Toon posts:

Windows 8 blijft vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb net mijn vers nieuwe PC binnen, heb windows geïnstalleerd en mijn Wifi antennes in geplugd.

Nu blijft mijn windows elke paar minuten vastlopen zodat ik mijn pc weer moet uitzetten en dit blijft maar doorgaan.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee. Geen idee.

Wat blijft precies hangen? Wat heb je zelf al uitgezocht? Wat IS vastlopen precies? Wat voor processen zijn geladen, welk proces is de schuldige? Wat voor PC? Heb je de Windows - Howto's and Guides en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? Is het alleen onder Windows of heb je het ook als je bijvoorbeeld een ander besturingssysteem probeert? Heb je dit probleem ook gehad tijdens de installatie? Wat zeggen je hardware tests? Heb je de logboeken doorgelopen?

Veel vragen, ik weet het, maar je hebt niet veel informatie gegeven, en de referentie met wifi antennes ontgaat me ook een beetje; bedoel je dat je die problemen niet hebt zonder wifi antennes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:02
Heb je de pc gekocht in de winkel of samengesteld?

Het kan zijn dat er een onderdeel niet naar behoren werkt, dus er is iets kapot.
Het kan ook zijn dat de voeding niet voldoende stroom levert, maar zonder meer informatie is het vooral gissen naar het probleem.

edit;
zoals hierboven al zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door CuBras op 27-06-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC laten assembleren bij Azerty, hij blijft gewoon simpelweg in windows hangen zonder dat ik nog iets op de PC heb staan of aan het runnen ben, met vastlopen bedoel ik dat ik niets meer kan doen dus bijvoorbeeld ik kan ook Num lock niet meer aan en uit zetten op mn toetsenboard.
Ik voegde het deel van de wifi antennes toe omdat het pas begon vast te lopen nadat ik ze erop had gezet, misschien had dat er iets mee te maken.

Voor de rest heb ik de jou genoemde guides nog niet doorgenomen dat zal ik dan maar doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 166,30€ 166,30
1ASRock B75 Pro3-M€ 55,50€ 55,50
1XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation€ 275,50€ 275,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Corsair Carbide 200R€ 49,50€ 49,50
1TP-Link TL-WN851ND€ 14,10€ 14,10
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 82,19€ 82,19
1Cooler Master Hyper 412S€ 23,66€ 23,66
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 63,-€ 63,-
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,45€ 14,45
1Corsair CX600M€ 63,90€ 63,90
1Samsung 840 series 120GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 942,23

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Het lijkt mij inderdaad een goed idee dat je eerst even die guides gaat doorlezen. Het is namelijk wel de bedoeling dat je eerst zelf goed zoekt en als je dan niets vind, dan is het natuurlijk geen probleem als je hier hulp zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:16:
[...]
Ik voegde het deel van de wifi antennes toe omdat het pas begon vast te lopen nadat ik ze erop had gezet, misschien had dat er iets mee te maken.
[...]
En als je die verwijderd?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:02
Wat evt. ook nog zou kunnen (dikke longshot, maar altijd even het controleren waard), kijk of je CPU cooler goed vast zit.
Ik heb dezelfde cooler als jij en bij mij sloeg de computer uit nadat ik deze gemonteerd had. Het bleek dat ik deze niet goed vast had gezet.
Even goed vastdraaien hielp bij mij.

Maar zoals ik al zei... dikke longshot.

Misschien ergens een DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:36

TommieW

Numa numa.

Ik weet niet precies welke chip er in die WiFi kaart zit, maar zelf heb ik ook aardig wat problemen gehad met Atheros drivers. Ik weet niet meer precies wat het was, maar na het installeren van nieuwe drivers was het wel opgelost.
Dus: Heb je al nieuwe drivers van je WiFi kaart geïnstalleerd? Deze zijn vaak te vinden via de website van de fabrikant. (TP-Link in jouw geval.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf niets geinstalleerd qua drivers, ik weet niet of dat nog moet of dat het al voor mij gedaan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu dus net mijn windows 8 geactiveerd via telefoon ofzoiets dergelijks dus dat was het ook niet, ik heb nu 3x geprobeerd mijn steam te update en 3x is mijn PC volledig vast gelopen in het midden van die update. Dus al met al heb ik geen idee waar ik het probleem moet zoeken.

