Levering en garantie amazon.de in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 00:11
Ik zoek al heel lang op zoek naar een goede smartphone en heb uiteindelijk de LG optimus 4X HD uitgekozen.
Ik zie nu dat hij op amazon.de bijna 30 euro goedkoper is dan bij vergelijkbare nederlandse winkels, alleen weet iemand of amazon.de ook in nederland levert? Ik heb al wat op internet rond gekeken alleen ik weet niet of/hoeveel je bij moet betalen als hij in het buitenland levert, en heeft iemand al ervaring met de levertijden, de garantie of de service?

Iedereen alvast bedankt voor de reactie.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic neer SF omdat het daar beter past :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12

Leejow(saait)

Blater

markdm schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:17:
Ik zoek al heel lang op zoek naar een goede smartphone en heb uiteindelijk de LG optimus 4X HD uitgekozen.
Ik zie nu dat hij op amazon.de bijna 30 euro goedkoper is dan bij vergelijkbare nederlandse winkels, alleen weet iemand of amazon.de ook in nederland levert? Ik heb al wat op internet rond gekeken alleen ik weet niet of/hoeveel je bij moet betalen als hij in het buitenland levert, en heeft iemand al ervaring met de levertijden, de garantie of de service?

Iedereen alvast bedankt voor de reactie.
Ik heb zelf wel eens etenswaar bij amazon.de besteld en dit werd kosteloos of voor een klein bedrag bezorgt (omdat het via een reseller gaat). Als je dus bij amazon.de zelf besteld, en niet via zo'n reseller zullen de verzendkosten vrij laag zijn. Levertijd is vrij vlot, meestal binnen 5 werkdagen had ik de bestelde artikelen binnen.
Service en garantie heb ik helaas geen ervaringen mee. Je moet je echter wel bedenken of je voor die 30 euro niet gewoon het gemak er bij wilt kopen om gewoon in Nederland aanspraak te kunnen maken op eventuele garantie. Mocht er iets misgaan dan is contact opnemen makkelijker en zijn eventuele verzendkosten die voor jouw rekening komen ook veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 00:11
Leejow(saait) schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:23:
[...]

Ik heb zelf wel eens etenswaar bij amazon.de besteld en dit werd kosteloos of voor een klein bedrag bezorgt (omdat het via een reseller gaat). Als je dus bij amazon.de zelf besteld, en niet via zo'n reseller zullen de verzendkosten vrij laag zijn. Levertijd is vrij vlot, meestal binnen 5 werkdagen had ik de bestelde artikelen binnen.
Service en garantie heb ik helaas geen ervaringen mee. Je moet je echter wel bedenken of je voor die 30 euro niet gewoon het gemak er bij wilt kopen om gewoon in Nederland aanspraak te kunnen maken op eventuele garantie. Mocht er iets misgaan dan is contact opnemen makkelijker en zijn eventuele verzendkosten die voor jouw rekening komen ook veel goedkoper.
Bedankt voor de reactie, fijn om te weten dat je goede ervaringen hebt met de bezorging.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:13
Bij een bedrag boven de 20 euro rekent Amazon.de geen verzendkosten.
Hou er wel rekening mee dat Amazon het BTW tarief aanpast naar het land van bestemming.
In Duitsland is het BTW-tarief 19% en in Nederland 21%, dus er zal nog een paar euro bij het eindbedrag op komen.
Meestal verzenden ze na 1 werkdag en krijg je de spullen 2-3 werkdagen later geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
Ik bestel regelmatig IT boeken bij Amazon omdat deze daar simpelweg vaak voordeliger zijn dan bij BOL.
Tot nu is alles snel en goed verpakt bezorgd, omdat ik geen issues heb gehad kan ik dus ook geen oordeel geven over de klantenservice.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

In combinatie met het btw verhaal vraag ik mij af of je voor minder dan dertig euro uberhaupt extra risicos moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:55

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Misschien nog handig om te weten: dingen die je bij Amazon zelf (DE en UK) bestelt – en dus niet bij een andere verkoper op Amazon –, worden verpakt en door hun eigen vervoersdienst naar Nederland gebracht. Vanaf daar wordt je bestelling door PostNL (met 3S-code) geleverd. Dit gaat allemaal vrij vlot en bij mij (tot nu toe) probleemloos. Ik bestel dus tegenwoordig net zo lief bij Amazon als bij Bol.com (tenzij ik de bestelling echt de volgende dag wil hebben).

[ Voor 3% gewijzigd door Ulster Seedling op 07-07-2013 22:29 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 11:36

aap

Ik heb inderdaad ook wel eens een boek besteld bij Amazon.de en dat was verstuurd vanaf een Nederlands adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 23:00
Bestel zelf regelmatig bij Amazon.de en Amazon.co.uk, altijd goede ervaringen gehad. Heb een keer een tuinstoel teruggestuurd binnen de zichttermijn: via de website een pakbon met verzendlabel uitgeprint, was een antwoordnummer binnen Nederland, kon het dus gratis bij het postkantoor afgeven.

En een SD-kaartje dat na een jaar of drie niet meer goed werkte: zat "levenslange" garantie op. Mailtje naar Amazon.de, het oorspronkelijke aankoopbedrag werd gerestitueerd in de vorm van een tegoedbon, waardoor ik een nieuw kaartje kon bestellen. Perfecte service, wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
aap schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:56:
Ik heb inderdaad ook wel eens een boek besteld bij Amazon.de en dat was verstuurd vanaf een Nederlands adres.
Ze hebben in NL, ergens in Amsterdam een distributiecentrum zitten (gyrocoopsweg ofzo). Ik heb vaker via .co.uk en .de besteld, werden snel verzonden en kwamen telkens als afzender uit Amsterdam. Dus ik denk dat ze de boel snel kunnen sturen naar dat distributiecentrum, van waaruit de pakketjes worden verzonden naar je bezorgadres middels PostNL. De boeken die ik pas heb ontvangen, daar stond op het pakket zelfs een postadres in Zwolle :P

Levering is in ieder geval zeer vlot, soms ontvang ik het spul uit Duitsland sneller dan sommige webshops in NL kunnen bezorgen. Qua garantie, kwestie van mocht je direct bij Amazon zelf gekocht hebben of in hun warehouse > inloggen > in je account naar de bestelling gaan en rma aanvragen? Retourneren is ook eenvoudig, maar hoewel het je bij het postkantoor niets kost, brengt Amazon.de die verzendkosten wel in aftrek op wat je terug zult ontvangen in geld.

Niet voor elk ding ben je goedkoper uit via Amazon.co.uk/.de, maar soms tref je er mooie koopjes die je in NL weer niet snel aan zult treffen voor zo'n prijs. Tot nu heb ik nog geen gedoe met reparatie en eventuele garantie gehad, want wat ik koop zijn vaak games/boeken/in die orde van grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518028

Via www.amzcode.nl kun je trouwens shoptegoed kopen voor amazon winkels, ook voor Duitsland. Misschien handig als je geen credit card wilt gebruiken.
Pagina: 1