Toon posts:

Zalman ZM750-HP met Crossfire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, weet niet helemaal zeker of ik in het juiste subforum zit, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen..

Ik heb een aantal dagen geleden tweedehands een ATI 4890 gekocht, zodat ik nu 2 dezelfde heb om in crossfire te laten draaien. Als het goed is zou mijn voeding dit moeten trekken, het betreft hier een Zalman ZM750-HP, en wat ik zo heb gelezen is dat ik hem via 4 molex aansluitingen van stroom kan voorzien, waarbij ik iedere videokaart een 6 pins pcie voedingskabel geef en een 2 molex naar 6 pins stroomkabel. Als het goed is zou dit moeten werken, maar.. de voeding is al wel oud, en ik ben alle kabels die meegeleverd werden kwijt. Ik heb wel de molex naar 6pins die in mijn videokaart moeten, alleen ik weet nu niet welke kabels ik moet kopen om dit op mijn voeding aan te sluiten en ik kon dit online ook nergens vinden.. is dr iemand die mij kan helpen? Weinig zin om een nieuwe voeding te kopen omdat ik een paar kabels niet heb. Daarnaast weet ik ook niet precies hoe ik het aan moet sluiten, het is dus 'n modulaire voeding, en ik heb nog 2x6pins sata poort op mijn voeding vrij en nog 3x 4pins ODD-HDD (dat is iig wat erbij staat).

Alvast bedankt voor de hulp.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

als je molex stekkers hebt, kun je van de verloopjes kopen/halen bij de lokale pc boer van molex naar 6 pins pcie.

je voeding trekt het denk ik wel, maar pin me er niet op vast. ik heb weinig ervaring met de 4000 serie, het enigste dat ik weet is dat ze een stuk minder energiezuinig zijn dan huidige kaarten. maar over het algemeen is 750watt wel genoeg.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabeltjes van 2x male molex naar 6 pins voor in mijn videokaart, alleen niet de stekkers om dit te koppelen aan mijn voeding.. ik neem aan dat ik ze op mijn sata poort van mijn voeding moet aansluiten, maar dan zou ik dus een 6 pins naar 2x molex female moeten hebben en hier die 2x male molex op aan moeten sluiten.. toch? Weet ook niet of ik helemaal de goede termen gebruik, maar ik mis dus alle stekkers die bij mijn voeding horen en heb maar 2x een 6pins die nu allebei naar mijn huidige videokaart lopen, dus hoe kan ik via die molex stekkers dit op mijn voeding aansluiten? Welke kabels zou ik dan nog moeten kopen? Ik kon namelijk niet echt iets vinden over female molex enzo.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Dit is een (semi?) modulaire voeding bedoel je en je mist de modulaire kabels? Dat is een groot probleem: deze aansluitingen zijn vaak specifiek voor een bepaalde product familie, en, je kan ze ook bijna nooit los kopen. Als je ze echt niet kan vinden is bijna je enige hoop 'em tweedehands ergens op te kop te tikken..

Wijze les is idd bewaar je voeding doos + kabels/toebehoren op een manier dat je ze kan terugvinden, zelf ook al eens door gebeten..

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 09:05
750 watt zou voldoende moeten zijn voor deze opstelling. Gebruik zelf een 750 watt voeding voor 2x 7950 in crossfire.

Mijn PC