• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Beste Medetweakers,

Ik heb thuis een no branded mediaplayertje waar Android 2.3 op staat.
Het enige wat ik eigenlijk kan vinden is dat er ergens een plaatje op het mainboard van deze player "realtek" opstaat .... meer vind ik niet.

Nu ben ik mezelf zo'n beetje aan het verdiepen met XBMC ed ... nu kwam ik op een XBMC-Mediaplayer uit, gebaseerd op Android (denk ik dan).

Nu stel ik mij de vraag : hoe krijg ik in godsnaam die XBMC stand-alone op die mediaplayer?
Ik heb mezelf al rot gezocht ... ik krijg veel antwoorden van de raspberry Pi, maar ik weet niet of ik deze kan gebruiken?

Kunnen jullie mij helpen?

Thx in advance!

Gr,

Sven

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

XBMC for android staat nog niet in de Play store. Maar moet je los installeren via de losse APK
zie hier

Of je dit zomaar kunt doen op die media speler betwijfel.
Vaak is het onderliggende OS afgeschermd ondanks dat het Android is.
Daarbij heeft XBMC voor android volgens mij minimaal Android V4.0 nodig.

Dus het zal erg lastig worden om je huidige mediaspeler om te toveren tot XBMC mediaspeler.

edit: Rasberry PI is een los kastje waar je ook XBMC op kunt installeren. Deze vervangt dan in zijn geheel jouw media speler.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkSide op 28-06-2013 15:45 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 22:08
En al zou je het kunnen installeren dan heb je hoogst waarschijnlijk geen hardware acceleratie waardoor je er nog weinig mee kunt.

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 19:28
Je kunt eens kijken op http://www.xbmcfreak.nl/pivos-ds-m3-review/
Daar staat een review van mediaplayer pivos met Android software