Plaatsen/vervangen DVD brander PB desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248812

Topicstarter
Wellicht een vraag die hier niet geheel thuis hoort en wellicht ook een simpele maar ik krijg het niet voor elkaar mijn DVD brander te vervangen.

Zie afbeelding voor de desktop PC die ik heb. Ik heb deze inmiddels open gehad maar de oude DVD speler is niet te verwijderen of ik dien alles te verwijderen (voeding, koeling) etc. Via de voorzijde heb ik ook al gekeken of daar een en ander losgekoppeld / geklikt kan worden maar tot op heden ook zonder succes.

Afbeeldingslocatie: http://www.prix-ordi.com/grand/ordinateur/packard-bell-imedia--d3720.jpg

Ik heb in het verleden vaak genoeg onderdelen vervangen in pc's maar bij deze kast begrijp ik echt niet waarom een en ander zo moeilijk wordt gemaakt. Iets wat 5 minuten werk leek bezorgt me nu hoofdbrekens.

Alvast bedankt voor eventuele input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 14:54
9 van de 10 x moet een optische drive via de voorkant verwijderd worden. Stap 1 is dus het plastic van de voorkant afhalen. Waarschijnlijk wat klipjes opzij wippen, dan laat t zo los.
Dan kabels loshalen, schroeven of andere bevestigingen van de optische drive losmaken en je schuift m er zo uit.

nb. ik ken deze PB niet, maar zo werkt het bij 99% van de kant en klare computerts

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hakkow schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:20:
9 van de 10 x moet een optische drive via de voorkant verwijderd worden. Stap 1 is dus het plastic van de voorkant afhalen. Waarschijnlijk wat klipjes opzij wippen, dan laat t zo los.
Dan kabels loshalen, schroeven of andere bevestigingen van de optische drive losmaken en je schuift m er zo uit.

nb. ik ken deze PB niet, maar zo werkt het bij 99% van de kant en klare computerts
Hakkow, dank. Dacht ik ook maar gisteren mee bezig geweest maar zie niet hoe ik de voorkant losgewipt krijg. Zoals gezegd heb dit soort dingen al vaker gedaan maar bij dit model kom ik er tot op heden niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schopje richting Overige Hardware. EL heeft hier niet echt mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die hulp weet.....
Modbreak:Iemand die hulp weet, komt hier vanzelf wel bij je aan. Bumpen is niet nodig (en zelfs ongewenst).

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 28-06-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:36
Kan alleen spreken uit ervaring met Medions van rond 2004/2005.
Daar is het gewoon zo dat je de zijwand eraf moet schroeven.
Dan kan je meerdere klemmen zien die je met een platte schroefdraaier los kan krijgen.
De helft van de voorkant zit dan al los en de andere helft is een kwestie van lomp zijn.

Misschien makkelijk als je even wat foto's post van plekken waar je vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dieselross schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:19:
Kan alleen spreken uit ervaring met Medions van rond 2004/2005.
Daar is het gewoon zo dat je de zijwand eraf moet schroeven.
Dan kan je meerdere klemmen zien die je met een platte schroefdraaier los kan krijgen.
De helft van de voorkant zit dan al los en de andere helft is een kwestie van lomp zijn.

Misschien makkelijk als je even wat foto's post van plekken waar je vastloopt.
Dieselross, thanks. De zijkant van de systeemkast gaat gewoon los (oftewel ik kan gewoon in de systeemkast), echter DVD drive/brander dient via voorkant eruit en weer ingezet te worden en de voorkant krijg ik niet los.

Eens dat foto's van waar het misloopt handig zijn. Zal vanavond wat foto's maken, dank!
Pagina: 1