Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jaimeeus
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-11 22:54
Beste Tweakers,

Mijn abbonement is sinds een paar weken 'klaar' en ik kan dus verlengen als ik zou willen. Ik wil graag overstappen naar een andere provider, want ik vind de nieuwe abbonementen van vodafone nogal heel erg duur en je krijgt er in mijn ogen weinig voor terug. Ik wil graag overstappen naar t-mobile waar ik voor ± 40 euro per maand alles heb wat ik nodig heb. Maar ik zit nu in het dillema of ik over wil naar een iPhone of toch voor de nieuwe HTC one ga. Ik heb veel reviews bekeken en beiden komen overal ontzettend goed uit, 5/5 sterren, 9 of 9,5 van de 10 punten en ga zo maar door. Wat de ene wel kan, kan de ander weer niet en andersom, dus ik heb d'r weinig aan allemaal, want ik kom van Blackberry OS en ik ga er dus in mijn ogen sowieso op vooruit.
Ik hoef niet alles over de specs te horen, want die zijn bij beiden heel erg goed, het gaat me er meer om hoe ze met dagelijks gebruik zijn. Ik neig ontzettend naar de iPhone want die wil ik al een hele lange tijd, maar de meerprijs en het feit dat de HTC one ontzettend goed is, en er ook nog heel mooi uitziet maken me wel aan het twijfelen.
Ik wil graag weten of er oud BB OS6 gebruikers zijn die mij kunnen vertellen hoe de overstap naar Android of iOs bevalt. En ik vraag me af of de iPhone zijn meerprijs van rond de 150 euro waard is.

Ik hoop voldoende informatie hebben gegeven, nogmaals specs maken me echt niet uit, ik lees overal dat beide telefoons de 2 jaar periode die ik van plan ben ermee te doen makkelijk aan moeten kunnen, het gaat me echt meer om dagelijks gebruik en hoe ze op de langere duur bevallen.

Groet,

Jaimy

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je hebt gelijk dat beide telefoons erg goed zijn.. Heb je beide telefoons wel eens vastgehouden? het formaat zou wellicht doorslag kunnen geven. De HTC One is wel heel erg groot, als je van een BB afkomt. Maar wellicht is dat helemaal jouw ding..

Hier staat tekst

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:41
De vraag is meer android of ios.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het zal inderdaad vooral neerkomen op Android of iOS. Als het mogelijk is: probeer beide toestellen eens uit.

iOS 7 heeft, voor de eerste keer sinds de originele iOS, trouwens een compleet nieuw design. Mocht je uiteindelijk voor de iPhone kiezen, dan zou ik wel eerst kijken of het nieuwe design je bevalt.

• timotimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:34
ik ben een echte ios fan. ik vindt het veel fijner werken slaat minder vaak vast alles staat lekker makkelijk werkt echt heel goed.

maar als je veel dingen wil veranderen in je telefoon moet je voor android gaan.

• jaimeeus
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:41:
Je hebt gelijk dat beide telefoons erg goed zijn.. Heb je beide telefoons wel eens vastgehouden? het formaat zou wellicht doorslag kunnen geven. De HTC One is wel heel erg groot, als je van een BB afkomt. Maar wellicht is dat helemaal jouw ding..
Ik kom van een blackberry Torch 9800 en dat is uitgeschoven ook een behoorlijke telefoon om in je handen te hebben, verder ben ik ook niet de kleinste (2 meter 4) dus formaat zal weinig uitmaken denk ik..
Uniciteit schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:44:
Het zal inderdaad vooral neerkomen op Android of iOS. Als het mogelijk is: probeer beide toestellen eens uit.

iOS 7 heeft, voor de eerste keer sinds de originele iOS, trouwens een compleet nieuw design. Mocht je uiteindelijk voor de iPhone kiezen, dan zou ik wel eerst kijken of het nieuwe design je bevalt.
Ja ik heb een ipod touch 3 met iOs 4 (verder dan dat wil-ie helaas niet updaten) en het bevalt me goed, dus ben wel benieuwd hoeverre iOs 7 dan anders zal aanvoelen. Verder heeft m'n beste vriend een iPhone 5 en ik vind 'm erg fijn werken, maar ik vraag me wel af of die grote meerprijs het nou echt allemaal waard is. Het jammere is is dat ik met Android geen tot weinig ervaring heb. Zijn er echt afknappers van Android of iOs om nog rekening mee te houden?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik heb beide toestellen (iPhone 5 van de zaak met daarvoor de 4S en 3GS, daarnaast HTC One prive), en zou je willen adviseren ze naast elkaar te houden en dezelfde websites in de browser te bezoeken zodat je het verschil ziet en voelt.

