Toon posts:

Wat betekent dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat bij de specs van de Asus V7700:
Warning: Because GeForce2 GTSTM DDR GPU consumes a lot of power, as a result, do not use AGP-V7700 Deluxe with the mainboard which AGP power is provided by linear regulator.
Ik wil graag weten wat dit precies wil zeggen en of het eventueel inhoudt dat mijn Asus CUV4X deze kaart niet trekt? (300W voeding, dat moet genoeg zijn).

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

ik zou ff kijken of d'r een lineair regulator op je mobo zit :o zo ja dan ben je het bokje maar naar mijn weten doet een gts het het op alle AGP systemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niets over een linear regulator in de handleiding :?

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

mooi, kopen dat ding (GF2 GTS :) )

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Maat van mij heeft een GF2 Ultra van elsa de duurste uitvoering ook op zelfde bord als jij heb dus moet wel kunnen....
ben gewoon wat aan het klieren... veel plezier met dat ding :7

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat ik het weet, maar nu weet ik nog niet wat een linear regulator wil zeggen? :?

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

hmmmmmmmmmmmmmm heeft iets met zuinig met stroom omgaan temaken word veel in accus van laptops toegepast meende ik....
of in laptop zelf weet niet meer... zoek es in http://www.google.com ofzo....
:Z dat is wat ik nu ga doen :z

Verwijderd

Topicstarter
In een laptop zet je dus geen GTS |:(
Ik ga ook naar bed. Truste
:z :Z

Verwijderd

In je PC specs staat dat je een 14" scherm hebt..14" scherm en een Geforce2 GTS lijkt me beetje zonde :) kun je beter eerst nieuw scherm kopen lijkt mij

/me gaat een beetje offtopic sorry

Verwijderd

Je hebt liniair regulators en switching regulators.
Een liniair regulator levert 2.5A bij 3.3V en een switching regulator levert tot 6A bij 3.3V (inmiddels ligt de Volt bij 3.45). Alle nieuwe grafische kaarten (vanaf de TNT) vereisen een switching regulator, terwijl oudere moederborden dat vaak niet kunnen leveren omdat zij een liniair regulator hebben (ik had zelf een P2L97 revision 1.05 die het niet had). Zet je toch een dergelijke grafische kaart op zo'n Mobo, resulteert dat in doorbranden van de voeding of het Mobo zelf. Dit was circa 1œ jaar geleden een groot euvel toen gebruikers gingen upgraden en er was heel weinig over bekend waarom computers "spontaan" de geest eraan gaven.

Je hoeft je geen zorgen te maken als je een Mobo hebt boven een PII 350. Daaronder moet je even de specs van je Mobo bekijken. Over je videokaart hoef je je al helemaal geen zorgen te maken. Die gaat er niet kapot van.

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Dat betekent dat het meestal prima gaat, alleen de Asus KT7 (A)(Raid) serie zorgt nog wel eens voor problemen met een GeForce 2.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In mun geval had ik een paar draadjes gesoldeerd tussen de ATX verbinder en AGP slotje zodat mun GF2Pro de 3,3V ook van de ATX kan trekken ipv van de mobo. Sindsdien heb ik geen last meer van ophangingen tijdens kwaken in windows duizendste editie. Nooit problemen ermee gehad in windows tweekaa, ook geen nieuwe erbij gekregen.

Voor geinteresserden:

ATX connector pin 11 = 3,3V
ATX connector pin 13 = grond
AGP pin A9 = 3,3V
AGP pin A5 = grond

Dus ff ATX 11 naar AGP A9 en ATX 13 naar AGP A5... Hier is de AGP speld-eruit (raar woord eigenluk "pinout").
Pagina: 1