Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Pagina: 1
Acties:

• mcjambi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-11 23:30
Hallo Tweakers,

ik heb zelf proberen te zoeken naar het probleem maar dat is vrijwel niet te doen. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen, dus hier is mijn probleem:

Eens in de zoveel tijd valt mijn upload (ja heel erg raar) er voor een paar seconden uit. Als je normaal internet gebruikt merk je hier niets van. Maar als ik online aan het gamen ben merk ik dat wel. Dan kan ik voor een paar seconden niet bewegen maar zie ik de andere spelers wel dingen doen. Dit is dus erg vervelend. Ik dacht eerst dat het aan het spel lag maar dat is dus niet het geval. Nu heb ik dus geen idee hoe ik dit ga kunnen oplossen of waar het uberhaupt aan zou kunnen liggen. Ik heb de router al uit en aan gedaan en gereset maar daarna ben ik ook ten einde raad.

met google kom ik meestal wel verder of krijg ik een idee van wat het zou kunnen zijn maar dit keer kom ik er echt niet uit, dus ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen of misschien een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen.

verdere informatie:

provider: online, 30mbit pakket
modem/router: huawei HG655d
apparaten verbonden: 16

alvast bedankt

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Gebeurt dit ook wanneer je alleen gebruik maakt van het internet en niet de 15 andere apparaten ook aanwezig zijn ?

• mcjambi
als ik alleen thuis ben ook ja. dan zijn er meestal iets van 4 apparaten verbonden. maar ik zou het ook kunnen testen wanneer alleen mijn computer verbonden is. zou het daar aan kunnen liggen denk je ?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
mcjambi schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:11:
als ik alleen thuis ben ook ja. dan zijn er meestal iets van 4 apparaten verbonden. maar ik zou het ook kunnen testen wanneer alleen mijn computer verbonden is. zou het daar aan kunnen liggen denk je ?
Geen idee, kan het maar uitgesloten hebben. Zo kan het ook helpen een andere router te proberen. En heb je het overigens op bepaalde tijden (mogelijk tijdens piek uren op het netwerk bjiv ?) last van of gewoon compleet random ?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Draadloos of bekabeld aangesloten?
OS?
Eventueel als je bijvoorbeeld wat upload naar een FTP heen dan ook dit soort dingen?
Trouwens je zou contact met Online kunnen opnemen en hun eventueel een test laten doen aangezien het een VDSL aansluiting betreft (gok ik zo).

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
bobsquad schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:15:
Draadloos of bekabeld aangesloten?
OS?
Eventueel als je bijvoorbeeld wat upload naar een FTP heen dan ook dit soort dingen?
Trouwens je zou contact met Online kunnen opnemen en hun eventueel een test laten doen aangezien het een VDSL aansluiting betreft (gok ik zo).
Dat laatste kan ook een handige zijn inderdaad. Hoewel ik wel voorstander ben van eerst zelf zoveel mogelijk uitzoeken/proberen voordat ik ga bellen. :)

• bobsquad
  • Niet online
Ik zie het nu inderdaad dat naar de helpdesk van Online je nog aardig wat kwijt bent :X
0900 9515 (€ 0,15/min + de kosten voor het bellen naar vaste nummers)
Dus daar zou ik dan eventueel ook even mee wachten.

Ben eventueel ook wel benieuwd of de PC het enige apparaat is met deze problemen?

• mcjambi
mijn computer bekabeld, windows 7, ftp uploaden gaat ook oke. het is echt compleet random dat het gebeurd, tijdens piek of vroeg in de ochtend maakt niet uit :(. het is inderdaad een vdsl aansluiting. mijn modem geeft ook al problemen met port forwarden want dan opent hij poorten op adsl verbinding terwijl ik vdsl heb. Ik moet sowieso al contact opnemen met online met de vraag waarom ik op geen een manier kan port forwarden. op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat dit aan de router ligt en dat er een nieuwe voor moet komen. dus misschien dat dat het wel gaat oplossen. maarja dan is het nog steeds gek, het gebeurde nooit eerder.

Edit:

ik ga nu een spel spelen op mijn laptop om te kijken of het daar ook op gebeurd

[ Voor 6% gewijzigd door mcjambi op 28-06-2013 20:53 ]

• bobsquad
  • Niet online
Dat snap ik niet helemaal of ADSL of VDSL maakt niks uit betreft port forwarding.
Omdat het "random" gebeurt en FTP gaat wel goed zou eventueel hardware matigs ook ergens een bottleneck in kunnen zitten.

Als ik het me goed herriner met deze modems op VDSL zijn er wel wat problemen met uploaden alleen niet zo maar meer max throughput en aangezien FTP dus wel goed gaat lijkt me dit uitgesloten.

• mcjambi
de router die ik heb heeft 4 verbinding types (snap ook niet hoe dat helemaal zit) maar standaard is vdsl dus geselecteerd. dit kan ik niet wijzigen. het is dus verbinding 1,2,3,4. vdsl is in mijn geval type 2 van de 4. maar zodra ik port forwarden wil kun je daar ook selecteren op welke verbinding hij dat moet toepassen, daar staat dus 1 in die ik ook niet kan veranderen. router reset zou dit volgens online hulp forum moeten werken maar in mijn geval niet dus daarvoor zou ik dan contact op moeten nemen met online.

heb net een anderhalf uur gegamed op mijn laptop via wifi en precies het zelfde probleem 3x voorgekomen.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij port-forwarden zie je rechtsboven 'nieuw', 'verwijderen' en 'help'.
Als je op nieuw klikt, kan je dan nog niet het WAN-nummer veranderen onder interface?

Over je andere probleem, het kan zomaar zijn dat je router gaar is, ik heb er zelf toevallig ook problemen mee gehad met dat model dat hij na enige tijd vastliep.
Een nieuw exemplaar werkte bij mij prima, gratis wissel van Online.

• mcjambi
Dan zal ik morgen maar even online gaan bellen, hier wordt je ook niet goed van :< maar thanks in ieder geval
Pagina: 1