Telfort doet vies trucje breekt contract eenzijdig open?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.621 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Omdat iedereen het hier nogal druk heeft met het platpingen van zijn provider en niet zo zeer geinteresseerd is in juridische/morele zaken probeer ik het eens 'stand-alone'. Hopelijk werpt dat nieuw/meer licht op de situatie.

Gisteren heb ik een brief gehad van Lijbrandt dat mijn nog niet werkende Lijbrandt abonnement (glasvezel moet in de gemeente nog worden uitgerold, in september zou dat moeten zijn) automatisch naar Telfort verhuist. €6,50 duurder per maand! Hoef ik niets voor te doen!

http://oi44.tinypic.com/i4hfo4.jpg

Hier de brief die ze mij stuurden om me te informeren over dit feestje. Er zaten namelijk slingers bij! Als een bedrijf al zo aftrapt met zijn klanten dan zakken ze er maar in, ik heb meteen opgezegd. De aansluiting in huis wordt gelukkig gewoon gerealiseerd.

http://oi44.tinypic.com/dzxctl.jpg
http://oi40.tinypic.com/2hhgo6w.jpg

De "aanbieding" die ze me deden... Bellen?! Wat is bellen?! Het stenen tijdperk is allang geweest jongens, ik ga echt geen 6,50 betalen om dan nog meer te kunnen betalen voor het bellen! Ik heb 100 Mb glasvezel 'for f-ks sake'...

Ik heb toch een overeenkomst met handtekening? Als ik nou halverwege het jaar zeg, "goh mijn vrouw is ervandoor met de buurman en ik ben overgenomen door een andere vrouw, nu wil ik niet meer betalen" gaan ze ook niet akkoord...

Volgens mij moeten ze gewoon de verplichtingen/contracten nakomen die het bedrijf dat ze overnemen hebben afgesloten... Maar goed, ik wil dan ook weer niks te maken hebben met bedrijven die het op deze manier doen; opzeggen is dus wel meteen al gebeurd. Zo lang die aansluiting maar kosteloos in m'n meterkast komt.

Een opmerking die ook wel belangrijk is:
*geanonimiseerd* schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:08:
[...]

Wat ik vooral vreemd vind is dat de router ineens bruikleen zou worden. Dat zou sowieso niet mogen lijkt mij omdat het een cadeau was die bij het bestellen vermeld werd. Komt misschien nog een staartje aan te zitten.

Ik heb overigens nog helemaal geen brieven van Lijbrandt ontvangen over de overstap naar Telfort, terwijl ik al wel besteld heb maar nog niet opgeleverd heb gekregen.
Dat cadeau is ook nog eens winst bij deze stinkende manier van ondernemen... Inmiddels zijn er 5 andere lui ook gaan opzeggen in mijn directe omgeving (100%, maar zoveel lui ken ik dus niet met Lijbrandt, dus dat wil statistisch gezien niks zeggen...). Ik ben benieuwd hoeveel lui deze brief onbekeken naar het oud papier brengen. Die hebben hun handtekening in elk geval niet gezet voor 6,50 per maand meer...

Samenvatting: De dame aan de telefoon zei dat dit zomaar mocht, terwijl ik van mening was dat ze een verplichting hadden tot nakomen van het contract. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Mag dit wel volgens de wet? Kan ik hierover een klacht indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Normaal gesproken staat in dit soort situaties altijd wel in de voorwaarden dat ze het contract mogen wijzigen, maar dat jij dan de mogelijkheid moet hebben op te zeggen. Dat zal in dit geval ook wel zo zijn, en jij hebt ook de mogelijkheid gekregen de overeenkomst te beëindigen als de nieuwe voorwaarden niet te accepteren zijn voor jou. Ik denk niet dat er veel aan te doen is.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, gewoon zakelijk oppakken ipv morele dit envrouw ervandoor dat bij te slepen.

