan op een later moment.

Het is iets wat ik nog nooit eerder ben tegengekomen dus vandaar dit topic.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Edit:

Ik heb vernomen dat dit misschien een soort coil whine is, iemand ervaring daarmee of het verslechterd of dat het kan zijn dat je hardware niet in orde is?

[ Voor 8% gewijzigd door TheUninvited op 28-06-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
Het is coilwhine, dit komt vaak voor bij kaarten met een analoge voltage regelaars (VRM)
Er zijn voedingen met caps in de PCI-E connectoren die dit tegen zouden gaan. bijvoorbeeld voedingen uitde silverstone strider gold serie.

Verder kun je er weinig aan doen, of het erger wordt weet ik niet, het gaat in helaas niet vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:13
Heb alleen dit probleem ondervonden bij Collatz door hem op een andere manier in te stellen wel kunnen verhelpen. Dus waarschijnlijk blijft het hierbij.