Ik bel morgen Iig even met Azerty ( de mensen die mijn pc gebouwt hebben) misschien weten zij iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hebben zij Windows ook geinstalleerd, of heb je dat zelf gedaan? Als je het zelf hebt gedaan, wat voor drivers heb je geinstalleerd? Heb je je geheugen al getest? (als je dat gedaan hebt, heb je het fout gedaan; het is minder dan 24 uur geleden namelijk dat ik je er op wees), de temperaturen gemeten? De voeding gemeten? Videokaart getest? Een live operating system getest? Je SMART-waarden uitgemeten?

Waarom probeer je opnieuw te activeren? Had je licentie problemen ofzo?

Testen, testen, testen, en doe dat het liefst voordat je Azerty ergens de schuld van gaat geven.

[ Voor 17% gewijzigd door Umbrah op 28-06-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen van de dingen die je noemt gedaan, ik ben een leek dus ik zou ook niet weten hoe ik dat moet doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf windows geinstalleerd voor de rest niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het klinkt lullig, maar dit is geen leken forum, we hebben middelen zodat je het een en ander kan leren, en die middelen heb je gekregen (ik heb FAQ's in m'n eerste post gezet), en daar kun je wat mee. Je kunt gaan leren. Je komt hier voor hulp, maar dit is niet echt een hulp forum. Ga je eens inlezen zou ik zeggen! Je blijft een leek als je je er niet in verdiept, en gezien de aard van het forum waar je op zit, wordt een beetje inzet wel verwacht, zodat je niet altijd een leek blijft.

Doe nu eens eerst wat we je verteld hebben, voordat je verder gaat vragen, Azerty de schuld van vanalles gaat geven, of links en rechts als een malloot dingen gaat doen die er niet eens mee te maken hebben, zoals constant door heractiveren (wut??) of dingen vermelden die mogelijk niet relevant zijn. Zoals je wifi antennes. Komt het daardoor of niet? En zoja; heb je het ook als je gewoon via een kabel netwerk verbinding maakt? Waarom zou je een PC uberhaupt via wifi verbinden; als het ding toch niet constant verplaatst? Een kabel is 100x sneller en stabieler. Wifi is niet bepaald game-bestendig.

[ Voor 37% gewijzigd door Umbrah op 28-06-2013 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt maar ik kan nergens propere info voor leken vinden ook jouw Guides en troubleshootes hielpen me niet echt uit de brand. Ik denk dat het beste is dat ik even de mensen van Azerty spreek, die zullen me wel kunnen helpen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

We hebben je die guides gegeven. En als je iets in die guides niet snapt, is er google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik denk dat ik hier de oplossing voor jou heb.
Hi!

I have FULL WORKING SOLUTION FOR YOU. Iam glad to share it with you. Sorry for my English. Thanks for the understanding.

Let's download the driver files, from tp-link website for this device. Important file is athrx.sys .

After install windows 8, do not login to your network! It cause freeze.

Just copy athrx.sys to C:\Windows\System32\drivers (or make a recovery of the original file) and overwrite. (Windows8 using their own athrx.sys for this device, with newer date)

Then restart your PC.

After login to the Windows, uninstall your device using Computer Management - Device Manager.

Then just tap right mouse click on "Network devices" and "Scan for hardware changes".

It may appear again, with yellow triangle.

Then "Update driver software" of that device and choose again the downloaded athrx.sys file.

For me, it's completely working.
You don't have to thanks, Iam happy to share it with you guys and everyone, who need help.
See ye :)
Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Of teruggaan naar de winkel, ze moeten toch zorgen dat een PC die ze afleveren goed werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38

thijsco19

KTM 990 SMT

Hij heeft zelf aangegeven dat hij zelf windows geinstalleerd heeft, ik weet niet of ze dan zomaar iets gaan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 01-07-2013 22:16 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafmis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-04-2024
Het ligt aan de netwerk kaart van TP-link, de oplossing die er gepost is door LnC met die driver deleten ed.

Werkte bij mij in iedergeval niet, trust me.

Schroef die bak open trek de tp-link kaart eruit en je pc loopt als een trein.

Ik ben zelf nog altijd op zoek naar een netwerk kaart die werkt met windows8...no luck sofar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Realtek geen oplossing?
Pagina: 1