Zij wijzigen eenzijdig contract, dan moet je kijken:
- nog steeds beter dan alternatief? Accoord, door laten gaan.
- nu minder dan alternatief? Niet accoord, gelegenheid gebruiken omop te zeggen en in zee met beter alternatief.

Simpel. En geen reden tot enige vorm van emotie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dit heeft niks met emotie te maken. Ik vroeg of dit juridisch kan en blijkbaar als het in de voorwaarden staat dan kan het. Dat is een antwoord op mijn emotieloze vraag.

Danku P_de_B.

Vraag ik me wel af hoe het zit als je die brief, om welke reden dan ook, niet gezien hebt... Lijkt me toch op zijn minst dat je er dan bij de eerste automatische incasso er nog vanaf moet kunnen...

[ Voor 35% gewijzigd door Verstekbakker op 28-06-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Telfort neemt simpelweg Lijnbrandt over, dus de klanten worden logischerwijs ook overgenomen. Het contract heeft verder weinig te zeggen aangezien Lijnbrandt simpelweg niet meer bestaat. Jij wordt een Telfort klant want Lijnbrandt = Telfort.

Telfort heeft bijvoorbeeld geen losse internet abonnement, dus dit kan simpelweg niet geleverd worden. Telfort heeft het niet, en Lijnbrandt bestaat niet. Telfort biedt andere diensten aan dan Lijnbrandt, dus krijg je automatisch Telfort producten/diensten die het meest aansluiten op wat jij hebt. En dat is glasvezel internet met 100mb/s + bellen, omdat los internet niet kan.

Hiermee is er dus een wijziging gedaan in jouw contract, en volgens de voorwaarden mogen zij dat ook doen. Daar staat tegenover dat jij die aanpassingen mag weigeren. En dat kan door middel van opzeggen en dat bieden ze ook gewoon aan.

Er is dus niks 'vies' aan of juridisch incorrect.

[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 28-06-2013 14:13 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verstekbakker schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:53:
Dit heeft niks met emotie te maken.
vies trucje
[...]
stinkende manier van ondernemen
En zo nog meer. Komt op mij redelijk emotioneel over.

Te meer omdat je veel plaatjes post, maar nergens een link naar de daadwerkelijk voorwaarden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:36:
[...]
Te meer omdat je veel plaatjes post, maar nergens een link naar de daadwerkelijk voorwaarden...
http://www.lijbrandt.nl/upload/Algemene_Voorwaarden.pdf

Dit zijn de algemene voorwaarden.

Verder maak ik mij niet zo druk over de kosten van het abonnement omdat die vrijwel gelijk blijft bij 100Mbit + Bellen + TV. Maar vind wel dat ik recht heb op die router zonder bruikleen. Gelijk willen en krijgen is natuurlijk iets anders en daarom heeft dit topic mijn steun. Wat zijn nou de juridische implicaties van '+ gratis router in eigendom' en dan ineens 'bruikleen', valt dat wel onder het contract? Ten tweede zouden ze het uit redelijkheid misschien kunnen accepteren, maar nogmaals, ik heb nog geen brief gehad dus ik zal dat ook nog niet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
ASNNetworks schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:09:
Telfort neemt simpelweg Lijnbrandt over, dus de klanten worden logischerwijs ook overgenomen. Het contract heeft verder weinig te zeggen aangezien Lijnbrandt simpelweg niet meer bestaat. Jij wordt een Telfort klant want Lijnbrandt = Telfort.

Telfort heeft bijvoorbeeld geen losse internet abonnement, dus dit kan simpelweg niet geleverd worden. Telfort heeft het niet, en Lijnbrandt bestaat niet. Telfort biedt andere diensten aan dan Lijnbrandt, dus krijg je automatisch Telfort producten/diensten die het meest aansluiten op wat jij hebt. En dat is glasvezel internet met 100mb/s + bellen, omdat los internet niet kan.

