Toon posts:

Windows 7 verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een probleem
Na een update van windows 7 home Premium is er me windows opeens verdwenen/geblokkeerd.
Met een een windows 7 cd gekeken of ik chkdsk of opstart herstel kan doen of een system herstel alleen dat werkt niet.

ik zie wel dat er een windows 7 is maar dan van 0MB partitie grootte.
ook ubuntu wilt niet meer op de schijf komen. ( zonder installatie gewoon uit proberen)

als ik chkdsk opstart krijg ik te zien: bestand of map beschaddigd of onleesbaar.

Mij harde schijf is trouwens nog wel goed. deze heb ik gecheckt met ubuntu en met een een PCI test kaart.

Mijn vraag:
Is het nog mogelijk om windows gewoon te herstellen dat de Data behouden blijft? of ben ik me data echt kwijt? dat ik Windows 7 Home Premium er gewoon weer opnieuw op moet zettenn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
ubuntu wilt niet meer op de schijf komen
harde schijf is trouwens nog wel goed. deze heb ik gecheckt met ubuntu
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel zien in aparaatbeheer van ubuntu maar zodra ik via deze computer erin wilt geeft die een fout aan.
Dat ik er niet ik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:12:
[...]

Ik kan wel zien in aparaatbeheer van ubuntu maar zodra ik via deze computer erin wilt geeft die een fout aan.
Dat ik er niet ik kan.
Wat geeft die foutmelding precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik neem even aan dat de SMART status zegt dat alles nog OK is, maar dat je partitietabel overhoop ligt. Dat je trouwens een schijf ziet, betekend niet dat deze nog in orde is. Zolang een schijf nog aan gaat voor communicatie met de controller, zal je 'm zien, maar heeft geen garantie dat je er ook daadwerkelijk wat mee kan, of dat de koppen het überhaupt doen.

Dus, iets zien is heel wat anders dan iets hebben werken. Doe met de Ubuntu schijf eens vanuit een terminal het volgende en post dat hier:
sudo fdisk -l

Dat is dus een kleine L.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is als ik in terminal invoer:
ubuntu@ubuntu:~$ sudo fdisk -l

Disk /dev/sda: 500.1 GB, 500107862016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 60801 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x5403f83b

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 * 1 13 102400 7 HPFS/NTFS
Partition 1 does not end on cylinder boundary.
/dev/sda2 13 60802 488282112 7 HPFS/NTFS
Partition 2 does not end on cylinder boundary.
ubuntu@ubuntu:~$

En als ik op de harde schijf wil staat er:
Unable to mount 500 GB Filesystem

Error mounting: mount exited with exit code 18: Failed to open ntfs attribute: No such file or directory
Failed to load $MFT: No such file or directory
Failed to mount '/dev/sda2': No such file or directory

Betekend dit dat ik mijn Data echt kwijt bent en opnieuw moet installeren van Windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit beteken dat de Master File Table corrupt is. De MFT bevat een index van bestanden waar ze op de schijf te vinden zijn. Zonder deze kan je nog wel je bestanden vinden, maar alleen met recovery tools vziw. Misschien dat je het nog kan herstellen, hier zal je even voor moeten zoeken. http://superuser.com/ques...-partition-after-a-format bijvoorbeeld is al iets. http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=1554795 zal je wat meer kunnen helpen.

Succes.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1