Ik vind het scherm van de One fijner door het formaat, maar ook de "inkleuring" van het scherm vind ik prettiger ogen. Daarnaast smoelen websites beter op de hogere resolutie.

Bij de iPhones vond ik de 3GS het lekkerst in de hand liggen en ben er daarna voor mijn gevoel alleen op achteruit gegaan. Ook mis ik een terugknop op iPhone wat de app zelf altijd moet regelen.

Mijn ervaring, sinds ik de One heb, ligt de 5 thuis op de kast en gebruik ik die alleen nog voor zakelijke apps, zakelijke mail en bellen. Voor al het andere gebruik ik de One.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11 11:04
Ligt er aan, wil je je hele homescreen ("bureaublad") helemaal aan willen/kunnen passen in je eigen stijl met wallpaper, icoontjes, etc. Ga je voor Android.
Heb je een hekel aan Itunes. Ga je voor Android.

Geef je daar niet om, neem je een Iphone.
Let wel de prijs is flink hoger.

(ikzelf ben een Android persoon, mijn oma heeft zelfs een Iphone.....lekker makkelijk ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 28-06-2013 14:57 ]

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Let wel op dat je mogelijk bij de Iphone 5 naar de 16 GB versie hebt gekeken.
De HTC One heeft 32 GB, ze kunnen beide niet uitgebreid worden dmv een micro sd kaartje.
Houdt daar ook rekening mee. Vooral belangrijk als je graag veel muziek/series en films op je mobiel wilt zetten. Dan kan 16 GB wel eens te weinig zijn.

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 14:57
Het argument dat een iPhone duurder is dan de One zou ik eigenlijk niet willen noemen. Als jij namelijk voorzichtig omgaat met je spullen, is na 2 jaar je iPhone nog steeds veel waard (veel meer dan een android toestel). De investering is dus wat meer, maar na die 2 jaar krijg je er meer voor terug. Dus dat is een afweging die je zou kunnen maken.

Verder heb ik de One X, en ben daar gigantisch tevreden mee. Het scherm is echt heerlijk, en dat is voor mij een groot punt waarom ik van een iPhone 4 ben overgestapt naar deze telefoon. Werkt prima.

Conclusie: Ben je niet zo voorzichtig met je spullen; koop een android. Ben je wel voorzichtig, kijk welke telefoon je het mooist vindt en welk scherm het prettigst werkt.

• jaimeeus
swhnld schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:53:
Ik heb beide toestellen (iPhone 5 van de zaak met daarvoor de 4S en 3GS, daarnaast HTC One prive), en zou je willen adviseren ze naast elkaar te houden en dezelfde websites in de browser te bezoeken zodat je het verschil ziet en voelt.

Ik vind het scherm van de One fijner door het formaat, maar ook de "inkleuring" van het scherm vind ik prettiger ogen. Daarnaast smoelen websites beter op de hogere resolutie.

Bij de iPhones vond ik de 3GS het lekkerst in de hand liggen en ben er daarna voor mijn gevoel alleen op achteruit gegaan. Ook mis ik een terugknop op iPhone wat de app zelf altijd moet regelen.

Mijn ervaring, sinds ik de One heb, ligt de 5 thuis op de kast en gebruik ik die alleen nog voor zakelijke apps, zakelijke mail en bellen. Voor al het andere gebruik ik de One.
Thanks voor deze feedback, helpt weer met wikken en wegen :).
Pietjebelll schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:07:
Het argument dat een iPhone duurder is dan de One zou ik eigenlijk niet willen noemen. Als jij namelijk voorzichtig omgaat met je spullen, is na 2 jaar je iPhone nog steeds veel waard (veel meer dan een android toestel). De investering is dus wat meer, maar na die 2 jaar krijg je er meer voor terug. Dus dat is een afweging die je zou kunnen maken.

