Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Ik zal niet teveel proberen te :S over het feit dat mijn nieuwe Samsung Apti8 (6 juni gekocht) alleen nog te krijgen was met Windows 8 (64bit) edoch kom ik nu een probleem tegen.

Vanochtend heeft Chrome zich een update toebedeeld waardoor nu ook Chrome een W8 app is.... |:(
Dit houdt in dat ik ALLE tabs in hetzelfde scherm heb staan en ze niet meer kan opsplitsen door er een aantal naar een ander scherm te slepen.

Gevolg; Chrome open met 12 tabs.waarvan alleen de volgorde nog veranderd kan worden.. :(

Ook kan ik het scherm niet meer kleiner maken want de drie keuzes rechtsbovenin (_ blokje X) zijn verdwenen... dus alles is voortaan continue fullscreen.

Google was not my friend so, wie kan mij vertellen hoe ik terug kan naar een 'standaard' of anders gezegd 'ouderwetse' manier van werken.

Windows 8 zal het helaas blijven, maar ik wil gewoon weer tussen schermen kunnen slepen (heb er 2-3), maximaliseren/minimaliseren/wegklikken.

Oftewel, geen APP maar een PROG

De Window8 gebruikers onder ons herkennen deze problemen wellicht ook bij Skype en andere 'Apps'. Zelfde vragen.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:58

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Strandbal je bent mijn held! _/-\o_
Launch Chrome as a Windows 8 app

In Windows 8, Google Chrome works differently if you run it as a Windows 8 app by making it the default browser.

Switch between Chrome on the desktop and Chrome in Windows 8 mode

Click the Chrome menu Chrome menu.
Select Relaunch Chrome on the desktop or Relaunch Chrome in Windows 8 mode.
Ik heb me suf gegoogled en in de instellingen gezocht, maar het staat gewoon in de pulldown en niet in settings.

Nederlandse tekst is; (voor mensen met hetzelfde probleem) "Chrome opnieuw openen op het bureaublad".

Omgekeerd geeft hij aan; "Chrome opnieuw openen in Windows 8-modus".

Nu op zoek naar een vergelijkbare optie in Skype en alle andere '(cr)apps' 8)

Dank!

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:58

strandbal

Was het maar zo'n feest.

d:)b

Voor Skype pak ik altijd de volgende link (dat scheelt eerst accounts maken/inloggen):

http://www.skype.com/go/getskype

Die stuurt je (als het goed is) direct door naar de desktop download.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Wederom de held.

Deze oplossing negeert de app omgeving compleet en forceert naar desktop. Kan Skype weer gewoon van scherm naar scherm slepen, mini-/maximaliseren en zowaar... je hoort en ziet weer berichtjes binnenkomen en ALLERBELANGRIJKSTE; je kunt weer files toevoegen of droppen in het chatscherm!

Ik ben u een biertje schuldig. oOo

Nog even en we draaien weer 'ouderwetse' Windows (heb al classic kleuren en Start draait via ClassicShell)

[ Voor 7% gewijzigd door yared op 28-06-2013 14:28 ]