Hiermee is er dus een wijziging gedaan in jouw contract, en volgens de voorwaarden mogen zij dat ook doen. Daar staat tegenover dat jij die aanpassingen mag weigeren. En dat kan door middel van opzeggen en dat bieden ze ook gewoon aan.

Er is dus niks 'vies' aan of juridisch incorrect.
Als ik een huis koop met huurders erin kan ik op mijn kop gaan staan, of op eender wiens kop, dan heeft de koper mijn huurcontract erbij te nemen. Zoiets zal ook wel bij dit soort dingen zijn, is althans mijn veronderstelling. Maar als er zoiets geregeld is in de wet, dan is opzeggen de beste keuze geweest.

Vies vinden mag nog steeds, ook al klopt het juridisch. Apartheid was ook bij wet geregeld; juridisch correct...

Over het emotionele: het is mijn manier van vertellen. Trek het je niet teveel aan en drop the subject, dan zal ik dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:57:
[...]

http://www.lijbrandt.nl/upload/Algemene_Voorwaarden.pdf

Dit zijn de algemene voorwaarden.

Verder maak ik mij niet zo druk over de kosten van het abonnement omdat die vrijwel gelijk blijft bij 100Mbit + Bellen + TV. Maar vind wel dat ik recht heb op die router zonder bruikleen. Gelijk willen en krijgen is natuurlijk iets anders en daarom heeft dit topic mijn steun. Wat zijn nou de juridische implicaties van '+ gratis router in eigendom' en dan ineens 'bruikleen', valt dat wel onder het contract? Ten tweede zouden ze het uit redelijkheid misschien kunnen accepteren, maar nogmaals, ik heb nog geen brief gehad dus ik zal dat ook nog niet vragen.
Ik ben in elk geval geïnteresseerd in het verloop van jouw wissel als je de brief krijgt, laat het hier even horen.

Bij Lijbrandt kreeg je een kastje met dvb-c signaal erin. In mijn situatie belangrijk als ik later bij Ziggo weg zou willen, want mijn Dreambox ga ik niet inruilen voor een dichtgetimmerd huismerkapparaat... Ik heb er niet naar gekeken, maar de samenwerking met KPN geeft al aan dat ik waarschijnlijk niet werkbare prullen krijg voor bij de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTV van Telfort: Hierbij kan je gebruik maken van een Amino A140, of een Amino M540 met recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

@verstekbakker: wat jij noemt heet huurders bescherming en heeft niets met dit onderwerp te maken hoor 😊

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Ik ben in elk geval geïnteresseerd in het verloop van jouw wissel als je de brief krijgt, laat het hier even horen.

Bij Lijbrandt kreeg je een kastje met dvb-c signaal erin. In mijn situatie belangrijk als ik later bij Ziggo weg zou willen, want mijn Dreambox ga ik niet inruilen voor een dichtgetimmerd huismerkapparaat... Ik heb er niet naar gekeken, maar de samenwerking met KPN geeft al aan dat ik waarschijnlijk niet werkbare prullen krijg voor bij de tv...
Als ik wat hoor dan zal ik het laten weten. Hoe later hoe beter want dan kan ik het contract altijd nog ontbinden.

Dat dvb-c kastje is volgens mij gewoon een los kastje wat je op de genexis aansluit. Als ik me niet vergis is die ook in bruikleen. Bij Telfort blijf je die ook gewoon houden en zou je die krijgen mocht je een contract aangaan met Telfort zelf, en voor zover ik weet krijg je die bij Vodafone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Een DVB-C kastje bij Lijbrandt? Daar heb ik nog nooit van gehoord en kan ik me ook niet voorstellen. Wat jij bij Lijbrandt kreeg was een Amino decoder voor IPTV. En het DVB-C signaal werd meegeleverd. Dat is een ongecodeerd signaal dat je kan gebruiken met elke DVB-C decoder, in de TV ingebouwd of via een aparte decoder van bijv. Ziggo, maar dan zonder smartcard.

