[iPhone 5] Camera focust niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:00
Hoi allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik trotse bezitter van een iPhone 5, met goede aanbieding via Tele2 aangeschaft. Natuurlijk bleek in eerste instantie al dat dit om de UK-versie ging en niet om de NL. Maakt verder qua specs niets uit, maar natuurlijk wel qua voeding.

Inmiddels dus een aantal maanden in gebruik en heb altijd nette foto's kunnen maken met de iPhone van objecten die verderaf waren. Helaas blijkt nu dat zodra ik van dichtbij tekst wil fotograferen de iPhone totaal geen focus wil pakken op de tekst en derhalve dus een stukje 'blurry' tekst laat zien.

Na wat Google-en, kwam ik voornamelijk op Engelse fora uit en leek het erop dat ik niet de enige ben met deze ervaring, ik was dan ook benieuwd of andere Tweakers dezelfde ervaring hebben?

Uiteraard is de telefoon al herstart, heb ik de instellingen nagelopen etc. En inmiddels ook contact gehad met Tele2, hij moet gewoon worden opgestuurd..

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier heel zelden last van maar eigenlijk nooit. Ik zie dat je de instellingen langs bent gegaan. Heb je ook al een Factory Reset uitgevoerd? < voordat je dat doet maak even een reservekopie van je iPhone :) iTunes > iPhone > iPhone Herstellen

Edit: Probeer een Hard-Reboot > zorg dat je telefoon aan staat en houdt de Sleep/Wake en Homebutton ingedrukt totdat je iPhone uitgaat. > Houd de Sleep/Wake en home button ingedrukt totdat je het apple logo weer ziet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Heb zojuist nog de hard reboot + de factory reset geprobeerd, maar mochten helaas niet baten. Dan toch jammer genoeg maar even afwachten totdat de telefoon is opgestuurd naar de reparateur.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:40
mocht je in de buurt van amsterdam wonen of een dagje amsterdam plannen kun je ook gewoon langs bij de apple store op het Leidseplein he :) heb je meteen meestal wel of een werkend toestel of een andere mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Locks schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:59:
mocht je in de buurt van amsterdam wonen of een dagje amsterdam plannen kun je ook gewoon langs bij de apple store op het Leidseplein he :) heb je meteen meestal wel of een werkend toestel of een andere mee.
thx voor de tip! Helaas woon ik een eindje van A'dam af ;-), heb inderdaad ook overwogen om Apple te bellen en hen het probleem te laten oplossen, maar wilde in eerste instantie de 'verkopende partij' het laten oplossen :). Gelukkig ben ik 'm straks maximaal 2 weken kwijt, vroeger duurden dergelijke reparaties zo een week of 6.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locks schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:59:
Hier is wel een afspraak voor nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Binnen 1,5 week weer terug ontvangen. Ik kreeg dan ook een volledig nieuw toestel retour :) .

Hierbij merkte ik gelijk het verschil bij het maken van een foto, de oude iPhone maakte erg veel herrie bij het focussen. De nieuwe niet, dus er zal wel iets 'vast' hebben gezeten?

Dance with the stars

Pagina: 1