Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PHP registreersysteem werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het probleem is dat als je je wilt registreren en alles is goed ingevuld dat er dan een soort error komt.
Dus er moet wel een fout in zitten..
Ik denk dat het aan dit stukje ligt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
            if(trim($_POST['gebruikersnaam']) == ""){
                    echo 'U heeft geen gebruikersnaam ingevuld';
            }elseif(gebruikersnaam_check($_POST['gebruikersnaam']) == 'ja'){
                echo 'Deze gebruikersnaam is al in gebruik, kies a.u.b een ander.';
               }elseif($_POST['wachtwoord1'] != $_POST['wachtwoord2']){
                 echo 'De opgegeven wachtwoorden komen niet overeen';
               }elseif($_POST['wachtwoord1'] == ""){
                 echo 'Er zijn geen wachtwoord<b>en</b> opgegeven';
               }elseif(email_validator($_POST['emailadres']) == 'nee'){
                   echo 'Het ingevulde emailadres is niet geldig';
               }elseif(email_check($_POST['emailadres']) ==  'ja'){
                   echo 'Er is al iemand geregistreerd met dit emailadres.';
               }else{
                    $query = "INSERT INTO gebruiker
                              (gebruiker_naam, gebruiker_wachtwoord, gebruiker_email)
                              VALUES
                              ('".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam'])."',
                                '".md5($_POST['wachtwoord1'])."',
                                '".$_POST['emailadres']."');";
                   $sql = mysql_query($query)or die(mysql_error());
                echo 'U bent succesvol aangemeld.:';
                include('Index.html');               
               }

Ik heb geprobeert de fout te zoeken en heb ook al andere codes gebruikt dus het formulier veranderd van html naar php, maar het werkt niet..
Maar ik denk niet dat het daaraan lag, dus vandaar het stukje hierboven, hier zal het probleem volgens mij echt inzitten..

De error is dus dat als je op aanmelden klikt, dat je dan een PHP Error krijgt, alleen durf ik dit nu niet te laten zien omdat er mischien belangrijke dingen instaan zoals hostnaam, waar ik niks van weet of iemand dat nodig heeft als die wilt hacken ofzo..

Mijn vraag dus, Waarom werkt het niet en waar zit de fout?

alvast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:50:
Het probleem is dat als je je wilt registreren en alles is goed ingevuld dat er dan een soort error komt.
Aaaah! "een soort error"; zeg dat dan meteen! Nu weten we wél wat 't probleem is ja! :D

Maar goed, je hebt al "andere codes" gebruikt dus daar ligt 't niet aan; die "andere codes" waren natuurlijk beter dan die je nu post. Maar ja, je krijgt dus "een PHP Error" waar je onmogelijk"belangrijke dingen" zoals een "hostnaam", waar je niks van weet of iemand dat nodig heeft als die wilt hacken even uit kunt "xxx-en" want, ja, dat is natuurlijk niet mogelijk na knippen en plakken.
Mijn vraag dus, Waarom werkt het niet en waar zit de fout?
Het werkt niet omdat je een fout hebt gemaakt; waar die zit is logisch: op de plek waar 't fout gaat ;)

Zo; duidelijker dan dit kunnen we niet antwoorden op je vraag! d:)b

Nogmaals, en voor de laatste keer: Voor support op code van derden mag je bij die derden aankloppen. In de Devschuur® hebben we 't over zélf maken. Ook plaats je, wéér, je topic in WEB terwijl 't daar niet hoort. We blijven niet aan de gang.

Als ik je een goedbedoeld advies mag geven: probeer eerst eens te lopen voordat je gaat rennen. Je hebt in je haast een hoofdstuk of 5 overgeslagen en als dat net de eerste 5 hoofdstukken zijn over een onderwerp dat je nog niet onder de knie hebt is dat niet zo heel handig. Dus begin eens met een goede tutorial webdevelopment (en ik ga geen namen noemen maar er zijn sites die je beter kunt mijden en je kijkt er nogal veel op volgens mij O-) ) en begin bij les 1, hoofdstuk 1, boek 1. En werk je van daar uit op.

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 27-06-2013 21:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.