Voor de duidelijkheid: Wat Telfort levert is precies hetzelfde als Lijbrandt (op die zenderwijzigingen na dan) technisch gezien. IPTV via een Amino A140 of M540 en analoge en DVB-C TV via de coaxconnector op je Genexis "modem" dat op je glasvezelaansluiting zit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verstekbakker schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:58:
[...]

Als ik een huis koop met huurders erin kan ik op mijn kop gaan staan, of op eender wiens kop, dan heeft de koper mijn huurcontract erbij te nemen. Zoiets zal ook wel bij dit soort dingen zijn, is althans mijn veronderstelling. Maar als er zoiets geregeld is in de wet, dan is opzeggen de beste keuze geweest.

Vies vinden mag nog steeds, ook al klopt het juridisch. Apartheid was ook bij wet geregeld; juridisch correct...

Over het emotionele: het is mijn manier van vertellen. Trek het je niet teveel aan en drop the subject, dan zal ik dat ook doen.
Het wijzigen van een contract (met opzegmogelijkheid) bij overname van een dienstenleverancier met apartheid vergelijken :r

Doe eens even normaal, als dit je 'manier van vertellen' is, is het hoog tijd er wat aan te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:03:
[...]

Als ik wat hoor dan zal ik het laten weten. Hoe later hoe beter want dan kan ik het contract altijd nog ontbinden.

Dat dvb-c kastje is volgens mij gewoon een los kastje wat je op de genexis aansluit. Als ik me niet vergis is die ook in bruikleen. Bij Telfort blijf je die ook gewoon houden en zou je die krijgen mocht je een contract aangaan met Telfort zelf, en voor zover ik weet krijg je die bij Vodafone ook.
Ok, thank you. Voorlopig hoef ik nog even geen andere glasvezel aanbieder en als er een komt zal dat sowieso alleen met 100/100mbit internet zijn, en verder niks.
Barre73 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:38:
Een DVB-C kastje bij Lijbrandt? Daar heb ik nog nooit van gehoord en kan ik me ook niet voorstellen. Wat jij bij Lijbrandt kreeg was een Amino decoder voor IPTV. En het DVB-C signaal werd meegeleverd. Dat is een ongecodeerd signaal dat je kan gebruiken met elke DVB-C decoder, in de TV ingebouwd of via een aparte decoder van bijv. Ziggo, maar dan zonder smartcard.

Voor de duidelijkheid: Wat Telfort levert is precies hetzelfde als Lijbrandt (op die zenderwijzigingen na dan) technisch gezien. IPTV via een Amino A140 of M540 en analoge en DVB-C TV via de coaxconnector op je Genexis "modem" dat op je glasvezelaansluiting zit.
Dat dvb-c kanaal uitgang kastje is wat ik bedoelde. En ik hoef geen IPTV kastje, ik heb een Dreambox met c-tuner, als je dat eenmaal gewend bent wil je niks anders meer. Voor TV blijf ik daarom ook nog bij Ziggo.
dion_b schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:33:
[...]

Het wijzigen van een contract (met opzegmogelijkheid) bij overname van een dienstenleverancier met apartheid vergelijken :r

Doe eens even normaal, als dit je 'manier van vertellen' is, is het hoog tijd er wat aan te doen.
Voor een mod blijf je toch aardig lang doorgaan over iets dat totaal off-topic is. Negeer me anders gewoon, dan blijven we uit elkaars vaarwater en zijn we allebei gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 02:30

dusty

Celebrate Life!

Verstekbakker schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:31:
[...]
Samenvatting: De dame aan de telefoon zei dat dit zomaar mocht, terwijl ik van mening was dat ze een verplichting hadden tot nakomen van het contract. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Mag dit wel volgens de wet? Kan ik hierover een klacht indienen?
Samenvatting Dat mag, dat mag volgens de wet, Je kan een klacht indienen, maar heeft totaal geen nut omdat er niets verkeerd is gedaan.

/einde rant topic.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.