Toon posts:

Gaming notebook en next gen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om een notebook aan te schaffen met een i7-4700MQ en een nvidia 780M erin, samen met een ssd en goed geheugen natuurlijk. Ik hoop dat ik met die setup op z'n minst GTA V en Tom Clancy's The Division op laag tot medium graphics kan spelen met een fatsoenlijke frame rate (50-60 fps gemiddeld)
Denken jullie dat dit wel zal lukken of verwacht ik nou veel teveel van de notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:24:
Ik zit eraan te denken om een notebook aan te schaffen met een i7-4700MQ en een nvidia 780M erin, samen met een ssd en goed geheugen natuurlijk. Ik hoop dat ik met die setup op z'n minst GTA V en Tom Clancy's The Division op laag tot medium graphics kan spelen met een fatsoenlijke frame rate (50-60 fps gemiddeld)
Denken jullie dat dit wel zal lukken of verwacht ik nou veel teveel van de notebook?
Dat zal wel goed gaan lukken hoor.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op basis waarvan denk je dat? Ik zou het fijn vinden als mensen me ook een beetje uit kunnen leggen waarop ze hun mening/verwachting baseren :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Met mijn 650M en i7 3610QM draai ik Far Cry 3 op custom settings rond de 40 fps.
GTA IV draait hier ook vlotjes, dus V zal dat ook wel doen :)

Natuurlijk is een vaste pc beter om te gamen, maar met zo'n laptop moet dat zeker goed te doen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CedricD schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:27:
Met mijn 650M en i7 3610QM draai ik Far Cry 3 op custom settings rond de 40 fps.
GTA IV draait hier ook vlotjes, dus V zal dat ook wel doen :)

Natuurlijk is een vaste pc beter om te gamen, maar met zo'n laptop moet dat zeker goed te doen zijn!
Hoeveel fps haal je ongeveer met GTA IV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:29:
[...]

Hoeveel fps haal je ongeveer met GTA IV?
Ik zal eens de benchmark laten lopen. Secondje geduld :)

edit: zie net dat GTA IV niet meer op mijn laptop staat :+. Zal wat langer dan een secondje duren.
Eerst opnieuw installeren :+

[ Voor 23% gewijzigd door CedricD op 28-06-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CedricD schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:29:
[...]

Ik zal eens de benchmark laten lopen. Secondje geduld :)

edit: zie net dat GTA IV niet meer op mijn laptop staat :+. Zal wat langer dan een secondje duren.
Eerst opnieuw installeren :+
Dank u voor de moeite :) (als je het opnieuw gaat installeren :p)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Hoewel de het porten van next gen games(behalve GTA V) makkelijker gaan door de x86 architectuur, maar een beetje voorbarig om hardware te gaan kopen op basis van een aanname dat beide games naar pc komen.
De devs laten de deur wel netjes op een kier staan maar dat zegt natuurlijk niet dat het gebeurd.
Al hoop ikzelf ook dat beide games op PC uitgebracht worden.
Dat daargelaten denk ik dat dat wel een capabele hardware config is, in vergelijking met current- en next gen hardware.

[ Voor 27% gewijzigd door Flex0r op 28-06-2013 15:49 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flex0r schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:41:
Hoewel de het porten van next gen games(behalve GTA V) makkelijker gaan door de x86 architectuur, maar een beetje voorbarig om hardware te gaan kopen op basis van een aanname dat beide games naar pc komen.
Dat daargelaten denk ik dat dat wel een capabele hardware config is.
Ik snap wat je bedoeld. Het is inderdaad nog niet bevestigd dat de twee genoemde games naar pc zullen komen, maar toch verwacht ik zelf dat op z'n minst GTA V uiteindelijk wel op pc zal verschijnen.
En mochten die games niet naar pc komen, zullen er vast nog wel meer next gen titels uitkomen die ik ook graag op de notebook zou willen spelen.
Ik vraag me trouwens af, zal het veel verschil maken als het gaat om het porten van next gen console games naar pc in vergelijking met de current gen console games naar pc? Zal het ontwikkelaars veel minder tijd of moeite gaan kosten om een goed geoptimaliseerde console port te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Mijns inziens zal het de devs tijd schelen bij het porten vanaf de next-gen machines door de gelijke architectuur, het "compatible" maken voor meerdere hardware configuraties na console optimalisatie zal een tijd rovende klus blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Aan dat laatste had ik nog niet eens gedacht >.<.
Als devs een game laat maar zeggen, rauw zouden porten naar de pc met de next gen consoles, welke onderdelen zouden de game dan even goed draaien als de next gen consoles doen? Welke pc hardware config zou het dichtst in de buurt komen bij die van de console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08
Makkelijk.
The GPU has enough power to run demanding games of 2012 fluently with Full HD resolution and maxed out graphical settings. Battlefield 3, Skyrim, and Crysis 2, for example, are playable at the highest detail settings (see benchmarks below).
Bioshock Infinite op Ultra: 46fps
Metro Last Light op Ultra: 36fps
Tomb Raider op Ultra: 65fps

Bron: http://www.notebookcheck....rce-GTX-780M.88993.0.html

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeadKennedy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:10:
Makkelijk.

[...]

Bioshock Infinite op Ultra: 46fps
Metro Last Light op Ultra: 36fps
Tomb Raider op Ultra: 65fps

Bron: http://www.notebookcheck....rce-GTX-780M.88993.0.html
Ok, bedankt voor de link. Handige website :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:58:
Ok. Aan dat laatste had ik nog niet eens gedacht >.<.
Als devs een game laat maar zeggen, rauw zouden porten naar de pc met de next gen consoles, welke onderdelen zouden de game dan even goed draaien als de next gen consoles doen? Welke pc hardware config zou het dichtst in de buurt komen bij die van de console?
Rauw porten zou in theorie kunnen daar Sony waarschijnlijk weer OpenGL gebruikt en Microsoft DirectX gaat gebruiken, deze API's worden door nagenoeg alle videokaarten ondersteunt.
Als het rauw geport wordt zal er op OS niveau misschien nog wat in de code aangepast moeten worden, waarschijnlijk minder voor een xbox1 port dan voor een ps4 port.
Ps4 gaat waarschijnlijk op een FreeBSD variatie draaien en xbox1 draait op een windows 8 kernel.

Door de optimalisatie die de devs op de consoles hebben kunnen toepassen door de fixed hardware zal een rauwe port vast niet erg lekker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Statistics
Average FPS: 43.87
Duration: 37.25 sec
CPU Usage: 62%
System memory usage: 47%
Video memory usage: 36%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: High
Reflection Resolution: High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x4
Night Shadows: Off
View Distance: 25
Detail Distance: 31

Hardware
Microsoft Windows 7 Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: Intel(R) HD Graphics 4000
Video Driver version: 9.18.13.1070
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU @ 2.30GHz

File ID: Benchmark.cli
Hij zegt wel de Intel(R) HD Graphics 4000, maar ik kan me niet voorstellen dat je daarmee 43.87 fps mee kunt halen. Zal wel een bug zijn in GTA IV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zou wel vet zijn geweest als je met de Intel HD 4000 graphics zo'n score kon halen xD.
Als GTA IV beter geoptimaliseerd was voor de pc kon het gemiddeld vast wel de 50 fps halen denk ik.
Bedankt voor het benchmarken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen de 770m en de 780m..
Pagina: 1