Toon posts:

Game pc €620

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb sinds enige tijd een vervangende computer van €50 omdat mijn ultieme game pc kapot is gegaan. Ik ben er nu wel klaar mee en heb genoeg op gespaart voor een vervanging. Ik game vooral met mijn systeem, maar afentoe een youtube filmpje kijken is ook niet verkeerd ( dat is momenteel niet eens mogelijk op HD kwaliteit vanwege dit stomme ding ). Ik ben op zoek naar een volledige nieuwe pc. Dus ik zoek alle onderdelen die er in moeten ( kast, videokaart, intern geheugen, koeling etc. ). Mijn maximale budget is €620 zoals al aangegeven is in de titel. Mijn grootste wens is om Borderlands 2 op redelijke settings te kunnen spelen. Ik heb al een monitor etc.

Groetjes - Terpiee

• Emielgroendijk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09-2025
Stap 1: DAA beleid, iedereen hier op tweakers doet dit vrijwillig en we zijn geen helpdesk. Doe even zelf wat onderzoek.

Stap 2: Belangrijke vragen zijn
1. wil je overklokken?
2. Is ssd een vereiste?
3. Wat is de resolutie waar je op gamed en hoe lang moet het systeem meegaan (en op welke settings)
4. Merkvoorkeuren?

Je zou kunnen kijken naar zo iets
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 98,95€ 98,95
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 62,45€ 62,45
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 154,76€ 154,76
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Cooler Master Force 500€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1609DS1S00€ 46,70€ 46,70
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 49,85€ 49,85
1Samsung 840 series 120GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,79

Videokaart is sterk genoeg: Bron
Goede processor die ook nog overgeklokt kan worden, dan is wel een koeler aan te raden.
8gb geheugen, erg toekomstbestendig.
Goede voeding met een 80 plus bronze certificaat.
En het mooiste, een ssd erbij waardoor je hele computer sneller wordt.

En dat allemaal ruim binnen je budget (dit is voor 600 euro te krijgen)

[ Voor 9% gewijzigd door Emielgroendijk op 27-06-2013 23:41 ]

Verwijderd

Met dat budget zou je zelfs de gpu kunnen upgraden naar de gou sweatspot (ca 200 euro). In dit geval zou dit een gtx760 of radeon 9750 kunnen zijn.

• Emielgroendijk
Dat zou ook kunnen, het hangt af van wat hij van het systeem verwacht. Daarom is het DAA beleid zo belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik heb geen verstand van overklokken, ik ken wel een vriend dus die zou er eventueel naar kunnen kijken. Ik laat hem ook eventjes naar deze set-up kijken, tof dat je deze set-up voor me uitgedacht hebt.

2. SSD is wel vereist.

3. Mijn resolutie is 1680x1050

4. Ik heb geen merkvoorkeuren, als ik maar weer een goeie game PC heb dan ben ik al blij zat.

• Emielgroendijk
Met die build die ik voorstelde zul je zeker borderlands 2 goed kunnen draaien, echt high-end games zullen misschien niet op ultra draaien maar aangezien je maar op 1680*1050 gamed zal de performance prima zijn.

Het is altijd wikken en wegen, misschien wil je wel een sterke processor. Dan zul je wat moeten inleveren op GPU kracht, geheugen, ssd of een goedkopere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
@Emielgroendijk, Ik weet niet of je er bekend mee bent. Maar Borderlands 2 gebruikt een speciale graphische optie genaamt 'Physx' deze optie vereist een GTX 660 of hoger. Nu is mijn vraag. Is de Sapphire HD 7850 even sterk of beter als een GTX 660?

• Emielgroendijk
Ik ben bekend met het spel, alleen niet op pc :p
Volgens deze Bron haalt de kaart 65 fps op een resolutie van 1680*1050, dit is natuurlijk wel met een sterkere processor maar dan moet je met de 6300 toch prima resoluties krijgen.

Ik zie net idd dat de Nvidia kaarten veel beter presteren. Pak dan een 660 zoals deze: pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC

[ Voor 23% gewijzigd door Emielgroendijk op 28-06-2013 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles inmiddels besteld. Ik verwacht het morgen. Ik wil u nogmaals bedanken voor het samenstellen van een computer voor mij. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk weer goed kan gamen. Ik heb tevens voor een andere voeding gekozen. Deze voeding voorzag maar van 430W en mijn computer had 500W nodig dus ik heb voor een sharkoon gekozen die 600W levert. Hij was maar 10 euro duurder dus dat scheelt.
Nogmaals bedankt.

M.V.G - Dennis

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:45:
Ik heb alles inmiddels besteld. Ik verwacht het morgen. Ik wil u nogmaals bedanken voor het samenstellen van een computer voor mij. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk weer goed kan gamen. Ik heb tevens voor een andere voeding gekozen. Deze voeding voorzag maar van 430W en mijn computer had 500W nodig dus ik heb voor een sharkoon gekozen die 600W levert. Hij was maar 10 euro duurder dus dat scheelt.
Nogmaals bedankt.

M.V.G - Dennis
Dit is achteraf maar je had denk ik beter voor een seasonic zoals deze kunnen gaan.

pricewatch: Seasonic M12II 520W

Sharkoon is een wat net minder merk, maar hij zal waarschijnlijk wel voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik dacht ik geef jullie eventjes een update. Ik heb dus al mijn onderdelen binnengekregen en aan mijn vriend gegeven zodat hij de hardware inelkaar kon zetten. Dit had hij in een paar uurtjes al gefixt maar nu heb ik een probleem: hij start niet op. We hebben het probleem kunnen terugdringen naar 2 opties. 1. De processor of 2. Het moederbord. 1 daarvan is verkeerd geleverd waardoor hij stuk aangekomen is. We zijn er zeer voorzichtig te werk mee gegaan en we weten zeker dat de onderdelen bijelkaar passen. Het blauwe lampje brand als we hem aandrukken en de ventilatie draait, maar verder start hij niet op. Nu is mijn vraag aan jullie: wat moet ik nu verder?

M.V.G - Terpiee

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hoe is het onderdeel precies kapot? Foto?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Er is niks mis met de buitenkant volgens die vriend van me. Het is ook niet zeker welk onderdeel voor mankementen zorgt. Het is wel zeker dat het de processor is of het moederbord. We kijken er nog eventjes verder naar. Bedankt voor de link iniedergeval.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dan vraag ik me wel af waarom je denkt dat het de processor of het moederbord is (je hebt blijkbaar al onderzoek gedaan? wat/hoe dan precies?) en waarom 1 van beide stuk zou zijn gegaan vanwege het verkeerd aanleveren (terwijl er aan de buitenkant niks te zien is).

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:39
heb je al eens (je vriend dan) 1 voor 1 onderdelen losgekoppeld om te kijken of hij dan wel opstart? had hetzelfde probleem, bleek dat het RAM geheugen niet lekker samenwerkte met het moederbord. Bij mijn eigen moederbord werkte het weer wel.

oplossing toen: we hebben ram-reepjes geruild (zelfde specs/timings) en loopt als een zonnetje.
dus eerst even alle componenten controleren (1 losmaken, bv 1 ram reepje, en dan aanzetten.)
Pagina: 1