Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoektocht naar een ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hoihoi verstandige ultrabookgebruikers,

Mijn huidige laptop voldoet prima, nog steeds na 4 jaar. Helaas is de accu overleden en moet mijn laptop continue aan het stroom. Nu heb ik een handig tablet om mee te nemen voor onderweg, alleen deze is beperkt in het doen en laten op zakelijk gebied. Nu zullen jullie wellicht denken, waarom vertel jij dit nu?

Voor volgend jaar wil ik een ultrabook aanschaffen. Deze wil ik meenemen voor onderweg (accu moet 8 uur meegaan) en deze dient zakelijk gebruikt te worden. Dit houdt voor mij in, internetten en tekstverwerken. Daarnaast wil ik met met het ding films kijken en muziek luisteren, maar in mindere mate. Verder speel ik er geen games op. Verder wil ik een lichte en dunne ultrabook aanschaffen. Ook wil ik dat de look goed is, maar dat is voor ieder verschillend. Nu heb ik een laptop die iets groter is dan 15inch. Ik zoek een ultrabook die iets kleiner iets, omdat ik hem onderweg mee wil nemen. Voor het aanschaffen van een ultrabook wil ik een bedrag van ongeveer 800 euro neerleggen, het liefst minder. Wat ik realiseer als ik met een tablet met toetsenbord aan de gang ben, is dat ik veel met de touchscreen werk. Dit wil ik eventueel wel terug zien in mijn nieuwe ultrabook, maar is geen noodzaak.
Ik ben paar weken geleden in een zaak geweest voor advies, maar daar bleven ze oppervlakkig. Ze zeiden wel dat sommige merken goed zijn voor onderweg, deze ultrabooks zijn stevig en kunnen tegen een stootje. Helaas weet ik niet meer welk merk dat is.

Ik wil graag weten welke ultrabook jullie aanraden op bovenstaand situatie.

In het kort wat mijn eisen zijn:
  • Zakelijk gebruik: tekst verwerken & internetten.
  • In mindere mate muziek luisteren en films kijken.
  • Ik ben veel onderweg, dus hij moet licht, dun, maar toch stevig zijn.
  • Kleiner dan 15inch.
  • Accuduur 8 uur
  • Wil tot 800 euro neerleggen voor een ultrabook.
  • ( niet nodig, maar een touchscreen)
Vragen? Vraag gerust. Alvast bedankt voor het adviseren.

Groet,

Krasloos

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
een laptop die iets groter is dan 15inch. Ik zoek een ultrabook die iets kleiner iets, omdat ik hem onderweg mee wil nemen.
Iets specifieker: je wilt er dus één van 13 of 14 inch? Plus houd in gedachten: voor €800,- heb je een prima laptop, maar het hangt van jouw definitie van ultrabook af of het ook echt een ultrabook is.

Mocht je alleen toetsenbord missen bij de tablet tov een laptop: waarom dan geen toetsenbord voor tablets erbij? Dan ben je voor tussen de €50 en €100,- klaar, afhankelijk van of je simpelweg een toetsenbord wilt of ook bijv. een extra accu ingebouwd etc.

Je zou eens kunnen kijken naar bijv. een Lenovo Ideapad U310 of een Y500, dat zijn goede allrounders met een goede bouwkwaliteit. Enige punt kan dan het gewicht zijn, en de accuduur wisselt natuurlijk naar gelang gebruik. Video kijken is wat anders dan tekstverwerken.
reviews: Lenovo's U410 en U310: budget-ultrabooks getest is misschien een aardige review om te lezen als start om je in de ultrabooks te verdiepen.

Wat heb je overigens zelf al aan zoekwerk gedaan? Je eisen en wensen zijn redelijk duidelijk, maar heb je zelf al een merk / modelserie op het oog, of ... ?
In principe is dat wel de bedoeling van dit forum.

[ Voor 60% gewijzigd door Bluepenguin op 27-06-2013 19:00 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
14 inch en rond de 800 euro inderdaad. Tja, Ultrabook, wat is dat eigenlijk? Een leuke discussie kunnen we daarover houden, maar goed, nu niet. Wat ik er onder versta is dat hij licht, dun, snel en goede accu heeft.

Mijn tablet draait op Android en hiermee kun je niet fijn tekst mee verwerken.. Ik kan alleen steekwoorden noteren of halve zinnen. Daarna moet ik op mijn Windows laptop alles nog een keer uitwerken. Dit is niet nodig, neem ik aan. Tablet is trouwens een Asus Transformer TF300. Verder is het niet fijn werken op een 10 inch scherm, dus ik wil sowieso 14 of 15 inch.. 13 inch kan misschien nog, is ook wat makkelijker voor onderweg.

Lenovo is een prima merk wat ik mag geloven van een kennis die ook eentje heeft, wel een gewone laptop dan. Naar eigen ervaring gaat de accu met de week wel achteruit, klopt, maar in kleine stapjes.

Ik heb zozeer nog geen laptop die ik op 't oog heb. Ik heb gekeken naar de HP Envy serie en naar de Asus Vivobook.. Asus bevalt me eigenlijk wel, waar ik nu ook mee werk.

Verder wil ik er wel iets met SSD in hebben, het kan 500GB HDD met 24 GB Cache-SSD. Of een volledig SSD ultrabook.

Voor zover mijn update.

[ Voor 5% gewijzigd door Krasloos op 27-06-2013 19:41 ]

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH is de eenvoudigste Lenovo Y500. Dan gebruik je het budget maximaal en je hebt een laptop die aan de grootte en zware kant is om mee te nemen, anderzijds is het wel een degelijk apparaat met fijne specificaties (en een mooie resolutie van het beeldscherm).

De PW levert ongeveer dit met jouw voorkeuren. Zo'n 20 laptops, je zou eens kunnen kijken hoeveel werkgeheugen je nu in gebruik hebt en hoeveel opslag je nodig hebt. Dan blijven er waarschijnlijk nog maar een paar modellen over.

Gezien dat je graag een ssd (al dan niet cache) wilt, dun je zelf de keuze fors uit. Je hebt dan bijna alleen maar ultrabook-achtigen binnen jouw budget. Als je die eis van ssd niet hebt (bijv. 700euro voor de laptop en je koopt een mooie ssd later erbij) dan is er meer keuze. Plus je hebt dan niet alleen maar Intel U procs, die niet de meest gunstige prijs / performance verhouding kennen + de mogelijkheid om een wat betere schermresolutie en meer RAM te kiezen.
Bovenstaande is er puur voor het aangeven dat je met een ssd af-fabriek en lichtgewicht laptop je jezelf redelijk wat beperkingen oplegt qua specificaties. Voor tekstverwerken etc. zul je hoe dan ook een fijne laptop hebben, maar verder kan ik natuurlijk niet voor je bepalen of je bijv. af en toe ook spelletjes speelt of video/foto-bewerkingssoftware wilt kunnen draaien (nu en over een tijdje).
De accuduur is ook redelijk wisselend tussen ultrabooks, een paar reviews nalopen zodra je een 'top 5' hebt (bij wijze van spreken) is dan vaak handig.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)