VGA-monitor op 'no signal' na uitschakelen HD-TV

Pagina: 1
Acties:

• empathizer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb een VGA-monitor, HD-TV en een projector met een AV-versterker gekoppeld aan mijn computer. De videokaart (Nvidia 9500 GT) is met een HDMI-kabel via een HDMI-schakelbox direct verbonden met de AV-versterker en de VGA-monitor is met een VGA-kabel direct verbonden met de VGA-kaart. Tot op heden heeft deze constructie altijd gewerkt. Na het installeren van een nieuwe Nvidiakaartdriver gaat mijn VGA-monitor op 'no signal' (zwart scherm) als ik de HD-TV uit zet. Ik schakel mijn AV-versterker dus niet uit. Als ik mijn AV-versterker wel uit schakel dan gaat de VGA-monitor weer van 'no signal' af. MIjn VGA-monitor heb ik in het Nvidia-configuratiescherm geconfigureerd als kloon voor mijn HD-tv. Waarom schakelt mijn VGA-monitor uit als ik mijn HD-tv uit zet? Ik heb ook nog gezocht naar instellingen in de Nvidia-software en gedacht aan het blokkeren van updaten. Of kan het een update in windows zijn die voor problemen zorgt. Kan iemand mij helpen?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 14:49

ResuCigam

BOFH

empathizer schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:28:
MIjn VGA-monitor heb ik in het Nvidia-configuratiescherm geconfigureerd als kloon voor mijn HD-tv. Waarom schakelt mijn VGA-monitor uit als ik mijn HD-tv uit zet?
Ik gok zo dat als je HD-TV uitstaat er ook niks meer te klonen valt.. Misschien moet je het eens andersom proberen?

We do what we must because we can.

• empathizer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-05-2023
Ad ResuCigam.
Dank je voor je reactie. Ik ben het met je eens. Het geeft alleen geen verklaring voor het gegeven dat het eerder wel gewoon heeft gewerkt. Ik kan me ook voorstellen dat als ik mijn HD-TV uit zet er softwarematig een schakeling komt (zoiets als een if then-constructie) die er voor zorgt dat mijn monitor weer gewoon enkel communiceert via de VGA-kabel. Ja, ik denk maar wat. Of is het een rare gedachte?