Temperatuursensor vervanging?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst de Lamptron FC6 fancontroller gekocht. Uitstekend ding, alleen nu blijkt dat een van de temperatuursensors kapot is. Ik heb hem gekocht bij Afuture en die zeggen dat de leverancier geen aparte onderdelen levert, dus dan moet ik de hele fancontroller terugsturen zodat hij kan worden geruild.

Maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, dan ben ik hem weer weken kwijt :9

Heeft iemand enig idee of deze sensors ook apart te krijgen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/5307/27iy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Zelfde probleem had ik met een goedkoop temp sensortje, van scythe volgens mij. Ik had nog een temp sensor van een andere fan controller liggen. Toen ik de sensor vervangen heb (kabels doorgeknipt en vastgesoldeerd) werkte hij weer. echter ging hij weer kapot. tussen cpu en koeler gedaan, te strak. helaas..

Maar ik kon ze ook niet vinden. Op de producentwebsites kan ik niets vinden en via de mail krijg ik te horen dat het inderdaad niet apart verkocht wordt.

Als iemand het weet, graag laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
die dingen kosten bijna niks.
is het een aan/uit tempschakelaar, of een temperatuurgevoelige weerstand?

aanvulling:
wrs hier wel te vinden
http://www.conrad.nl/ce/n...ren?sort=Price-asc&page=2

[ Voor 37% gewijzigd door Tens op 27-06-2013 19:58 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
Het is een temp gevoelige weerstand geloof ik.

Thanks, ik ga daar even kijken. Mocht ik iets vinden laat ik het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Het zal een ntc zijn, je moet alleen de basisweerstand weten.
Geen info op de site van lamptron te vinden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

Ik denk eerder gezegd dat dit een thermokoppel is.

ik heb nog wel ergens zon ding liggen, ik kijk er wel eens naar wat ervoor gebruikt wordt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
die dingen gaan eigenlijk nooit kapot, snij die krimkous eens weg mss is daar de verbinding verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Volgens mij kun je deze dingen bij o.a. highflow kopen.
Maar dan betaal je je wel geel aan verzendkosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb naar aanleiding van DCG909s reactie die connector gevonden op highflow, bedankt daarvoor!

PAPPLE, mocht jij er nog op zoek naar zijn, of wie dan ook, kijk dan hier.

(ik had ook nog de krimpkous verwijderd, maar zag niets dat verkeerd zat.)

Dan maar wat extra betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jammer, ik had je nog een DM gestuurd, heb je blijkbaar niet gezien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Dank voor de info! Eindelijk gevonden inderdaad. Blijkbaar overheen gekeken bij highflow....

Nu de volgende vraag, kun je die dingen ook zelf maken? want om nou zoveel neer te leggen voor een lullig kabletje. (ik zit gelukkig in de luxepositie dat ik er nog had liggen..)

Weet iemand of je de onderdelen, of anders gelijkwaardig materiaal om een tempsensor die hetzelfde werkt te maken, kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
@ Hero of Time, heb je een berichtje gestuurd. Stel ik op prijs dat je het aanbied!

@PAPPLE, geen idee. Je kan hem achteraf ook hier krijgen, die lijkt al wat meer dan die op highflow en is goedkoper (al zijn de verzendkosten belachelijk, selecteer GLS als bezorger, scheelt 3 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Volgens mij kun je het wel zelf maken, maar ik weet niet waar je de sensoren zo los kunt kopen :/

Volgens mij is het ook bij dit soort kleinigheden goedkoper om het met een groep mensen te kopen die enigzins bij elkaar in de buurt wonen en het dan bij 1 persoon ophalen...

Hoe duur is Freezinghardware eigenlijk met verzendkosten? goedkoper dan Highflow?
(zo ja, dan hebben hun er mogelijk een klant bij, wanneer het gaat om kleinere bestellingen, ben al iets van 80 euro bij HF aan verzendkosten kwijt (10% van het totaal bedrag wat ik bij ze heb uitgegeven.....))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Farnell/mouser/digikey

Steek zo'n sensor in kokend water en/of ijs koud water en zie welke waarde ie heeft :) en dan gaan zoeken welke het is.

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 29-06-2013 02:04 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1