Verder heb ik de One X, en ben daar gigantisch tevreden mee. Het scherm is echt heerlijk, en dat is voor mij een groot punt waarom ik van een iPhone 4 ben overgestapt naar deze telefoon. Werkt prima.

Conclusie: Ben je niet zo voorzichtig met je spullen; koop een android. Ben je wel voorzichtig, kijk welke telefoon je het mooist vindt en welk scherm het prettigst werkt.
Ik denk dat een HTC one na die 2 jaar er net zo goed aan toe is.. Is niet echt een punt voor mij om rekening mee te houden, ben van plan na die 2 jaar periode misschien zelfs nog een sim only te pakken en het mobieltje dan nog langer door te gebruiken en ik doe echt geen gekke dingen met m'n mobieltje.
baronruud schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:54:

Geef je daar niet om, neem je een Iphone.
Let wel de prijs is flink hoger.
Ja die prijs is voor mij een beetje een punt waarop ik af zou knappen, scheelt rustig 100 euro en dan gaat het inderdaad om de 16 gig versie.
MLPN schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:39:
Let wel op dat je mogelijk bij de Iphone 5 naar de 16 GB versie hebt gekeken.
De HTC One heeft 32 GB, ze kunnen beide niet uitgebreid worden dmv een micro sd kaartje.
Houdt daar ook rekening mee. Vooral belangrijk als je graag veel muziek/series en films op je mobiel wilt zetten. Dan kan 16 GB wel eens te weinig zijn.
Ik ben niet van plan films erop te kijken, maar wil wel wat muziek erop kwijt, ook niet alles, heb nog een ipod nano waarop ik m'n muziek heb staan, maar wil er wel apps op kwijt en wat spelletjes, moet wel genoeg ruimte zijn toch dan?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

jaimeeus schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:32:
[...]

Thanks voor deze feedback, helpt weer met wikken en wegen :).

[...]

Ik denk dat een HTC one na die 2 jaar er net zo goed aan toe is.. Is niet echt een punt voor mij om rekening mee te houden, ben van plan na die 2 jaar periode misschien zelfs nog een sim only te pakken en het mobieltje dan nog langer door te gebruiken en ik doe echt geen gekke dingen met m'n mobieltje.

[...]

Ja die prijs is voor mij een beetje een punt waarop ik af zou knappen, scheelt rustig 100 euro en dan gaat het inderdaad om de 16 gig versie.

[...]

Ik ben niet van plan films erop te kijken, maar wil wel wat muziek erop kwijt, ook niet alles, heb nog een ipod nano waarop ik m'n muziek heb staan, maar wil er wel apps op kwijt en wat spelletjes, moet wel genoeg ruimte zijn toch dan?
Ik heb zelf een Xiaomi MI2 met 32GB geheugen, en ik heb geen spijt dat ik voor het 32GB model ben gegaan. 16GB kom je mee toe maar het is krap, heel krap in mijn geval. Sommige games zijn al gauw 1GB groot (Dead Trigger, Real Racing 3, Blitz Brigade) en een collectie muziek erop en dan zit je zo wel ongeveer aan 16GB.
Waarschijnlijk is 16GB voor jou voldoende, maar beter te veel plaats dan achteraf erachter te komen dat het te weinig is.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Ik kom van een One X af en heb nu sinds een half jaar een iPhone 5. Het formaat is een groot verschil, de iPhone 5 ligt lekkerder in de hand en is makkelijker met 1 hand te bedienen. Daarnaast werkt iOS erg goed, alles werkt ook op dezelfde manier en de apps zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Toch mis ik de One X wel, met name de widgets (zoals afspraken op de je homescreen weergeven) en andere customization mogelijkheden. Zou ik nu een keuze moeten maken, dan zou het waarschijnlijk weer een Android toestel worden, waarbij de One mijne voorkeur zou hebben...

Probeer ze dus allebei even uit in de winkel, kijk vooral naar het formaat en wat je ermee wil doen.

• jaimeeus
Misschien leuk om te laten weten, het is de HTC One geworden, bedankt voor de reacties!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11 11:04
Veel plezier ermee. Misschien leuk om te laten weten hoe die bevalt over een tijdje?
Pagina: 1