Xbox 360 Elite modden naar een soort mini server?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Hallo mede-tweakers,

Ik heb mijn xbox 360 elite nu al een tijdje en vroeg mij af of ik er een soort computer van kan maken die ik met allerlei andere apparaten en pc's in het huis kan bereiken. ( hier is vast al een naam voor ) Voor bijvoorbeeld het delen van bestanden of het opslaan van films en vervolgens bekijken op onze tv.

Kan dit, zo ja? Hoe.

Ik heb het een en ander al op het internet opgezocht alleen begreep er vrij weinig van. 8)7
Mensen kregen er wel linux op maar geen windows en de ander weer wel windows. Ook heb ik gelezen over een media center, is dat dan wat ik zoek?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen, tweakers.net is tenminste wel duidelijk!! :)
Alvast bedankt! ;)

Met vriendelijke groet,

Thom Das

Oh en eigenlijk weet ik niet of ik dit in het juiste deel van het forum gepost heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Je wilt een NAS bouwen van een XBox? Een ander OS er op gaat nogal lastig, zoek maar eens op wat voor CPU er in zit, en wat voor architectuur die CPU heeft. Bekijk dan eens welke besturingssystemen je op die architectuur kan krijgen, zelfs al kon je zomaar de bootloader van de XBox aanpassen.

Pragmatisch en makkelijk en overversimpliceerd? Kastje open, XBox er uit, PC er in, lading disks er in, kastje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Umbrah schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:06:
Je wilt een NAS bouwen van een XBox? Een ander OS er op gaat nogal lastig, zoek maar eens op wat voor CPU er in zit, en wat voor architectuur die CPU heeft. Bekijk dan eens welke besturingssystemen je op die architectuur kan krijgen, zelfs al kon je zomaar de bootloader van de XBox aanpassen.
Ach, het idee was er toch!.. zou best leuk zijn geweest als het lukte.
Umbrah schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:06:
Pragmatisch en makkelijk en overversimpliceerd? Kastje open, XBox er uit, PC er in, lading disks er in, kastje dicht.
Oke maar dan moet bijvoorbeeld een moederbord erin geschroefd worden dus moet ik ook gewoon heel de behuizing met gaten voorzien? of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
CPU is een IBM PowerCPU :)

je zou er OS X 10.1 er op kunnen zetten :) de eerste dev kits waren gewoon G5s :)

Uhhh Disclaimer.. Het zou kunnen als je de bootloader kan aanpassen. Maar grote kans dat je het ding brikt :)

[ Voor 33% gewijzigd door To_Tall op 29-06-2013 22:55 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Muddy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:11:
[...]

Ach, het idee was er toch!.. zou best leuk zijn geweest als het lukte.

[...]

Oke maar dan moet bijvoorbeeld een moederbord erin geschroefd worden dus moet ik ook gewoon heel de behuizing met gaten voorzien? of niet?
pak een oud moederbord en kijk of het past.. voorkeur wel Mini ITX :) denk niet dat er een Micro ATX in pas.

[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 29-06-2013 22:57 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je moeilijke dingen doen met besturingssystemen en nieuwe hardware of gewoon films die op je PC staan afspelen op je TV? Staat je Xbox onder je TV? Zit er een netwerkkabel in?

Als je Xbox op je netwerk zit dan kun je bepaalde bestandstypes gewoon afspelen via de ingebouwde videospeler. Pakt niet alle formaten maar werkt best ok.

Ik zou eerst bepalen wat je precies zoekt voordat je gaat inlezen in de architectuur van een chip. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Dat ding slurpt echt energie als een malle bovendien gaan ze nog wel eens stuk.
Geen idee of 24/7 aanstaan de levensduur verlengd of juist verergerged.
Dat is allemaal even afgezien van het karwei om er uberhaupt een OS op te krijgen.
En gezien je het hier moet vragen, vraag ik me af of je je wel gaat redden met welke linux distro dan ook als dat er eenmaal op staat.

Alles bij elkaar opgeteld is een xbox360 nou niet bepaald geschikt als fileshare oid.
Je koopt trouwens voor 100euro oid een goedekope nas of pc'tje wat beter geschikt is, langer meegaat, makkelijker is in te richten en op de lange termijn goedkoper is.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Pagina: 1