RAID 1 opstart partitie zichtbaar ander niet

Pagina: 1
Acties:

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Hallo,

Ik heb een RAID 1 configuratie opgezet met identieke schijven. Deze heeft 2 partities en werken naar behoren. Als één van de twee schijven niet meer werkt dan zou ik via een andere PC een backup van de data willen maken. Wanneer ik deze schijven echter op een andere PC aan sluit, dan kan ik alleen de opstart partitie benaderen. De andere partitie is er gewoonweg niet. Via systeembeheer zie ik hier ook staan dat het geen "toegewezen schijfruimte" is. Dit terwijl er wel data op staat. Zet ik beide schijven terug in het oorspronkelijke systeem dan zijn beide partities gewoon te benaderen. Heeft iemenad enig idee waarom de ene (opstart)partitie wel zichtbaar is op een andere PC en de tweede partitie niet? Het gaat om een MS server 2012 configuratie. De HDD's zijn geformwateerd als NTFS. Uiteraard gebruik ook een tape drive als backup, maar vroeg me dit af. Heb ik mogelijk iets verkeerd gedaan? Beide partities zijn opgezet via intel raid. (bios)

[ Voor 0% gewijzigd door MrX_Cuci op 28-06-2013 12:22 . Reden: typos ]

• MrX_Cuci
Iemand?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Moeder board/controller/chipset?

Wat mijn ervaring is met Intel ICH chip sets is dat je eerste volume gewoon te zien is maar de tweede niet. Dit komt omdat het andere systeem er geen weet van heeft dat je een tweede raid volume hebt aangemaakt. Is wat anders dan bij een deftige hardware raid controller waar de indeling op de disk staat geschreven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• MrX_Cuci
http://ark.intel.com/prod...ntel-Server-Board-S5500HV

Een "deftige RAID controller" zal het probleem dan wel oplossen. In dit geval is het dan handiger om "hot spare" drive erbij in te bouwen. Enige idee hoe ik anders die partitie kan benaderen? Zijn er tools voor? Alleen vanuit het systeem zelf wellicht?