Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Mijn naam is Mustafa ik ben geslaagd voor de opleiding mediavormgever met als richting webdesigner op mbo niveau 4. Daarvoor heb ik mijn diploma behaald ict niveau 2 ook op het mbo.

Nu wil ik een opleiding doen op het hbo maar weet niet zo goed welke.
Ik zelf zal gewoon proberen het vak Webdesign zoveel mogelijk te verbeteren en was het leek mij leuk om een application developer te worden. Ik wil later graag applicaties kunnen ontwikkelen voor mobiele telefoons en tablets maar ook voor computers en alle andere apparaten. Het lijkt me dan ook leuk om games te kunne. Maken voor de mobiele apparaten.

Nu is mijn vraag, welke opleiding past hier het beste bij en wat raden jullie mij aan om te doen ik ben erg geïnteresseerd in jullie mening hierover.

Ps: ik zat er aan te denken om op het HAN in Arnhem wat te gaan volgen. Ik zelf woon namelijk in Apeldoorn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik kan je wel aanraden om een vak te kiezen waar vraag naar is, want jaren bezig zijn met een opleiding om vervolgens in de werkeloosheid terecht te komen is ook niet snugger.

HBO ICT lijkt mij vooralsnog een prima keus. Geloof dat daar het meeste werk zit in technische informatica richting, maar dat weet ik niet zeker. Andere goede keus is techniek (werktuigbouw en technische natuurkunde), maar gezien je ICT achtergrond een minder geschikte keus.

Vermijd business, economics, en social science studies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh erg bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik in de toekomst als it'er wel goed zit.
Maar ik begrijp dat informatica de opleiding is wat ik moet gaan volgen als ik aplication developer wil worden.

Hoe zit het eigenlijk met het doorstromen in een 2de jaar van bijvoorbeeld informatica ? Ik hoor dat vaker om me heen. Wat houdt dat precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:25

Onbekend

...

Je kunt vanaf het voortgezet onderwijs direct naar de HBO, of naar de MBO.
Maar in het eerste jaar HBO krijg je een groot deel MBO. Dus sommige opleidingen bieden een 3-jarige HBO studie aan i.p.v. 4 jaar. Hierbij krijg je in het eerste jaar HBO (eigenlijk 2e jaar) wat meer werk om de achterstand van HBO jaar 1 in te halen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mijn (jongste) broertje is gamedeveloper/ondernemer (veel programmeren), en die doet gewoon informatica geloof ik, of het heet hogere informatica. Zoiets iig.

Als je applicatie ontwikkelaar wil gaan worden, dan lijkt mij dat de opleiding die je moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 15:45
De informatica opleiding van de HAN is prima (ik zit er zelf op). Als je verkorte propedeuse wilt doen of wilt instromen in het 2de jaar moet je wel een vooropleiding hebben gedaan die daar op aansluit bijv. ict beheer of applicatie ontwikkeling of iets dergelijks. Ik gok dat je met je jou vooropleiding daar niet bijhoort, maar ik zou voor de zekerheid even informeren bij de HAN. HBO Informatica heeft echter wel hele goede baankansen ( de bedrijven staan voor je in de rij).

Heb je ook al gekeken naar communicatie en multimedia design? Sluit veel meer aan op je vooropleiding. Helaas liggen de banen wel minder voor het oprapen in verhouding met informatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als jij dat voor me na kan vragen zou ik dat erg warderen!
De reden dat ik informatica wil gaan doen is omdat ik juist ook dacht dat dit beter in de toekomst licht en mijn sterke kant bij het programeren, ben ik achtergekomen.
Heel erg bedankt voor de informatie. ik wacht nog even op 2de reactie af jizzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
One oneliner, incoming :)
Als ik jou was zou ik eens naar een open dag/avond gaan: http://www.han.nl/start/b...open-dag/alle-open-dagen/

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was te laat voor de laatste opendagen die waren afgelopen zaterdag. Vandaar dat ik deze topic ben gestart. Jaa jaa ik weet het dat ik te laat ermee ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jizzy,

Welke vakken krijg je allemaal met informatica eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 02:43:
Jizzy,

Welke vakken krijg je allemaal met informatica eigenlijk?
http://www.hogeschoolrott...dia/311220/ti_vt_2012.pdf

Helaas is er geen vak dat je leert googlen ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel rocket koen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 16:40
je hebt hem een link gegeven van technische informatica en niet informatica.
Technische informatica is totaal anders dan informatica.

Dit is die van informatica op de hro: http://www.hogeschoolrott...ia/311425/inf_vt_2012.pdf

Maar je moet sowieso echt specifiek kijken op per school wat hun vakaanbod is want daar kan toch best een groot verschil inzitten. Ik weet bijvoorbeeld dat je bij de HRO een shitload van wiskunde naar je hoofd toe krijgt die bij INF & TI op de HHS namelijk helemaal niet krijgt. Is misschien wel iets om rekening mee te houden zeker als mbo-er (heb hier namelijk ook last van gehad) je krijgt op het mbo namelijk amper wiskunde en als je het wel krijgt dan doe je het voornamelijk met een rekenmachinetje. Dan kom je bijvoorbeeld op de HRO en dan verwachten ze dat je minimaal op het Havo niveau van wiskunde zit en alles uit je hoofd kan terwijl je op het mbo amper iets met wiskunde hebt gedaan en alles met een rekenmachinetje mocht doen.

[ Voor 76% gewijzigd door Droid86 op 01-07-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55
Dat was me nog niet opgevallen. Maar er zijn inderdaad een hoop stromingen in de informatica die blijkbaar flink van elkaar verschillen.

Gewone informatica zal dan wat beter aansluiten op webdesigner dan TI.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 00:23
Droid86 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:03:
[...]
Maar je moet sowieso echt specifiek kijken op per school wat hun vakaanbod is want daar kan toch best een groot verschil inzitten. Ik weet bijvoorbeeld dat je bij de HRO een shitload van wiskunde naar je hoofd toe krijgt die bij INF & TI op de HHS namelijk helemaal niet krijgt.
[...]
* Ketho is eerstejaars TI aan de hro

Ik kan dit bevestigen, al weet ik niet hoe het zit met INF hier. De meeste mbo-ers en zelfs havo-ers hadden Analyse 0/1 niet gehaald

offtopic:
Volgend jaar is er trouwens (alweer) een nieuw curriculum voor TI. Ze werken dan met drie verschillende cohorten tegelijk (2011-2012, 2012-2013, 2013-2014) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Voor het HAN is denk ik de opleiding Informatica het meest geschikt.

http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/informatica/vt/

Na de propedeuse kies je dan de "echte" eind richting: TI, CMD of BI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
Klinkt wel goed van die HAN opleiding. Kies je gaandeweg wat je echt interessant lijkt.

Technische Informatica en Informatica zijn wel verschillende dingen, maar wat je bijvoorbeeld bij de HvA ziet is dat deze wat meer worden samengevoegd tot dezelfde basis van waaruit je de echte richting kiest.

Je moet zelf even informeren naar de mogelijkheden voor een versnelde opleiding. Maar dat moet dan wel nut hebben, want veel versnelden halen het alsnog in 4 jaar ipv 3 jaar. Dit heeft meer te maken met de vooropleiding die niet goed aansluit. Hierbij moet je het dus ook zelf even goed proberen in te schatten.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
!null schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:40:
Klinkt wel goed van die HAN opleiding. Kies je gaandeweg wat je echt interessant lijkt.
Volgens mij doen veel HBO IT opleidingen dat tegenwoordig. Ik weet bijvoorbeeld dat het voor alle Fontys opleidingen ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga is even han bellen om te vragen wat de vakken zijn die ik krijg.
op basis daarvan ga ik bepalen of het informatica wordt of communicatie en design.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle informatie die jullie mij hebben gegeven.
Ik zal hier op de plaatsen wat ik uiteindelijk heb gekozen on te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Han heeft mij verteld dat je wel wat wiskunde krijgt maar het is geen aparte vak.
Het is belangrijk dan je inzicht heb op dat gebied.
Ik heb besloten om me in te gaan schrijven voor informatica op het han in arnhem.
Erg bedankt voor jullie hulp en reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 16:40
Mocht je geen aanleg hebben voor wiskunde dan raad ik je aan alvast wat materiaal op te vragen m.b.t eht wiskundige vak en dan in de zomervakantie alvast op je eigen tempo te oefenen. Dat kan namelijk een hoop frustratie schelen.... Believe me i know.... ik had het namelijk niet gedaan.. ;)

In iedergeval succes in je komend schooljaar :D

[ Voor 8% gewijzigd door Droid86 op 03-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droid86 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:05:
Mocht je geen aanleg hebben voor wiskunde dan raad ik je aan alvast wat materiaal op te vragen m.b.t eht wiskundige vak en dan in de zomervakantie alvast op je eigen tempo te oefenen. Dat kan namelijk een hoop frustratie schelen.... Believe me i know.... ik had het namelijk niet gedaan.. ;)

In iedergeval succes in je komend schooljaar :D
Eens met Droid86, ik doe zelf de opleiding technische informatica op het HBO en heb gemerkt dat heel veel MBO'ers ontzettend veel moeite hebben met wiskunde. Er zijn er genoeg die vanwege wiskunde moeten stoppen met de opleiding.
Pagina: 1