• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:38
Heb problemen met een hp van een kennis, het is een m9000 met asus ipilb-lb moederbord.

In windows wil hij steeds beginnen met recovery, dus de schijf eruit en gekloond.
-recovery stopt ermee en hij wil opnieuw opstarten
- zonder hd, met vista-, of erd-schijf in cd-drive geeft hij stopfout 0x9
- alles eraf, alleen cd op sata1 (2 uitgeschakeld in bios) en andersom -> idem
- ander geheugen -> idem

opstarten met usb vertikt hij.
laatste bios aanwezig.

Conclusie: mobo dood, of heeft iemand nog een idee?

Vervolgvraag:
1
Is er een mogelijkheid om een HP-vista harde schijf aan te passen zodat hij op een ander mobo werkt?
(bij een herstelinstallatie met een niet hp-vista installatiedisk blijft hij piepen dat je HP moet bellen omdat er iets met de machine is.....) is niet optimaal, weet ik, maar ik moet serienummers van andere geïnstalleerde software terughalen.
2
werkt een hp-windows licentienummer op een installatie van een niet hp-machine?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
1. nee
2. nee

Denk dat je de harde schijf, en/of de windows corrupt is geraakt. Het best kan je formateren en windows er opnieuw op installeren

• Tens
Harde schijf geeft geen fouten, en zonder de harde schijf geeft de pc wel fouten

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Reepje
  • Niet online
Hoe weet je dat de harde schijf geen fouten geeft?

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-02 13:05
Wat zijn de smart waarden van die harde schijf?

• Tens
Er is niks mis met de schijf (en als er iets is, is die te vervangen), dat is het probleem niet.
Als je goed gelezen had, had je gezien dat zonder hdd geeft de pc ook problemen geeft.

• Reepje
  • Niet online
Ja, als ik mijn harde schijf uit de pc trek, dan geeft die ook een error melding.

Maar goed. Succes ermee. Heb alleen het idee dat je met een dergelijke instelling niet echt verder komt.

• Tens
Soory dat er mss dingen niet duidelijk zijn, heb in de TS alle nutteloze info weggelaten, maar zal het hele verhaal even vertellen:
vorige vrijdag belt een kennis: mijn pc wil niet opstarten, gaat naar herstel, lijkt het te doen , maar na opnieuw opstarten doet hij het weer. Ik denk: 'hij zal wel ergens op annuleren drukken ipv ok' maar zeg toe de volgende dag te komen.
Zaterdag: ik kom daar, en idd hij doet zoals er gezegd was; toch hdd kapot wrs.
Usb rescue stick erin, opstartvolgorde wijzigen -> vertikt hij.
Terug naar de auto, Cd doosje gehaald.
Linux cd erin; Blijft ergens hangen (melding ben ik even vergeten),
ERD-cd erin; tijdens opstarten 0x9 error.......

'Sorry maat, ik neem de pc mee, hij is echt ziek'

Thuisgekomen Hdd eruit, hdd in externe sata eigen pc gedrukt, benaderbaar en smart ok, geen slechte sectoren en geen current pending. Zie dat ik niet genoeg ruimte heb voor een image, en geen grote hdd vrij heb om te klonen; nieuwe besteld (had eigenlijk toch wat ruimte tekort).

Pc stofvrij gemaakt, was wel nodig.
Zondagmiddag: zit volleybal en wielrennen te kijken, maar die open kast staart me aan, dus een 160gig schijf erin en vista installeren; 0x9 error.
alle overbodige dingen eruit, ander geheugen; CD op sata1 sata2 uit in bios-> same, Cd op sata2, sata1 uit in bios-> same
spanningen gemeten; OK

Dinsdag: Hdd aangekomen, en meteen gekloond.
toch maar hdd erin, en kijken of de HP diag nog iets kan, maar zoals te verwachten was hetzelfde als zaterdag.
terug naar TS:

Conclusie: mobo dood, of heeft iemand nog een idee?

Vervolgvraag:
1
Is er een mogelijkheid om een HP-vista harde schijf aan te passen zodat hij op een ander mobo werkt?
(bij een herstelinstallatie met een niet hp-vista installatiedisk blijft hij piepen dat je HP moet bellen omdat er iets met de machine is.....) is niet optimaal, weet ik, maar ik moet serienummers van andere geïnstalleerde software terughalen.
2
werkt een hp-windows licentienummer op een installatie van een niet hp-machine?

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Je serienummer zou moeten werken op een cd afkomstig van een OEM. Een retail cd pakt deze code waarschijnlijk niet. je zult dus online even moeten zoeken naar een vista cd met specifiek OEM

dit is waarschijnlijk de enige mannier om je vista installatie weer werkend te krijgen. Windows vind het namelijk niet zo fijn als het inneens op een andere chipset moet draaien

Speedydown.nl !!!

Pagina: 1