Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525542

Topicstarter
Ik wil een nieuwe tv aanschaffen , maar de woonkamer heeft erg veel lichtinval van meerdere kanten. Dit is op zich erg plezierig maar voor tv kijken erg lastig....(

Daarom ben ik opzoek naar een tv met zo min mogelijk spiegeling. In de vergelijkingssites of in de specs bij tvs wordt er niet over gerept , vandaar dat ik de expertise van tweakers raadpleeg :P .

Ik heb eigenlijk de volgende vragen mbt spiegeling :
1. Is er verschil tussen Led en Plasma?
2. Is er verschil tussen het soort glas?
3. Is er nog verschil in merk? (mn ouders hebben net een LG gekocht (42lm670), erg mooie tv maar wel veel spiegeling. De samsung van mn broer (es6100) lijkt wel minder last hiervan te hebben
4. Is er nog een bepaalde techniek die spiegeling tegen gaat??

btw, budget is nog niet vastgesteld maar moet t wel in verhouding zijn ofcorso..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Gewoon een tv kopen met een mat scherm (zie je als ie uitstaat, dan spiegelt hij niet) en een grote helderheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 28-06-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 12:31
Tenzij de tv plots invallend licht absorbeert, ga je er last van blijven hebben. Hoe mat of hoe helder (ook volgens mij de enige factoren die van invloed zijn) het scherm ook moge zijn.
Beste oplossing: verduisteren of de tv wegdraaien van de lichtinval.

Verder kan ik geen nuttige info toevoegen, niet echt veel ervaring inzake matte beeldschermen: beeldkwaliteit primeert boven matte. (M.i. gaat matheid en beeldkwaliteit niet hand in hand.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:31
Een matte TV is inderdaad aan te raden als je erg veel lichtinval hebt.

Met de duurdere plasma's doen ze er ook wel coatings op om reflecties te verminderen maar dit gaat maar zo ver.

Led tv's hebben een erg hoge lichtopbrengs wat kan compenseren echter die hebben volgens mij vaak glanzende display's.

[ Voor 24% gewijzigd door Dekaasboer op 28-06-2013 12:30 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55

MazeWing

The plot thickens...

De beste anti-glare schermen zitten in de 9707 serie van Philips. Zij gebruiken een moth filter wat er voor zorgt dat het scherm toch glossy is, maar nauwelijks spiegelingen kent. Nadeel is wel dat de een tv uit de 9707 serie een erg dure tv is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik heb een Samsung F6400 en heb er wel erg veel last van, hier ook veel lichtinval. Achtergrondverlichting aanpassen heeft niet echt effect. Beste oplossing hier is de gordijnen dichttrekken, zeker als de zon erop staat anders zie je bijna niks meer. Andere plek voor de tv is voorlopig geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:13
Wanneer leren mensen hun topic in het goede subforum te plaatsen?

Zoals gezegd is een Philips uit de 9000 de beste optie alleen voor veel mensen te duur..

Aangezien dat je nog geen budget en verdere eisen hebt genoemd kunnen we je weinig opties geven..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is aankoopadvies inwinnen.. ik verplaats je naar CEA. Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525542

Topicstarter
Ok , tnx voor de reacties tot nu toe! (toen het verplaatst werd naar cea werd het wel stilletjes...((()

Als ik het goed begrijp wat spiegeling tegen kan gaan is het volgende :
- een Mat scherm ;
- een LED tv vanwege de hogere lichtopbrengst;
- het merk tv heeft geen onderscheidende invloed;
- moth eye filter techniek (wel erg duur, is ruim 1000 euro meer).

Hoe weet je of een tv mat scherm heeft , kun je dat alleen zien in de winkel als de tv uit staat? (en bv naast een glanzend scherm tv staat die ook uit staat)?.
En die moth eye filter is dat de enige techniek?
Pagina: 1