Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Website laat oude pagina's zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn website laat steeds (denk ik) gecachede versies van pagina's zien. Ik heb geprobeerd dit probleem te verhelpen door met CCleaner al mn geschiedenis te wissen, maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb dit probleem op meerdere PC's en slechts bij deze website.

Zo heb ik bijvoorbeeld een phpscript dat een getal uit een database haalt, er 1 bij op telt en het getal update en laat zien middels een echo.
Het updaten werkt, maar het getal is niet zichtbaar. Het php script retourneert bijvoorbeeld getalletje 38 terwijl in de database 62 staat. Als ik de pagina F5 krijg ik nog steeds 38 te zien, terwijl in de database het getal 63 staat.

Dit probleem heb ik met alle pagina's op deze host.

Wat ik tot nu toe deed is de pagina's op een andere site uploaden en pas als alles af was de boel overzetten. Op de andere site heb ik echter geen database en ik ben het überhaupt zat hier constant mee te worstelen - ik weet steeds niet of ik nou een fout maak of dat ik weer naar een oude versie zit te kijken.

Ik heb gegoogled en kwam natuurlijk uit op talloze hints dat ik mn cache moet wissen, maar dat werkt dus niet en zou ook niet nodig hoeven zijn.
Ik heb ook nog iets gelezen over server cache, maar dat is het voglens de host niet.
Na contact opgenomen te hebben kreeg ik een mailtje met deze mededeling:
De server cached verder niks. Dit zal in uw PC zitten of cache die u ingesteld zou hebben op uw website
Ik weet echter van niets. Ik heb verder niets ingesteld of gewijzigd en dit probleem was er niet altijd. Ik weet niet precies wanneer het ontstaan is omdat ik een half jaar geleden voor het laatst iets met mn site deed.

heeft iemand raad?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Begin eens met het meest voor de hand liggende: het posten van de (liefst enkel relevante) HTTP headers die je binnenkrijgt als je zo'n probleempagina bekijkt. Die kun je bekijken met, bijvoorbeeld, Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly/Fiddler2/Wireshark.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 27-06-2013 21:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
<meta charset="utf-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
<meta name="description" content="">
<meta name="author" content="">

Later heb ik deze toegevoegd:
<META HTTP-EQUIV="EXPIRES" CONTENT="Mon, 22 Jul 2002 11:12:01 GMT">
Ik ben er gelijk mee aan het experimenteren gegaan door de content op "0" te zetten en
<META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE"> te proberen, zonder resultaat.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat je nu toont zijn HTML Meta tags ;) We zijn op zoek naar alles dat van je server komt voor de daadwerkelijke body* van de response: aka HTTP headers waarvan je een voorbeeld hier ziet.

* De body begint na eerste lege regel actually, 2x \r\n AFAIK, vanaf <html> dus in 't wiki-voorbeeld; met wat geluk begint jouw body met een doctype :P

Over 't algemeen kijk je dan in 't "Network" tabje (1) eventueel de daadwerkelijke request van de pagina (bijvoorbeeld foo.php of index.html) aanklikken (2) en dan zijn we dus op zoek naar de response headers (overige rode pijltjes).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rz3TDFH416Y2otWiWXGIdlDO/thumb.png

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 27-06-2013 23:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2rqhd00.jpg
Overigens laat hij nu *toevallig* wel de meest up-to-date versie zien, af en toe doet ie dat.
vervolgens duurt het weer een paar uur/dagen (geen idee precies) voor hij weer wijzigingen laat zien.
In Chrome en IE krijg ik per browser andere, oudere, versies van de site te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 14:39 ]

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hmm, varnish heeft toch iets met load balancing en caching te maken? Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar wie weet kun je wat meer vinden om een gemotiveerde vraag naar de host te doen. Het gedrag is niet echt typisch voor lokale problemen, en trouwens, ctrl-F5 moet dat gewoon oplossen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Verwijderd

Topicstarter
Wat stel je voor dat ik ze vraag? Ik heb ze eerder gemaild en ze lijken te suggereren dat ik iets verkeerd ingesteld heb. Ik kan in mijn directadminpaneel echter niets vinden wat ook maar in de buurt komt van cache o.i.d..

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Mag ik vragen of jij een zelf geschreven site hebt, of een pakket met een "caching" systeem/plugin. Ik ben hier niet heel erg in thuis, maar ik heb een soort gelijke probleem gehad, in mijn geval bleek ik mijn "caching" systeem/plugin niet helemaal goed te hebben ingesteld, waardoor ik steeds niet de up-to-date pagina's kreeg. *Ik weet niet of dit iets er mee te maken kan hebben, anders misschien een mail sturen met de link naar dit topic erbij, zodat ze kunnen zien dat je zelf ook actie probeert te ondernemen.

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:40
Wat gebeurt er als je je file/script eens gewoon hernoemt?

Die Varnish headers geven mij de indruk dat caching toch wel aanwezig kan zijn op de server.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Er staan geen cache headers voor je browser in, dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat het op caching op de server gaat. En ja, daar zal Varnish een grote rol in spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn file hernoem werkt het wel. Als ik het oude script weghaal en er in de browser naartoe ga, krijg ik alsnog het verwijderde script te zien.
Ik had ook een dode link naar een PDFje op mn pagina staan, toen ik die een tijd later alsnog online gooide duurde het nog best lang voor ik het bestand ook daadwerkelijk uit kon lezen. Het leek er op alsof de browser 'dacht' dat het bestand er niet kon zijn en dus automatisch een file-not-found retourneerde, zonder gekeken te hebben.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:07:
Als ik mn file hernoem werkt het wel. Als ik het oude script weghaal en er in de browser naartoe ga, krijg ik alsnog het verwijderde script te zien.
Ik had ook een dode link naar een PDFje op mn pagina staan, toen ik die een tijd later alsnog online gooide duurde het nog best lang voor ik het bestand ook daadwerkelijk uit kon lezen. Het leek er op alsof de browser 'dacht' dat het bestand er niet kon zijn en dus automatisch een file-not-found retourneerde, zonder gekeken te hebben.
Caching aan de serverkant is dus ingesteld, blijkbaar zonder dat je hiervan op de hoogte was. Is er een plugin of iets dergelijk voor Varnish binnen DirectAdmin? Dan zou ik daar eerst eens gaan kijken voor wat instellingen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er is wel een Varnisch plugin voor DirectAdmin maar het kan best zijn dat je hoster dat niet gebruikt en zelf losse Varnisch servers ervoor heeft hangen. Stuur je hoster je bevinding dat er Varnisch cache actief is en zorg dat ze je uitleggen hoe je t uit kunt zetten of kunt omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar Varnish en heb er niets van kunnen vinden. bedankt voor jullie tips, ik zal gelijk mailen. Overigens voel ik er ook veel voor om gewoon over te stappen. Ik betaal nu een louzy 50 cent per maand dus eigenlijk had ik dit soort gedonder ook mogen verwachten. Duppies en eerste rangen, monkeys en peanuts enzo.

En, om even een stukje frustratie van me af te schrijven, nu weer een php script dat zegt dat een .txt bestand niet bestaat terwijl ie er wel is. Wederom een probleem dat zich exclusief op deze site voordoet.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:40:
En, om even een stukje frustratie van me af te schrijven, nu weer een php script dat zegt dat een .txt bestand niet bestaat terwijl ie er wel is. Wederom een probleem dat zich exclusief op deze site voordoet.
Dat kan ook simpelweg door een rechtenissue komen.
Pagina: 1