Heb problemen met een hp van een kennis, het is een m9000 met asus ipilb-lb moederbord.
In windows wil hij steeds beginnen met recovery, dus de schijf eruit en gekloond.
-recovery stopt ermee en hij wil opnieuw opstarten
- zonder hd, met vista-, of erd-schijf in cd-drive geeft hij stopfout 0x9
- alles eraf, alleen cd op sata1 (2 uitgeschakeld in bios) en andersom -> idem
- ander geheugen -> idem
opstarten met usb vertikt hij.
laatste bios aanwezig.
Conclusie: mobo dood, of heeft iemand nog een idee?
Vervolgvraag:
1
Is er een mogelijkheid om een HP-vista harde schijf aan te passen zodat hij op een ander mobo werkt?
(bij een herstelinstallatie met een niet hp-vista installatiedisk blijft hij piepen dat je HP moet bellen omdat er iets met de machine is.....) is niet optimaal, weet ik, maar ik moet serienummers van andere geïnstalleerde software terughalen.
2
werkt een hp-windows licentienummer op een installatie van een niet hp-machine?
In windows wil hij steeds beginnen met recovery, dus de schijf eruit en gekloond.
-recovery stopt ermee en hij wil opnieuw opstarten
- zonder hd, met vista-, of erd-schijf in cd-drive geeft hij stopfout 0x9
- alles eraf, alleen cd op sata1 (2 uitgeschakeld in bios) en andersom -> idem
- ander geheugen -> idem
opstarten met usb vertikt hij.
laatste bios aanwezig.
Conclusie: mobo dood, of heeft iemand nog een idee?
Vervolgvraag:
1
Is er een mogelijkheid om een HP-vista harde schijf aan te passen zodat hij op een ander mobo werkt?
(bij een herstelinstallatie met een niet hp-vista installatiedisk blijft hij piepen dat je HP moet bellen omdat er iets met de machine is.....) is niet optimaal, weet ik, maar ik moet serienummers van andere geïnstalleerde software terughalen.
2
werkt een hp-windows licentienummer op een installatie van een niet hp-machine?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor