Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Hoi Tweakers,

Ik ga volgend jaar zes maanden in het buitenland studeren en wil dan uiteraard mijn laptop mee. Maar nu...

Ik heb een HP Pavilion DV3650ed (zie [hier) uit 2009. Hij doet het in principe nog prima (genoeg prestaties voor studie/browsen). Echter,

-ik heb de accu al eens vervangen en nu is ie weer stuk (vervangend exemplaar was een nepperd uit China).
-touchpad gaat na een uur raar doen.
-ondanks zijn 13" vind ik het toch vrij lomp. Vooral omdat ik er veel mee moet gaan sjouwen dan in het buitenland.

Nu heb ik de keus: nieuwe degelijke accu kopen of de laptop tegen een prijsje verkopen en bijleggen om een tweedehands nieuwere laptop te kopen (richting low-end ultrabook ofzo).

Wat adviseren jullie?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zonder eventueel budget kunnen we weinig adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
voor 100-200 euro kan je een mooie 2e hands laptop kopen, maar dat is natuurlijk wel duurder als een nieuwe accu. Als je iets meer info geeft(budget. gebruik, minimale systeem eisen in geval van nieuwe ed) kunnen we wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Klopt, mi scusi... te snel gepost.

Stel ik ga er van uit dat die laptop nog 100 euro opbrengt, mijn tablet + dock nog 200 (want toch amper in gebruik) en ik nog 100 euro bijleg (wat ik ook kwijt ben aan een goeie accu) heb ik dus 400 euro te besteden.

edit: ik zag bijvoorbeeld in V&A een Samsung Series 5 Ultra 530 voorbij komen.
Aankoop geschied ook pas eind 2013 ivm begin 2014 vertrekken. Dus wellicht dalen de prijzen nog wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Malfoi op 28-06-2013 19:31 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Het wordt waarschijnlijk een 'nieuwe' laptop, nieuwe accu kost 100 euro dus kan ik net zo goed oude laptop en tablet verkopen en dan bijleggen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranQuilNL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03-2022
Kijk eens in de aankoopforum naar de Dell laptops. De lagere modellen van hen met alle kortingsbonnen en truukjes komen ook onder/rond de 450/500e volgens mij. Wellicht zijn die interessant voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Dankje Tranquil! Heb even gekeken maar niet echt iets gevonden. Heb al wel alternatieven gevonden in Samsung Series 5.

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1