Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Script gezocht voor plattegrond met arceringen en looproutes

Pagina: 1
Acties:

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 13:14
Heb een ongebruikelijke opdracht gekregen van een client. Een website voor een begraafplaats.

Ze hebben een Excel bestand met een register van alle graven. Voor het gemak beperk ik het hier even tot twee attributen. 1) Naam, 2) Grafnummer. Deze heb via plugins naar Wordpress kunnen zetten zodat ze online bijgewerkt kunnen worden. Werkt allemaal prima.

Ik heb een high-res JPG gekregen met de plattegrond van het terrein, met daarop alle grafnummers. In totaal ongeveer 700 graven.

De opdracht:
  1. Zorg dat wanneer een specifiek record (graf) wordt opgevraagd, deze plattegrond (jpg) getoond wordt, waarop het graf gemarkeerd staat. Ofwel met een pointer, of een arcering rond de contouren.
  2. Zorg dat er kan worden ingezoomd, omdat de plattegrond te groot is, inzoomen is dus nodig.
  3. Als het kan... laat een looproute zien naar het graf.
Nu vind ik dit een leuke opdracht, maar ik merk dat er eigenlijk weinig scripts zijn die dit kunnen. Ik ben nu aan het experimenteren met mapzoom.js ( http://www.netzgesta.de/mapzoom/ ), maar dat is niet echt gebruiksvriendelijk en oogt veroudert.

Het gebruik van <map> en <area> + javascript werkt best aardig, maar is omslachtig en tijdrovend.

code:
1
2
3
4
5
6
7
<map name="gravemap" id="gravemap">
    <area shape="poly" href="#" coords="314,232,217,236,217,257,80,255,80,232,79,219,82,190,91,167,102,153,120,137,133,130,193,104,213,98,219,98,303,91,314,232" loc="e" id="e" />
    <area 
    <area 
    <area 
    etc
</map>
etc

Let wel, ik weet dat er een boel kaart scripts en plugins zijn, maar die werken vrijwel allemaal met geo-positionering. Dat is hier niet echt van toepassing. Het is een zelfgemaakte plattegrond en google earth oplossingen etc. hebben dus geen zin.

Heeft iemand suggesties? Alle input is welkom

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:08
“Script gezocht” is een beetje een zwaktebod. Kun je niet zelf wat scripten met behulp van canvas bijvoorbeeld? (Clickable image maps zijn nogal ouderwets.)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Toevallig heb ik ooit ook eens iets dergelijks gemaakt. Ik heb toen aan de hand van een tekening een plattegrond gemaakt in access, door met een script simpelweg een object per graf te maken. De kleur van het object gaf het type graf en het aantal mensen dat er lag aan, klik je er op dan krijg je te zien wie het zijn. Op dezelfde manier zou je tegenwoordig prima 700 divjes kunnen maken/tekenen in javascript, ik denk dat de meeste begraafplaatsen een vrij eenvoudige indeling hebben, en een rechthoek is een redelijke representatie voor de meeste graven.

Ik snap niet waarom je met 700 plekken een inzoomfunctie nodig zou hebben trouwens, zoveel is 700 graven nu ook weer niet. Een looproute kunnen mensen ook zelf wel bedenken, als ze maar weten waar het graf is. Met een beetje handige nummering is dat vaak sowieso geen probleem.

Tenzij het natuurlijk 700 luxe graven met een plattegrond zoals dat van een vakantiepark betreft, hoewel dat ook op 1 scherm zou passen wordt het wellicht wat klein ;)

In zijn algemeenheid is png een beter formaat voor een plattegrond trouwens, tenzij het een luchtfoto is.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk overkill, maar met de Google Maps API kun je ook eigen maps maken: https://developers.google...t/maptypes#CustomMapTypes

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."