heb ik ook gehad, op een abit SM-5... Bij mij kwam het doordat ik er een ps-2 muis aangehangen had, toen ik die eraf flikkerde starte hij altijd de eerste keer.
Met dat ding eraan moest ik altijd een keer resetten voordat hij doorstartte... (Goh lijkt wel een brommer
)
Kweenie of je hier iets aan hebt, (zal wel niet) maar het is iig iets...
Met dat ding eraan moest ik altijd een keer resetten voordat hij doorstartte... (Goh lijkt wel een brommer
Kweenie of je hier iets aan hebt, (zal wel niet) maar het is iig iets...
mwah, misschien, ik heb er nu nog helemaal geen muis aanhangen, hij staat gewoon kaal met alleen een 512k trident kaartje uit een 286, een brak toetsenbord klaar om gefixt te worden, maar ik kwam er niet meer uit. Ik kan hem wel ff op een reset switch aansluiten, maar dan moet ik eerst m'n andere mobo uit m'n kast gaan slopen, anders is het zo'n gedoe, misschien dat het werkt...
Verwijderd
zet anders in de bios de optie: "reset configuration data" eens op "enabled"
wil wel es helpen
wil wel es helpen
hmmm, ideetje, kan ik wel 's proberen ja, maar in de BIOS zag alles er wel goed uit, maar ik zal 't 's proberen ja
Verwijderd
Ik kan je vertellen dat je gewoon je BIOS moet flashen. Dat is volgensmij de enige mogelijkheid....
:-)
:-)
hmm, hoe doe je dat tegenwoordig? Ik heb wel 's gewoon BIOS chipjes met een schroevendraaier eraf gewipt en daarna op een ander 386 mobo gezet
maar dat moet nu vast anders. Van internet downen enige optie?
Ik gebruikte 'm ff om te testen of 't mobo werkte (ff twee socket 7 mobotjes met een P100 geleend van iemand, hij kreeg ze niet aan de praat) dus ik heb 'm gewoon op de grond gezet en er een 512k trident kaartje ingedaan.
Ik heb 'm wel in verschillende sloten gedaan en 2 verschillende 512k trident kaartjes gebruikt. In m'n andere P1 werken ze gewoon allebij.
Ik heb 'm wel in verschillende sloten gedaan en 2 verschillende 512k trident kaartjes gebruikt. In m'n andere P1 werken ze gewoon allebij.
je bios flashen kan "tegenwoordig" ook softwarematig, vanaf de dos-prompt.
Helaas heb je daar niks aan, want ook voor dos moet je wel voorbij het opstartgedeelte van je bios zien te komen...
Je kunt wel het eprommetje vervangen waar het bios in staat, maar waar je zo'n rommetje vandaan moet halen, ik heb werkelijk geen flauw idee!
Helaas heb je daar niks aan, want ook voor dos moet je wel voorbij het opstartgedeelte van je bios zien te komen...
Je kunt wel het eprommetje vervangen waar het bios in staat, maar waar je zo'n rommetje vandaan moet halen, ik heb werkelijk geen flauw idee!
Great minds think alike!
Verwijderd
En anders misschien gewoon eens de default bios waardes laden? Staat meestal wel zo'n soort optie in de bios. Als het dan nog niet werkt ligt het misschien aan de combinatie hardware/mobo & een eventueel te oude bios die de hardware niet goed ondersteunt, of het lijkt me dat het mobo kapot is.
Heb ik al geprobeerd, allebij: reset BIOS defaults en reset SETUP defaults, werkte allebij niet. Er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben, maar niemand heeft een oplossing... De BIOS hoort wel bij het moederbord, want hij is er nooit afgehaald, en er hangen alleen maar verschillende videokaartjes aan, en het werkt allemaal niet, dus het is ook geen compatibility probleem...
ESCD chip is dood, heb ik wel eens vaker gezien
Ik heb er ook een optie automatically update ESCD. misschien ff uitzetten...
Die is overleden, ik heb er hier op het werk een hele zooi al gehad....helaas
Volgens mij doet dat ESCD iets met je IRQ's en DMA's toepassen. In m'n nieuwe mobo kan je dat uitschakelen, maar ik zal 's kijken of dat daar ook kan, in de BIOS kon ik nix vinden. Als 't lukt heb ik er waarschijnlijk voor f25,- ofzo een Socket 7 plankje met een P100@150 met passieve koeling erin
Pagina: 1