Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Vandaag werd ik wakker en zag ik in mijn notificatiebalk 3x een chinees iets staan met als logo iets van oranje met een grote ster. Ik veegde er 2 weg aangezien en opende er 1 aangezien ik graag wilde weten wat het was. Toen wilde hij installeren, waar ik hem geen toestemming voor gaf. Vervolgens net avast een scan uitgevoerd en niets gevonden... ik wil graag weten waar mijn telefoon deze bestandjes naartoe heeft gedownload zodat ik ze kan verwijderen. Iemand enig idee? En of iemand denkt dat het schadelijk is.

Telefoon: samsung galaxy s3
Android versie: 4.1.2

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 28-06-2013 01:14 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kan je niet zoeken op *.apk (bv als hij aan een pc hangt)?

Verder kan je met AirPush Detector kijken via welke app die reclame op je telefoon is gekomen.

edit:
AirPush Detector heb je volgens hun niet eens nodig:
If your device is running Android 4.1 "Jelly Bean" or higher, you don't need this app anymore! You can just press and hold on notifications and your device will tell you who is generating them.

[ Voor 35% gewijzigd door Daos op 28-06-2013 01:20 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Daos schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 01:17:
Kan je niet zoeken op *.apk (bv als hij aan een pc hangt)?

Verder kan je met AirPush Detector kijken via welke app die reclame op je telefoon is gekomen.

edit:
AirPush Detector heb je volgens hun niet eens nodig:

[...]
Dat is dus het vreende, airpush kan niets detecteren :'(

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Vanilla Android?
Custom Rom?
Mogelijke vage .apk's geïnstalleerd?

Abort, Retry, Quake ???

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
aZuL2001 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 01:41:
Vanilla Android?
Custom Rom?
Mogelijke vage .apk's geïnstalleerd?
Alles gewoon op stock :S
Ik heb gisternacht nog zo'n meldinkje gekregen, toen even vastgehouden en kwam uit op een app: My boy! (GBA emulator)
Maar ik weet niet of er nu malware op mijn telefoon staat... :S

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan kijken of je vreemde applicaties hebt geïnstalleerd (bij Instellingen --> Applicaties --> Applicaties beheren)

Verder weet je al waar de reclame vandaan komt. Wil je die kwijt, dan kan je gewoon My boy! eraf gooien.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:41

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Er staat een app op je toestel die die rommel steeds weergeeft.
Ik gok op de laatste app die je hebt gedownload, die zou ik er eerst eens afgooien. Zoals hierboven ook al staat kun je ze ook laten scannen dmv een dectector.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:08:
Er staat een app op je toestel die die rommel steeds weergeeft.
Ik gok op de laatste app die je hebt gedownload, die zou ik er eerst eens afgooien. Zoals hierboven ook al staat kun je ze ook laten scannen dmv een dectector.
Dat heb ik dus al gedaan, die app van mn apparaat afgegooid. Maar hij heeft toch wat informatie gedownload aangezien ik 1x dat (spam)programmaatje, wat door de My Boy! op mijn telefoon is gekomen, heb aangeklikt en hij toen iets ging downloaden.
Vervolgens werd mij gevraagd het te installeren wat ik geweigerd heb. Ik wil dus graag weten waar dat gedownloade programmaatje staat zodat ik het van mijn telefoon af kan gooien. Ik weet ook niet of het malware is o.i.d.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Gewoon 'schoon' beginnen door een factoryreset uit te voeren, desnoods zelfs een andere rom(of dezelfde opieuw flashen) zodat je zeker weet dat alles weg is, want at sporen achterlaten en zo bijvoorbeeld een achterdeur openlaten in je telefoon is ook niet erg aantrekkelijk
Pagina: 1