Hallo
situatie:
Win2008R2 server
Domein en Forest 2003-level
Clients Win7 SP1 met updates tm 1 maand geleden
Groep aangemaakt RemoteAssitance
GPO welke RA toestaat (voor groep RemoteAssitance) + RDP toestaat + Firewall openzet voor RDP/RA (en voor de test nu maar even helemaal uitgezet zelfs)
Groep RemoteAssitance heeft DOMAIN\TestGebruiker en DOMAIN\Administrator (domain admin) gekoppeld
Machine A en B zitten aan domein gekoppeld
Machine A en B zitten in zelfde subnet.
wat werkt wel: (getest met beide users)
machine A (doet een msra /offerra naar machine B.
Machine B accepteerd, en machine A doet verzoek om controle over te nemen
Machine B accepteerd.
het probleem:
nu heb ik de situatie dat ik het scherm aan de andere kant wel zie maar de muis niet kan bewegen, laat staan op de startbutton klikken of iets anders. Lijkt wel of er een soort van 'freeze' is op de controle. Ook het verversen van beeldinformatie lijkt niet helemaal ok.
Ik heb al uren op internet gesnuffeld maar nada te vinden (ja: zet firewall uit, zet de juiste GPO, etc). Het probleem is dus dat ik wel verbinding krijg maar het besturen van de andere kant gewoon niet lukt.
Wellicht nog goed om extra te vermelden is dat een RDP-sessie naar deze machines wel gewoon lukt.
Iemand nog een idee ?
[edit]
Misschien nog van belang:
- RES Workspace Manager is geinstalleerd
- Trends Micro AV is geinstalleerd
- Machine A en B zitten verbonden via een unmanaged 100Mb switch
situatie:
Win2008R2 server
Domein en Forest 2003-level
Clients Win7 SP1 met updates tm 1 maand geleden
Groep aangemaakt RemoteAssitance
GPO welke RA toestaat (voor groep RemoteAssitance) + RDP toestaat + Firewall openzet voor RDP/RA (en voor de test nu maar even helemaal uitgezet zelfs)
Groep RemoteAssitance heeft DOMAIN\TestGebruiker en DOMAIN\Administrator (domain admin) gekoppeld
Machine A en B zitten aan domein gekoppeld
Machine A en B zitten in zelfde subnet.
wat werkt wel: (getest met beide users)
machine A (doet een msra /offerra naar machine B.
Machine B accepteerd, en machine A doet verzoek om controle over te nemen
Machine B accepteerd.
het probleem:
nu heb ik de situatie dat ik het scherm aan de andere kant wel zie maar de muis niet kan bewegen, laat staan op de startbutton klikken of iets anders. Lijkt wel of er een soort van 'freeze' is op de controle. Ook het verversen van beeldinformatie lijkt niet helemaal ok.
Ik heb al uren op internet gesnuffeld maar nada te vinden (ja: zet firewall uit, zet de juiste GPO, etc). Het probleem is dus dat ik wel verbinding krijg maar het besturen van de andere kant gewoon niet lukt.
Wellicht nog goed om extra te vermelden is dat een RDP-sessie naar deze machines wel gewoon lukt.
Iemand nog een idee ?
[edit]
Misschien nog van belang:
- RES Workspace Manager is geinstalleerd
- Trends Micro AV is geinstalleerd
- Machine A en B zitten verbonden via een unmanaged 100Mb switch
[ Voor 6% gewijzigd door BSDforMe op 27-06-2013 20:43 . Reden: extra info ]